Ik vond het bij m´n oppas en vakantiebaantjes altijd een enorm gefrot om een romper met lange mouwen aan te trekken, en daar nog eens een shirt met lange mouwen overheen aan te doen. Dus ik dacht: lekker rompertjes met korte mouwen, truitje/boxpakje met lange mouwen er over en klaar. In het begin ligt zo´n heel kleintje de hele dag onder een deken. Als je voedt kun je ook een omslagdoek gebruiken, en ga je naar buiten kun je met voetenzak of dekentjes zorgen dat het niet koud wordt. Dus eigenlijk lijkt het me warm zat. Zit ik er nou heel erg naast? De baby wordt verwacht in november.
Lijkt mij prima hoor ! Ons dochtertje is geboren in december en ik had ook altijd rompers met korte mouwen. Alleen is ieder kind anders en de een heeft moeite zich in het begin warm te houden en de andere niet. Mijn dochtertje heeft zelfs nooit een kruik nodig gehad, hebben ook een supergeisoleerd huis. Maar dit zijn dingen die je van te voren niet goed in kan schatten helaas. Fijne zwangerschap nog!
ik heb met en zonder en ook mijn baby komt in november. volgens mij is het precies zoals je zegt je kan een kind er op kleden hoor! iets aandoen extra is altijd mogenlijk
Ach ja, met gezond verstand kom ik ook wel een heel eind hoor, maar soms is het toch lekker om even bevestiging te vragen
rompertjes met lange mouwen zijn volgens mij wel handig als je leuke shirtjes met korte mouwen hebt in een maatje dat ze niet in de zomer passen!
Dat vind ik idd ook leuk. Hm, ik zie een heeel goede smoes waarom ik straks als we het geslacht weten toch flink moet shoppen
Rompertjes met lange mouwen gebruik ik alleen voor de sier onder een leuk t-shirtje of blouse, in leuke kleurtjes. Anders is het inderdaad een heel gedoe om een truitje met lange mouwen over een rompertje met lange mouwen te krijgen. Voor de rest heeft Lianne alleen rompertjes zonder mouwen of met korte mouwen.
Mn eerste kwam in april en direct erna kregen we n hitte golf (erg fijn met borstvoeding) dus daar had ik eigenlijk alleen nog maar erg dunne rompertjes bij aan en verder niks. De tweede kwam in december. En heb geen enkel rompertje met lange mouwen hoor. Gewoon korte mouwen en n gewoon baby pakje. En idd wat je zegt, in een dekentje wikkelen als ze binnen zijn en buiten lekker in de kinderwagen bak of voetenzak. Komt het helemaal goed. Zolang er maar geen tocht of al te veel wind bij komt is het prima
mijn eerste was ook in december en had alleen maar rompers met korte mouwtjes geen probleem je kleed je kindje ernaar
Er zijn ook rompers die hele rekbare stof hebben. Zo heb ik 1 gekregen van Peas. Die kan je wel heel makkelijk aandoen (vind ik). Dus het ligt m.i. ook nog een beetje aan de stof. Verder, tjah, korte of lange mouwen...ze krijgen toch een trui aan neem ik aan :-D
Famke is in februari geboren en ik had ook veel negatiefs gelezen over lange mouwen rompers en wilde ze dan in eerste instantie niet gebruiken. Ik had er wel een stel gekregen. Toen het echt koud was, vond ik die lange mouwen rompers juist heel prettig. Ik deed ze dan gewoon onder een truitje aan. Het is wel even frotten, maar wel lekker warm voor de baby. Maar wat de anderen ook al zeggen: je kunt het ook goed af met korte mouwen rompers. Marla
Ik heb de overslag lange mouw rompertjes van H&M en van V&D. Moet zeggen dat ik de eerste 3 maanden geen normale rompertjes aan kon voor Matthew, hij gilde het hele huis bij elkaar tijdens het aankleden. Gelukkig is dat achter de rug. De lange mouw rompertjes heeft hij elke dat aangehad totdat het warmer werd, toen de korte mouw rompertjes (ook overslag). Nu het wat koeler is in de avond doe ik weer de lange mouw rompertjes voor hem aan met daarover een slaapzak in de avond en overdag een t-shirtje over de romper of een overhemd. Staat nog stoer ook. Ik had in ieder geval lange, korte en geen mouw rompertjes nodig. Gebruik ze ook allemaal
Ik heb met heel veel plezier rompertjes met lange mouwen gebruikt. Maar ben er van overtuigd dat zonder ook prima kan.
Hier hetzelfde, alleen vindt Eva aankleden nog steeds helemaal niet leuk. Ik doe haar dus het liefste rompers aan met spaghettibandjes. 1x lange mouwen aantrekken is al 'erg' genoeg voor haar .
Ik gebruik rompertjes met lange mouwen juist alleen bij warm weer. Dan leg ik haar alleen in haar rompertje in bed, zonder pyama oid. Ze ligt altijd met haar armpjes omhoog te slapen, dus als het gaandeweg de nacht kouder wordt blijft ze zo warm genoeg zonder laagjes over elkaar heen te hoeven dragen. Onder haar kleren doe ik inderdaad nooit rompers met lange mouwen aan. Ze is in februari geboren, toen ze nog heel klein was lag ze de hele dag nog onder een dekentje, warm genoeg.
Precies! 1 keer mouwen (shirtje) is inderdaad al voldoende. Ik maak er een heel feest van met zijn lievelingscd (babyliedjes van Jingo) op. Zingen en dansen erbij, dan 1 mouw, weer zingen en dansen, rug krabben (romper over rug naar de andere mouw) dan weer de laatste mouw. Ziet er niet uit maar zo heeft ie niet door dat ie dan nog zijn shirtje aanmoet. Dan til ik hem op en dan het shirt aan. Leuk he, die rompers met spagettibandjes voor babymeisjes Agatha, inderdaad in de nacht zijn de lange mouw rompers ook ideaal. Matthew slaapt met rompertje met slaapzak erover als het zo warm is maar gedurende de nacht wordt het inderdaad wat frisser en dan is het wel fijn als ze toch warme armpjes hebben toch Matthew is ook in februari geboren, maar hij zweet mij een partijtje in de nacht soms Echt een vent haha.
Haha, ik kan zingen wat ik wil, maar daar trapt Eva niet meer in . Ach, het went... Als het warm is overdag, heeft Eva een romper met korte mouw/spaghettibandjes aan, ik ga haar dan niet 's avonds een romper met lange mouwen aandoen. Dan wordt het gewoon een shirtje met korte of lange mouwen, ligt er natuurlijk aan hoe warm/koud het is. Ze heeft wel altijd een slaapzak aan, behalve als het echt heel erg warm is.