Daar gaan we weer

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Lorena86, Mar 3, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

Sep 7, 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Sinds paar weken werk ik weer overdag . Eindelijk na al die jaren savonds werken. En ja hoor hoppa . Jongste ziek. Vandaag heb ik jongste thuis gehouden, morgen moet ik werken en ik zit nog in de proeftijd. En wederom weer niemand die even een halve dag wil oppassen. Echt heb de neiging maar ontslag te nemen. Dit gebeurt nu echt iedere keer als ik weer overdag ga werken. Zowel mijn schoonmoeder als mijn moeder zouden beide gewoon even kunnen maar weigeren omdat ze te druk zijn om voor mijn zus en schoonzus klaar te staan . Ik krijg altijd nee te horen. Hoe doen andere Dit toch ? Of ben ik dus echt de enige die nooit oppas geregeld krijgt

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar is vrij nemen echt zo erg? Je zit in je proeftijd maar weten ook dat ze een moeder hebben aangenomen en dit soms kan gebeuren. Als ze verder tevreden zijn over jou als medewerker zullen ze je echt niet ontslaan ofzo hoor?
    En hadden je moeder en schoonmoeder al oppasafspraken staan toen jij om hulp vroeg? Je kunt niet verwachten dat zus en schoonzus dan nu vrij nemen omdat hun oppas afzegt om op jouw zieke kind te passen. En als zus of schoonzus zijnde zou ik het ook niet waarderen als mijn moeder zegt dan pas ik wel op de kinderen gelijk op als het kind van mijn (schoon)zus ziek is met het risico dat mijn kind dan ook besmet word.

Kan je partner geen vrij nemen omdat jij nog in de proeftijd zit?
    En hoe doen andere dit? Ik ben tbm maar heb gewerkt tot de oudste +/- 2,5 jaar was. Als hij ziek was nam ik vrij of bleef man thuis. Voor mij was de combi ziek kind en oppas geen optie. Dat voelde niet goed, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

3. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

Sep 7, 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Schoonmoeder en moeder hoeven morgen niet op die kids te passen want die kids zitten op school. Maar ik bedoelde te zeggen zodra die 1 x een kick geven laten zo wel schoonmoeder en moeder alles vallen om voor hun klaar te staan, of het nu is voor op te passen, boodschappen te halen of egaal wat. Ze staan altijd voor zus en me schoonzus klaar . Maar vraag ik wat is het antwoord altijd nee. Mijn kids mogen nooit komen logeren , die ander Wel enz.

En ja ik ben bang als ik me morgen afmeld ik eruit gegooid word , voor mij 10 andere ...

4. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

Sep 7, 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik heb gevraagd of ze morgen wat voor hadden , word er eerst nee gezegd, vervolgens vraag ik of ze dan jongste kunnen opvangen en zeggen ze nee dat gaat niet

5. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,780
    7,367
    113
    Vervelend zeg. Ik heb gelukkig een man die thuis kan werken als het moet. Op haar (enige) vrije dag in de week kan ik altijd mijn moeder vragen, maar verder werkt ze. Mijn schoonouders kan ik ook bellen, maar dat is echt in geval van nood, als man echt afspraken met klanten heeft. Ze zijn niet de jongsten meer en eifenlijk vind ik dat mijn zieke kind thuis of bij mijn moeder hoort. Bij mijn moeder hebben ze het zelfs nog beter dan bij mij :D zelf kan ik echt niet zomaar mijn werk afzeggen, mijn collega's zien me aankomen... Of ik probeer zelf vervanging te regelen dat kan wel. Is dat een optie? Ruilen van dag ofzo? Of je partner die thuis blijft?

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,238
    6,112
    113
    1 van de hoofdredenen waarom ik mijn baan heb opgezegd...op een gegeven moment was er wekelijks wel een kind ziek. (Als in dat het niet naar het kdv/bso kon/opgehaald diende te worden)
    Mijn partner zat regelmatig in het buitenland en alleen mijn moeder kon af en toe oppassen, maar ja die heeft nog 7 kleinkinderen naast die van mij.
    Nu ben ik helemaal blij met die keuze, want mijn 4,5 jarige dochter gaat nog halve dagen naar school omdat ze hele niet trekt. Laat staan een bso erachteraan. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten regelen met werk.
    Dus nee, je bent niet de enige.

7. GossipGirlxoxo

Ja dat is wel heel lullig. Heb je dat weleens naar ze uitgesproken en zoals nu gevraagd waarom het niet kan? Niet dat je daar nu nog wat aan hebt maar toch! Voor in het vervolg wel fijn.

En in je op had je het over ontslag nemen, loop niet te hard van stapel. Als ze jou ontslaan heb je nog recht op ww, neem je zelf ontslag heb je niets.

De post hierboven waren goede opties? Partner die thuis blijft, ivm jouw proeftijd dus 1 malig. En ruilen met collega.

8. GossipGirlxoxo

Maar als je je moeder niet als achterban hebt en je kind is ziek heb je in sommige gevallen geen keuze. Stel je kind beland in het ziekenhuis? Of je word zelf zjek? Dan zul je toch ook af moeten zeggen? Dus kan echt niet geloof ik nooit zo in.

9. GossipGirlxoxo

@Lorena86 misschien een hele slechte tip die ik niet snel zou geven. Maar als je bang bent voor je proeftijd misschien jezelf ziekmelden. Iets verkeerds gegeten... kan iedereen gebeuren en irriteerd een werkgever misschien minder dan een moeder die voor een ziek kind thuis blijft.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Mijn man heeft een baan waarbij hij relatief makkelijk thuis kan werken, als ik niet thuis kan werken, doet hij het dus. Zo regelen we het regelmatig als er een kind ziek is.

Als je (schoon)moeder echt zo is als jij omschrijft, dan zou ik eens een goed gesprek proberen te voeren en als dat niets uitkomt dan zou het contact van mijn kant toch wel ernstig minder/koeler worden. Niet omdat ik vind dat grootouders te pas en te pas klaar moeten staan als opvang, maar wel omdat ik niet houd van meten met twee maten...

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Dat zijn dus dingen die niet onder ‘zomaar’ vallen. ;)

GossipGirlxoxo likes this.
  12. GossipGirlxoxo

Dat is waar maar ook de niet dramatische situatie zonder achterban (of achterban kan eens niet) dan is het zieke kind wel een zomaar situatie. Hoe los je dat dan op? Dan is kan niet geen optie?

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,981
    113
    Hier was dat ook een van de redenen om ontslag te nemen. Had ook weinig mensen die een keer op konden passen bij ziekte etc.

14. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Kan je partner niet vrij nemen?

Wij werken beide 4 dagen en ik moet zeggen dat onze kinderen niet heel vaak ziek zijn. Als ze ziek zijn is het vaak weekend of onze vrije dagen. Als het op een werkdag is doen we om en om thuiswerken of vrij nemen. In erge geval van nood mijn ouders.

15. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

Sep 7, 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Hier zijn ze ook niet vaak ziek , maar typisch genoeg altijd als ik aan een nieuwe baan begin :(

Gelukkig is een vriendin van mij vanochtend Komen oppassen. Jongste is er vandaag al beter aan dus hopenlijk kan ze morgen weer naar school

16. Glass

Glass Fanatiek lid

May 29, 2017
    2,195
    1,054
    113
    Female
    wij hebben ook bijna geen mensen die op kunnen passen. is idd erg lastig. Man en ik doen om en om dan maar.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,810
    9,317
    113
    Gelderland
    @Lorena86 fijn dat het uiteindelijk met een vriendin is opgelost! Volgende keer meteen die vriendin vragen en je ouders/schoonouders overslaan.

Share This Page