Maffe verzamelaars

Discussie in 'De lounge' gestart door Ecosa, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik zit (uit verveling en uitstel van het poetswerk :oops: ) een docu te kijken op Holland Doc (digitale zender).
    Er is een docu op van mensen die Kinder Suprise verrassingen sparen. Nou, raar joh! Wat een handel zit daar in, ze hebben zelfs beurzen waar ze die poppetjes voor 5000 euro verkopen! Er zijn zelfs mensen die die bijsluiters en die verpakkingen sparen! Naaaah joh, maf! En mensen die een hele opslagplaats hebben vol met die dingen! Wat een wereld joh.

Hoop niet dat ik iemand voor de kop stoot hier trouwens :) ieder zijn eigen hoby natuurlijk.

Maar dan rijst gelijk de vraag: welke maffe verzamelingen bestaan nog meer? :)

2. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik zag een hele poos geleden op hart van nederland iemand die allemaan clowntje spaarde, ook een hele kamer vol met grote en ieniemienie clowns :p

3. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    ik heb die docu op holland doc van de week ook gezien.......... echt absurd! mijn man ziet me aankomen dat hij naar italie moet rijden om 100 dozen kinder-eieren te halen voor de nieuwste poppetjes......

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Puntenslijpers was ook laatst op tv.

5. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ja die heb ik idd ook gezien! En wat te denken van mensen die troep verzamelen, hele programma's worden er aan besteed?

De vader van een collega van mij spaart kranten sinds de jaren 70, hele kamers van zijn huis schijnen eronder bedolven te liggen... :(

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hahahahah ja staan ze daar in die supermarkt alle eieren te wegen en te schudden. En die vrouw die de vraag krijgt je man of je hobby? Zegt ze "mag dat off the record?". :)

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik kijk ook geregeld naar deze zender... Wel grappig als je ff niks te doen heb...

Mijn zwager spaart Donald Ducks.

8. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Mijn (ex) Oom spaarde telefoonkaarten.
    Dus die "ouderwetse" dingen voor de telefooncel.
    Duizenden had ie! Daarbij had hij ook nog een giga postzegelverzameling. Kreeg toen ik 12 was 1 oud postzegelboek van hem. Ben ik later kwijtgeraakt.... Stom natuurlijk want toen ik het erover had met hem bleek dat dat boekje aardig wat geld waard was haha

9. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hihihi,
    Mijn tante spaarde poppetjes met een trekzak/accordion. Begon ook klein maar voor je het weet neemt iedereen over de hele wereld zo'n ding voor haar mee...

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Een tante van ons heeft in de kamer een hele vitrinekast vol staan met naakte poppen, groot en klein... :( ... en ze is er heel trots op! Was een keertje op haar verjaardag, haalde ze er een paar poppen uit en vertelde ze me in geuren en kleuren hoe oud die ongeveer was, en waar die vandaan kwam enzo... Owkee.... ieder zn eigen natuurlijk...

11. Saaya

Saaya Niet meer actief

ik ken ook iemand die spaart badeendjes, en iemand die spaart alles van nijntje(beiden zijn zo rond 26 ofzo)

12. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik ben 31 en spaar Fairy tails (speelgoed uit de jaren '80) ;)

13. Saaya

Saaya Niet meer actief

Kende ook iemand die spaart My little pony's :) En zij zal nu ook wel rond 26 zijn, maar toen ik dr kende was ze 21/22

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mij god dat heb ik gezien ja... :) ... op een gegeven moment gaan ze met een magneetje langs de kinder eitjes om te kijken of daar wel het goed poppetje in zit :( hoe bedoel je ik heb geen leven .... er zijn zelfs mensen die er duizende euro's voor uit geven om bepaalde poppetjes te krijgen, wat moet je er nou mee :( , staat alleen maar lelijk in huis

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik spaar eeeehhhhhh GELD

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    mijn man spaart suske en wiske boeken

ik spaarde vroeger kaarten, telefoonkaarten, pasjes enzo

maar nu helemaal niks meer

17. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik spaar zand......
    Neem, dan een flesje zand mee van waar ik op vakantie ben geweest en doe dat ik een potje.
    Ze zitten nu in een doos (net verhuist) en weet niet of ik het wel neerzet, maa rhou het wel.
    Heb er zo'n 40

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij sparen Disney DVD's

Mijn schoonvader is muntenverzamelaar. Alles euro's uit elk jaar heeft hij tot nu toe, incl alle bijzondere en speciale uitgegeven munten

19. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    kevin heeft heel veel poppetjes uit de surprise eieren
    en daar speelt hij ook echt mee
    alleen de dingen waar die niks aan hebt gaan weg

20. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb ook een maffe verzameling ;)
    zo af en toe krijg je van die vage kleine briefjes in de bus met : waarzegger Mr Abduroehie, voorspelt toekomst, brengt uw liefde terug, blabla blabla, bel 06-123456789

ik heb er al zo'n stuk of 20 hihi

Deel Deze Pagina