Beuken meubels, welke vloer?

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Graag jullie mening/advies over inrichting. Wat voor (laminaat) vloer zouden jullie kiezen bij beuken meubels? Ahorn, kersen of eiken?
    En is iemand bekend met het ikea laminaat slatten? (3,50m2) Vraag me af of dat voor dat geld wat kan zijn. :(: :(:

2. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb zelf blank eiken en ik heb daar een donkere vloer bij.
    lichte meubels donkere vloer...dan komen je meubels mooi uit.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou voor eiken gaan denk ik...

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Ook ik zou voor eiken gaan.

Wat betreft het Ikea laminaat, dit hebben wij op zolder liggen (kamer die we niet gebruiken, oftwel rommel kamer) maar vind het echt waardeloos laminaat. Zoiezo was het leggen een ramp, heel dun waardoor het niet makkelijk klikt en dus niet mooi ligt. Daarbij is het heeeel kwetsbaar waardoor je heel snel putten/krassen etc hebt.

Ik zou het echt niet kopen. Dan liever nog even doorsparen voor iets betere kwaliteit...

5. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Donkere vloer bij lichte meubels is erg mooi.

6. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Dit lijkt me typisch iets wat afhangt van je eigen smaak. Ik kan wel zeggen dat een donkere vloer heel mooi is bij lichte meubels, maar er zijn er ook die graag alles licht hebben in huis, of die juist een lichte vloer met donkere meubels combineren.

IKEA laminaat ken ik niet, maar ik vind het er altijd een beetje dunnetjes uitzien. Wij hebben hele mooie laminaatplanken van Quickstep liggen. Kost best effe wat, maar de vloer blijft mooi, is makkelijk te onderhouden en echt, iedereen die voor het eerst in ons huis komt vraagt of het echt hout is. Maar goed, daar moet je wel het budget voor hebben natuurlijk. Kijk anders eens bij Carpetland ofzo, daar hebben ze vaak prima aanbiedingen. Bij een bouwmarkt (Karwei, Gamma, Praxis) kun je het soms ook treffen met een leuke aanbieding.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Het is voor mijn moeder, die gaat verhuizen met spoed. Het budget is gewoon heel klein dus er moet bespaard worden. Zelf heb ik thuis ook een quickstep vloer liggen en dat is idd erg mooi en goede kwaliteit maar goed daar is het budget gewoon niet naar dus meoten we een middenweg zoeken.

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb beuken meubels met beuken laminaat.
    Ik vind het geweldig!
    Mn ouders hebben beuken meubels met een kersen vloer.
    Dat vinden zij weer geweldig.
    Is dus echt een kwestie van smaak.

Een donkere vloer is wel makkelijker.
    Bij mij zie je elk haartje en stofje liggen, bij mn ouders kan je zo een week niet stofzuigen en ziet het er nog schoon uit.

Goedkoop praxis laminaat kan ik je afraden trouwens.
    Als je al een keer een balpen verkeerd laat vallen zit er een buts in je vloer.

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bij de karwei heb je laminaat normaal €12.50 pm2 nu €9.95 pm2 hiervan weet ik dat de kwaliteit wel oke is.

Deel Deze Pagina