Mijn man en ik verschillen van mening over het gebruik van de baby inzet voor de Tripp Trapp (Stokke). Het gaat hier om de houten beugel (niet om het rugleuninkje en dus ook niet om de nieuwe plastic gordel). Ik ben benieuwd wanneer jullie de beugel eruit hebben gehaald, waarom en hoe dat gegaan is. Alvast bedankt!
Was echt een week voor ze 1,5 werd denk ik, dus tussen 1 en 1,5 gekozen, was ze een week later geweest had ik een stipje verder meoten doen Ik haalde haar op op het kdv en zag dat ze daar ook zelf al op de zitbankjes klom en dacht toen, o kan ik thuis ook wel eens uitproberen, was toen net zwanger en dacht dat het wel handig zou zijn als ze het zelf zou kunnen tegen de tijd dat ik een wat dikkere buik zou krijgen, zodat ik niet meer hoef te tillen. Vanaf dag 1 ging het prima, ze is 1x uitgegleden toen ze eraf klom en gevallen, maar verder niet.
Ik heb niet gestemd want bij ons zit ie er nog op, maar op het KDV van mijn zoontje (21 maanden) zitten er nergens meer beugels op en daar klimmen alle kindjes (incl. mijn zoontje en jongere kindjes) zelf in de stoeltjes. Ik zit er ook aan te denken om hem thuis weg te halen.
Mijn dochtertje is nu 20 maanden en ik zit er ook steeds vaker aan te denken om hem eruit te halen. Ze wil er namelijk iedere keer uitklimmen, nou zitten we daar altijd bij maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Ben alleen bang als ik hem eruit haal dat ze dan nog sneller van tafel gaat. Ik lees even mee dus
Bij Quinn tussen de 2 en 2 1/2 jaar, Quinn is geen klimmer, dus hij wilde ook nooit op zijn stoeltje klimmen. Dat is echt pas dit jaar gekomen. Maar heel soms gebruiken we hem nog, als hij weer zo eigenwijze bui heeft, van niet luisteren, iedere keer op het randje gaan zitten, en dan ook vallen.
Toen ze een maand of 20 was, ze klom er toch uit zichzelf al in en uit en bovendien bleef ze wel zitten tijdens het eten zonder beugel. Bij de jongste hebben we de beugel er nog in (net 15 maanden geworden), maar die klimt ook al uit zichzelf in de Tripp Trapp mét beugel en als hij in de Tripp Trapp van zijn zus zit, blijft hij ook redelijk zitten, dus ik denk dat die beugel er bij hem nog wat eerder uitgaat.
Interessante poll... Ik wacht even tot er meer stemmen zijn. Mijn mannetje is nog geen 1. Hij heeft het tafeltje er nog aan. Wij hebben geen tripp trapp, maar een soortgelijke stoel (Yasmine).
Bij mijn zoon hebben we hem met een maand of 15 uitgehaald. Bij mijn dochter hebben we hem pas met 20 maand eruit gehaald. Maar dat was vooral om mijn handen even vrij te hebben en ik haar dan even kon 'vast' zetten.
Ik heb het idee dat het heel erg afhangt van je kindje. Wij hebben de beugel er nog steeds in (dochter is nu 20 maanden) Vrienden van ons hadden de beugel er al met 16 maanden uit Ik heb dan ook nog niet gestemd omdat wij de beugel dus nog steeds gebruiken
Moet zelf dus ook wel even zeggen wat we nu doen. Zoontje is 26 maanden (dus echt al een peuter) en de beugel is er nu dus uit. Zoontje klom al enige maanden erin EN eruit en ik vond dat link worden maar nog belangrijker: ik vind dat hij moet leren aan tafel te blijven EN te vragen of hij van tafel mag. Manlief kiest voor gemak en wil de beugel er liever in houden zodat het minder moeite kost hem op de stoel te houden. Mijn stelling: hij leert het dan nooit! De beugel is er af (tja, vrouwen he?) maar het is wel een gedoe!
Misschien is dat juist wel omdat je er wat langer mee gewacht hebt? 26 maanden is natuurlijk lekker midden in de peuterpubertijd Mijn dochter bleef van 1,5 tot 2 weken geleden braaf zitten en nu begint die ook dat ze eraf wil voordat wij klaar zijn. Zeg dan dat ze moet blijven zitten en dat doet ze nog wel. Maar jouw zoontje heeft nu echt voor het eerst de vrijheid dus moet dat allemaal nog ff uittesten
Nou dat valt wel mee... hij kan al maanden zelf in en uit de stoel komen .. hij is nogal groot en sterk vandaar. En wat ook mee speelt... een erorme BOEF! (en dat is hij al sinds zijn geboorte!)
Ik heb gekozen voor 2-2,5 jaar, zover zijn we dus nog niet. Hier heb ik hem even eruit gehad maar na 10 minuten had ik al gezien dat dat te vroeg was, ze schoof zo (per ongeluk maar ook express omdat ze het leuk vond) onder de tafel in. Het ging 2x goed maar de 3e keer viel ze vrij hard met haar hoofd op de stenen vloer. Ik vind haar er nog te jong voor en daarbij komt, als ik haar even 3 tellen alleen moet laten zitten, weet ik dat ze er niet alleen uit klimt en als dat wel kan, klimt ze erop en eraf als ze dat wil en ik hou haar niet constant in het oog. Dus daarom wacht ik totdat ze wat ouder is.
Oh ja, als het om aan tafel blijven zitten gaat maakt het niet zoveel uit toch of je dat nu doet of over een half jaar. In beide gevallen moeten ze toch leren aan tafel te blijven zitten en pas van tafel te gaan als je het zegt. Of je dat nu doet of later, het blijft hetzelfde werk om ze dat bij te brengen. Bovendien haalde ze hier grotere acrobatische toeren uit om met beugel er uit te klimmen dan zonder, dus ik vond het juist veilger zonder.
Mijn zoontje is erg stevig en vind het niet prettig om langs de beugel erin gezet en eruit gehaald te worden. Maar volgende week wordt hij 1,5 en dan gaat dat ding eruit. Moet ik er wel bijzeggen dat ik hem echt nog wel een poosje in het tuigje laat zitten! Mijn vliegensvlugge klauterboef!
onze dochter was denk ik ongeveer 1 jaar en 8 maanden toen de beugel er af ging, ze is nogal lang en de zitting moest lager om haar goed aan te tafel te laten zitten, daardoor kon het leren riempje(dat tussen de benen zit) er niet meer aan en hebben we de beugel er meteen ook maar uit gelaten. ze kon en kan er nu makkelijk op en af. het kost idd wat energie om ze te leren dan ze moet blijven zitten tot iedereen klaar is met eten... ze is nu 2,5 en blijft keurig zitten, al vraagt ze wel eens of ze er al af mag. wat we wel eens doen is dat ze mee mag naar de keuken om het toetje te halen, ze komt dan de lepels brengen of het pak vla, dan is ze helemaal trots en toch eventjes geoorloofd van tafel geweest.
meisje wordt zaterdag 2 en ik denk dat die er een maand of 4 uit is. Ik vond het wel makkelijk dat ze zelf op de stoel en eraf kon klimmen, dat kon ze met beugel niet. Anders moesten we haar steeds optillen. Moet wel zeggen dat ze nooit zomaar van tafel gaat, ze is dol op eten.
Nou ik ben blij dat ik het gedaan heb voordat het standaard antwoord op alles NEEEEEHHHHEEEEE was uiteraard moest ze het toen ook leren, maar was ze met beugel ook niet anders gewent dan dat ze moest blijven zitten