Beugel op latere leeftijd

Discussie in 'De lounge' gestart door Wietje79, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Ik heb vroeger zo'n 6 jaar bij de orthodontist gelopen na die tijd kreeg ik ook een spalkje achter de tanden maar dat heeft niet geholpen.. M'n tanden begonnen weer helemaal scheef te staan..
    Ben dus weer naar m'n orthodontist gegaan en die heeft mij weer een nieuwe plaatjesbeugel gegeven onder de noemer als garantie. Ik hoefde alleen maar de consulten te betalen van 32 euro waarvan ook nog een deel werd vergoed door de verzekering.

Als ik jou was zou ik gewoon weer naar je oude ortodontist gaan. En horen als t mogelijk is als t onder de garantie valt...

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat voor beugel krijgt je zoontje? Ik heb een slotjes beugel, het plaatsen doet niet zeer. De dagen/weken erna wel haha. Sowieso aan je tanden, maar ook aan de binnenkant van mijn lip en wang deed het zeer. Had er flinke blaren zitten. Je krijgt wel een soort wax mee maar bij mij hielp dat niet zo goed.

Kinderen worden volgens mij altijd vergoed.

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg

Slotjes zijn de eerste paar weken idd niet fijn..maar na verloop van tijd voel je er niets meer van! Het valt me nu niet eens meer op dat ik die beugel draag..

Wel is het zo, dat wanneer ik een nieuwe draad krijg (1x per 2 mnd), ik altijd last krijg van mijn tanden. Kan dan moeilijk dichtbijten en ze zijn gevoelig, maar goed, dat komt omdat de tanden gaan repositioneren. Dat duurt altijd een paar dagen en dan is het weer ok.

Het heeft even geduurd voordat ik weer stokbrood, appels en chips ;) kon eten, maar inmiddels kan ik alles weer eten!

Succes voor je zoon!

4. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    @muppettje: Mijn beugel is er al zeker 10 jaar uit, als het al niet langer is. Misschien had ik eerder naar de orthodontist terug kunnen gaan, maar het begint me nu pas te ergeren. Ik heb ook het idee dat het nu erger wordt. Het draadje is er namelijk ruim een week geleden uitgehaald vanwege een wortelkanaalbehandeling. Het draadje was al kapot, dus niet meer terug geplaatst. Maar het lijkt nu alsof die tand nog wat schever gaat staan en of ook mn voortand ietsjes naar achter gaat staan. (Kan natuurlijk ook voor mijn gevoel zijn, omdat ik er nu zo op zit te letten.)

Maar goed, ben dus bang dat dit niet meer onder garantie oid gaat vallen. Ik kan allicht wel even een afspraak maken bij de orthodontist en vragen naar de mogelijkheden en bijkomende kosten.

5. knap

knap Niet meer actief

Dat weet ik niet nog woensdag is er van alles gedaan foto.s maken een soort van gips happen. 22 november staat het behandelingsplan op de planning dan hoor ik meer. Weet wel dat hij een beugel nodig heeft voor zo wel onder als boven. Hij heeft echt schots en scheven tanden vooral boven. Ik laat het nog weten.

6. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Ik was 18 toen ik helemaal klaar was bij de orthodontist. En ik ben op m'n 28ste weer terug gegaan dus ook 10 jaar later.. Had eerst een afspraak gemaakt bij een orthodontist vlakbij mij en gezegd dat ik al eens eerder bij een orthodontist had gelopen toen zei hij ik geef m'n patiënten altijd garantie en heeft gelijk gezegd dat ik het eerst bij m'n oude ortho moest proberen.. Niet geschoten is altijd mis..;)

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Pfff heb gisteren weer een nieuw draad gekregen. Zit al bijna een uur aan mijn ontbijt... Kauwen doet veel te veel pijn. Dacht dat we nog wel yoghurt hadden maar helaas op... Dus ben verplicht om te kauwen haha

8. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Hmmm, die garantie kan ik wel eens naar kijken.
    Moet ik wel zeggen dat jet voor mij wat langer geleden is.
    Ik zie net ook dat mijn orthodontist overleden is, maar dat de praktijk wel over genomen is...

Ik zal eens een mail gaan sturen, wie weet...

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik zal ook eens gaan kijken of hun iets van een garantieregeling hebben oid. Alleen de ortho hier stond niet zo goed bekend destijds, maar was de enige in de buurt. Mn zusje heeft ook een beugel gehad en die kon toen al wel naar een ander. Ben dus benieuwd hoe het nu is, we zijn natuurlijk wel al 10 jaar verder dus wie weet is het wel verbeterd intussen.

Deel Deze Pagina