Beste Ilse, Rieneke en of Kirsten, Ik zou graag willen weten hoe ik het beste borstvoeding kan combineren met flesvoeding. Ik merk aan mijzelf dat volledig borst mij begint op te breken. Ik kolf momenteel wel af, maar ik merk dat dat ook energie kost. Graag zou ik willen weten hoe ik dat het beste kan doen en of welk merk ik mijn kleine dame het beste kan geven. Momenteel zit ik op de 7 voedingen per dag. en komt zij om de drie uur. Zij is nu 10 weken en slaapt de nacht ook nog niet door. erg jammer, zo heb ik nog minder rust. Graag hoor ik de beste oplossing. Groet, fimi
Hoi, Ik "hoor" in je verhaal dat je erg moe bent. Klopt dit? Je wil graag de beste oplossing horen schrijf je. De allerbeste oplossing voor jullie beide zou zijn om volledige borstvoeding te blijven geven. Wellicht dat er iets kan veranderen om het voor jou iets minder inspannend te maken? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je geen volledige borstvoeding wilt blijven geven en dat je wilt combineren. Dit kan, mits je het rustig aan doet, ook. Je bouwt 1 voeding af door niet meer aan te leggen/kolven. Deze voeding vervang je door kunstvoeding. Naar alle waarschijnlijkheid duurt het iets langer voordat je kindje dan om een voeding vraagt omdat kunstvoeding moeilijker te verteren is. Zo kun je voeding voor voeding afbouwen. Je gaat naar de volgende voeding afbouwen op het moment dat je geen stuwing meer hebt van de vorige voeding afbouwen. Het merk kunstvoeding maakt niet uit. Je kunt zelf bepalen wat je aanspreekt. Ik laat het hier even bij in afwachting van je reactie. Groeten Rieneke
Beste Rieneke, Ik ben inderdaad erg moe!! Vooral door de nachten en overdag doet ze minstens 2 van haar slaapjes snel en dan is ze weer wakker. Mijn voornaamste reden om de nachtvoeding te vervangen door fles is inderdaad omdat ik hoop dat ze dan zal doorslapen. Maar ik weet dat het geen garantie is. Haar vader ziet het nog niet zitten om haar kunstvoeding te geven. Hij zal de aankomende tijd de nacht voeding geven. Hopenlijk heb ik dan een beetje de rust. Het geven van de borst maakt het extra vermoeiender, omdat zij tijdens het eten windjes moet laten en dan enorm aan mijn tepels trekt (WAT PIJN DOET) en zeer onrustig is tijdens het drinken. Ik hoor ook haar darmpjes kronkelen. Met het drinken uit een flesje zelfde verhaal. Komt dit trouwens vaker voor?? En ze wordt ook ingebakert, het afbouwen ben ik nu aan het proberen, maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Hoi, Tijdens het drinken laten veel baby's windjes of ze moeten op dat moment poepen. Tijdens het drinken worden de darmen gestimuleerd en de melk werkt laxerend vandaar het gerommel. Let goed op je borsten tijdens de nacht, je borsten mogen niet te gestuwd raken. Wordt ze vaak wakker in de nacht?