Vanmorgen voor controle bij de tandarts geweest en we hebben nu al een verwijsbriefje gekregen voor de orthodontist voor een eerste consult! Tis natuurlijk niet gezegd dat ze nu al iets gaan doen maar je weet maar nooit. In ieder geval heeft ze erg weinig ruimte in haar onderkaak waardoor alles nu al schots en scheef groeit dus zei de tandarts dat het niet kwaad kon om toch eens te gaan voor een consult! Met welke leeftijd kregen jullie kinderen een beugel?
De oudste twee rond 11 jaar geloof ik. Ik ben wel al iets eerder op consult geweest. Mijn oudste werd toen weer terugverwezen naar de tandarts dat er eerst een paar kiezen getrokken moesten worden. Daarna moesten we een half jaar wachten en weer op consult komen. En ook bij mijn middelste dochter gaat het zeer gefaseerd.
Mijn oudste is een half jaar geleden voor het eerst geweest, hij was toen 9. Hij heeft nu eerst een trainerbeugel (soort bitje) gekregen.
Mijn zoon heeft sinds mei van dit jaar een beugel en toen was hij dus 8 jaar. Het gaat om 6 plakkertjes op zijn voortanden bovenkant. En ik denk dat hij bijna klaar is want het is echt al zo mooi geworden. Nu moet hij wachten tot hij verder gaat wisselen en als hij uitgewisseld is krijgt hij een volledige beugel. Mijn zoon zijn voortand kwam heel erg ver naar voren in zijn mond door en de ortho noemde dat een trauma gevoelig gebit dus vandaar die beugel en het staat nu kaarsrecht. Zo blij mee!
Onze meid met 10. Maar ze liep al 2.5 jaar bij orthodontist onder kontrole Vriendin van haar had al 1 met 8 jaar. Ligt erg aan het waarom hij nodig is.