Nog steeds heel moe

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janan, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Hallo ik ben nu 12 weken zwanger en had gehoopt dat de zwangerschapsklachten wel wat zouden afnemen, maar ik heb juist het gevoel dat de moeheid toeneemt. Mijn energie is echt heel ver weg. Afgelopen dagen echt weinig kunnen doen, doordat ik gewoon bekaf was. Kan het dat de moeheid een hoogtepunt kent en dat het misschien binnenkort af gaat nemen.
    Ook heb ik nog steeds geen zin in warm eten. Moet er nog steeds niet aan denken, want dan word ik weer misselijk

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Het is natuurlijk niet zo dat als je 12 weken bent dat dan plots al je klachten weg zijn.
    Zo heb ik nog steeds last van misselijkheid en ook ben ik nog af en toe energieloos en moe.
    Als het goed is gaan je klachten wel afnemen.
    Ik was bijv weken de hele dag misselijk en nu is het alleen in de ochtend het is dus wel minder erg dan eerst.

3. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is de moeheid alleen maar toegenomen. Doe/kan bijna niks meer. Zal morgen de VK weer eens bellen. Zit nu al een week in volledige rust maar het word alleen maar erger:(

Hoop dat het bij jou snel opknapt;)

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    zou even navragen of je ijzer nagekeken kan worden

5. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    ik weet ook wel dat ik me niet strak vast moet houden aan de 12 weken, maar het neemt eerder toe dan af, dus vandaar dat ik me afvraag of dat normaal is. Ik houd zelf 12-16 weken aan, maar ik dacht dat het misschien ook zo kon zijn dat de moeheid een hoogtepunt kan hebben

6. keizerin

keizerin Niet meer actief

Idd laat je HB even nakijken en wat ook belangrijk is is je vit b12 die zou ik ook gelijk laten meeprikken.

7. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het in het begin ook heel erg gehad, en kreeg na 16 17 weken weer een opleving, maar nu......mijn hemel ik lijk wel levensmoe, niet te geloven dat je na een klein karweitje gewoon tot rust moet komen, en dat je gewoon eerlijk moet toegeven dat je gewoon echt niet meer sneller kunt.

8. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    het kan zijn dat je een te kort aan ijzer hebt maar het kan ook zijn dat jij wat langer moe blijft

ik zlef heb ups en downs de ene week bruis ik van de engergie en de andere week ben ik te moe om eten te koken

succes

9. mamalien

mamalien Actief lid

8 apr 2010
    117
    0
    0
    NULL
    Almere
    Ik heb het ook heel lang gehad. Merk dat ik nu wel weer iets meer energie heb, maar ga nog steeds vroeg naar bed..

10. Tammetje

Tammetje Actief lid

29 mei 2010
    145
    0
    0
    Pedagogisch Hulpverleenster
    Eindhoven
    Ook ik ben al vanaf het begin van mijn zwangerschap slapjes en moe, 10 stappen zetten en ik ben al bekaf :(. Het lijkt wel met de week erger te worden, in het begin dacht ik dat het ook wel over zoi gaan, dus ook niet met mijn gyn erover gehad, maar nu vind ik het wel erg lang gaan duren.
    1 juli moet ik weer naar de gyn, dus dan zal ik het er wel met hem over hebben. Zelf had ik al wat rondgelezen dat het misschien kan liggen aan een tekort aan ijzer, heb dus vitaminepillen gehaald speciaal voor aankomende moeders en de baby, hierin zit 200% van de dagelijkse hoeveelheid ijzer wat je binnen moet krijgen, misschien dat dit gaat helpen!!

11. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier is het ook verschrikkelijk voel me net een bejaarde. Ik ben al vanaf het begin erg moe en het wordt niet minder, als ik smiddags niet kan slapen doordat ik moet werken ofzo dan ben ik savonds niks waard en duik ik vroeg erin. het liefste slaap ik elke middag want dan heb je ook nog een beetje een avond maar ja helaas kan dat niet altijd als je gewoon moet werken en een peutertje hebt rondlopen. maar ja tis voor het goede doel en als ik dan weer zo'n prachtige echo heb gehad dan weet ik weer allemaal waarvoor ik het doe..

12. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Ik ken het probleem!! Ik ben vanaf week 10 echt zo erg moe. Het probleem is alleen, dat ik totaal niet kan slapen. Zo frustrerend. Vannacht ook, ben om half 5 in slaap gevallen en was om 8 uur alweer wakker. Weet nu al, dat het slapen vandaag weer niet wil gaan lukken.

Hoop dat jij binnenkort wel wat minder moe bent!!

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn vermoeidheid is pas met een week of 30 afgenomen. Maar vanaf dan begon het slecht slapen... Kan me dus al 9 maanden niet meer voorstellen hoe het is om eens niet moe te zijn.

14. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Dat is zo'n beetje de algemene misvatting. Als je de zoekfunctie zou gebruiken en zoekt naar 'moe' dan ontdek je al heel snel dat er heel veel vrouwen zijn die de hele zwangerschap vreselijk vermoeid zijn. De tip om het ijzergehalte te laten controleren is best aardig, maar dat hoeft dus echt helemaal niet het probleem te zijn.

Als ik even praat over mezelf: met 8 wkn zwangerschap ben ik halve dagen gaan werken, tot ongeveer 20 wkn, toen 3 weken volledig thuis gezeten en daarna vanaf week 23 nog maar 2 dgn per week 2 uurtjes gewerkt en dat ging maar net.

Dus ik wil je niet ontmoedigen, in het geheel niet, maar ik heb het er de eerste maanden heel moeilijk mee gehad omdat iedereen zei 'ach het is maar moe en na 12'-16 wkn is het over'. Accepteer gewoon dat het ene lijf anders op zwanger zijn reageert dan het andere en luister ook naar je lichaam. Onze baby heeft in het begin echt een lichte groeiachterstand gehad en pas na week 28 (toen ik het zelf eindelijk accepteerde) is hij/zij enorm gaan groeien en zit nu bovengemiddeld. Dus denk om jezelf en de kleine!

15. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    ik vroeg me trouwens ook af of het zou komen omdat ik sinds vorige week gestopt ben met foliumzuur. Aangezien het een onderdeel is van vitamine B en van vitamine B krijg je weer energie. maarja, aan de andere kant eet ik elke ochtend een bord brinta waar ik ook nieuwe energie van zou moeten krijgen.
    Ik werk nu al 3 weken 2 uur minder per dag. Dacht eerst dat het hielp, maar merk dat ik nu al veel eerder op een dag bekaf ben.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat ligt volgens mij niet aan het foliumzuur, want nadat ik met foliumzuur gestopt ben op 12 weken, moest ik zwangerschapsvitaminen nemen. Daar zit alles in en daar zou je nog meer energie van krijgen. Maar dat hielp hier dus ook niet ;)

17. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    ik slik geen zw. vitamines. De verloskundige gaf aan dat dat niet speciaal nodig is als je de normale vitamines maar binnenkrijgt. Wel ben ik begonnen met floradix. Misschien dat mijn moeheid hier wat minder van wordt. Helpt nu nog niet, maar ik slik het vanaf afgelopen maandag en ik denk dat het eerst wat beter door mijn bloed moet worden opgenomen. Maar het mooie/warme weer werkt op dit moment ook averechts. Veel sneller buiten adem en slaap slecht

18. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Een tip van mij:

Spirulina slikken, dat heeft de vk mij aangeraden. Je kan t bij de KV enzo halen maar de tuinen heeft t ook van eigen merk.
    Is 100 % natuurlijk en zorgt voor meer energie en weerstand.
    Mij doet t erg veel goeds!!

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Tja ik ken er nog een...echt fit heb ik me niet meer gevoeld, geen dag! Is allemaal voorbereiding op straks meiden!:D

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

dan ga ik dat binnenkort maar eens halen... Loop af en toe op mn tandvlees zo moe ben ik hahaha.
    Vooral de nachtelijke plasjes en schopjes breken me... en dan is de kleine er nog niet eens uit hahaha

Deel Deze Pagina