ik heb 2 voortanden die scheef staan, vroeger zei de ortho beugel is niet nodig, stomme man! ik heb de tandarts gevraagd wat nu eraan te kunnen doen:zijn antwoord, een beugel geeft het beste resultaat maar is ook erg duur, na je 18e krijg je dat bijna niet meer vergoed.Maar hij stelde voor om er dan met een speciaal spul het gelijk te maken, dat kosstte zon 60 euro per tand, maar daar zou ik wel nog watvan teurg krijgen via de verzekering.Dit ga ik waarschijnlijk binnenkort laten doen.
Ik had jet zelfde en ben nu een half jaar van me beugel af, ik heb alleen nog een nachtbeugel en een draadje achter me tanden.
Dat was bij mij ook een optie, maar mijn tandarts wou dit liever niet doen, omdat als je een kapje of laagje erover heen maakt, ze de tand waarop het komt flink op moeten ruwen en die toch licht beschadigd daardoor raakt en kwetsbaarder wordt. Je tand lijkt van onderen twee keer zo dik, wat een raar gezicht kan zijn vanuit bepaalde hoeken en tot je 30ste groeit je gebit naar voren, dus als je zoiets laat doen, moet je eerst weten of de groei er helemaal uit is of dat het nog langzaam naar voren groeit, want dan werkt dat niet met dat vulsel. In mijn geval heeft het sowieso geen zin, omdat mijn ene voortand de andere naar achteren drukt en die tegen mijn ondertanden aan begint te drukken en dat probleem kun je ook niet met zo'n opzetstukje oplossen. Ondertussen heb ik er 1 tandtechnicus, 2 tandartsen en 2 orthodontisten over gesproken, dus ieder had weer iets anders, maar zo leer je weer wat.
Ja 23, er zaten natuurlijk nog melktanden tussen. Hoektanden heb ik niet meer en 3jaar terug heb ik nog m'n wijsheidstanden moeten laten trekken + 1 kies die ze dan vervangen hebben door een wijsheidstand van die kies was helemaal kapot door de druk van m'n wijsheidstanden... groetjes