Hallo dames, Ik weet dat er over dit onderwerp nogal verschillende meningen zijn...Maar toch snijd ik het even aan! Ik ben nu 36 wk zwanger en heb sinds 2 weken strepen op mijn buik. Niet heel erg paars nog, maar toch.... Heb me suf gesmeerd (6x per dag) en ben weinig aangekomen. Maar kreeg zwangerschapssuiker waardoor de beeb ineens 3 a 4 wk voorlag in groei en tja...je buik groeit dan ook ineens KNETTER hard mee. Gevolg: strepen... Ik vind het dus best erg en baal er van.... Nu ben ik benieuwd of er meiden zijn die bijv foto's hebben van hun buik na de zwangerschap! en tips wat je na de bevalling het beste kan doen om het weer zo "mooi mogelijk" te krijgen! Bedankt! ( en voor de meiden die vinden dat ik niet mag "klagen": Ik ben het helemaal met jullie eens! Het is een wonder dat ik een baby in mijn buik heb, en heb het er DUBBEL en dwars voor over....maar toch vind ik het best jammer)
je denkt ik zet het er maar even bij voor ik commentaar krijg! hihihi. nou ik hoop ook iedere dag hoor of het weg wil blijven! zou er ook echt van balen!!
Ja, hb al vaker van dit soort discussies gelezen ( en ook met mijn vriend heb ik ze, haha!) En ik weet dondersgoed dat ik niet mag klagen (wij konden niet spontaan zwanger raken, icsi enz..en ben toch spontaan zwanger geraakt!! dus ja....het is echt een mega-wonder en heb er ALLES voor over.. Maar toch...vind ik het jammer die strepen..hahaha!! Dus het ging me niet om de discussie, maar de tips/foto's/trucs voor erna
Bij "na de bevalling" is hier een heel topic over (geweest). Ik zal eens even zoeken. Allemaal buikfoto's van na de bevalling, je ziet ook echt hele verschillende buiken voorbij komen!
ik gebruik prednison , ik wist dus dat ik striemen zou krijgen !! bij de eerste trouwens pas 4 dagen NA bevalling striemen gekregen, bij dochterlief vanaf 20 weken steeds meer strepen. en het boeit me echt totaal niet, ik heb de hele zwangerschap (beide) gewoon in bikini gelopen. en ik ga het zo meteen ook weer doen, zelfs met mijn flubberbuikje dit is een week na de bevalling van de voorkant.
Heb veel fotoos van mijn zwangerschap, aangezien ik zo trots op mn buik was...... maar heb geen 1 NA mn zwangerschap. Mn buik is slap gebleven, paar paarse streepjes (zijn inmiddels na 5 jaar wel licht, maar wel zichtbaar ) en tja tis nou niet een bikini buik meer.... Heb geen foto er dus van omdat ik me ervoor schaam eerlijk gezegt...... sorry
Natuurlijk mag je wel klagen meid! Ik ben supertrots dat ik 8 maanden lang een huisje heb kunnen bieden aan de twee heerlijkste knullen van de wereld ... Maar ook hier zat ik op het laatst onder de striae ... En ik vond het echt ontzettend jammer .. Mijn buik nu is een regelrechte RAMP! Ik ga geen foto plaatsen omdat het echt heel erg is ... en wil je ook niet bang maken! Als ik in woorden moet omschrijven hoe het er uit ziet .. : Navel is misvormd, veel los vel, overal striae & buik hangt als een 'schort' over mijn benen! Met sporten krijg ik helaas het overtollige vel niet weg. Het lijkt alleen maar erger te gaan hangen. De striae vind ik nu niet eens zo erg meer .. wel de totale misvorming van mijn buik! Ben nu met ziektekostenverzekeraar aan het 'onderhandelen' voor vergoeding van een buikwandcorrectie! Succes nog met de laatste loodjes!
ohhhh ja, had het al gevonden! super bedankt... Ga eens even kijken... Mejojo, das cru: 4 dgn NA bevalling..PFff...dat zou echt helemaal erg zijn... Hoop dat ik net als jij zoveel lef ga hebben om weer bikini aan te trekken!
voor 3 jaar geleden zei mijn arts mij dat ik misschien nooit kinderen kan krijgen door mijn ziekte, en dat zwanger worden heeel moeilijk zou zijn, en de eerste zwangerschappen zouden eindigen in een mk, ook zou ik vroeggeboortes krijgen en het was maar de vraag of mijn kindje(s) de 27 weken wel konden halen daarbij gebruik ik prednison dus de kans op striemen is heeeel groot.... de keus was aan ons of we het wouden proberen of niet. in 2008 na ons huwelijk in mei gingen we ervoor, ik was bijna 19. en het was meteen raak !! wat de arts al niet kon geloven, dan blijk je tijdens de zwangerschap ook nog een SSA antistof positief te zijn wat inhoudt dat als die ssa antistoffen bij het kindje komen dat het een hartstoornis kan krijgen en dus niet levensvatbaar. tsja... wanneer je dan opeens 2 prachtige GEZONDE !!!! kinderen in 1,5 op de wereld hebt gezet..... en het een vroeggeboorte is geworden van beide maar 4 weken !!! dan kun je alleen maar trots zijn....en die striemen zijn het dan allemaal waard, en dan ben ik trots op mijn lichaam, dat het zijn werk goed gegaan heeft,en als mijn huid daarvoor heeft moeten scheuren.. zodat hun tot 36 weken konden blijven zitten, en totaal gezond zijn (voor zover...) dan ben ik zelfs trots op mijn striemen,
voordelen van de striemen ( met een lach natuurlijk want uiteraard had ik ze ook liever niet,) * manlief hier is dol op tijgerbrood !!! * en ik heb nog nooit zoveel bekijks gehad in bikini
Ik begrijp je reactie helemaal. Tuurlijk ben je blij met je zwangerschap maar je mag het best erg vinden hoor!!! Ik had na mn 2 jongens ook een buik die er niet uitzag en heb daarom 2 jaar geleden een buikwandcorrectie ondergaan en daarna was de striae tot onder mn navel weggewerkt maar nu ben ik weer bijna 20 wk zwanger en ben dus als de dood dat het weer overnieuw gebeurt en sport en smeer me daarom suf!! Ik blijf maar duimen dat het deze keer een beetje mee valt
mijn tijgerveletje 2 maanden na de bevalling .. Nu weer zwanger en tot nu toe zijn de strepen nog locht. ze staan nog niet paars en open natuurlijk
Ik heb geen foto en ervaringsverhalen voor je, maar wil je even laten weten dat ik vind dat je best mag klagen hoor!! Tuurlijk baal je ervan, hoe blij en gewenst je kindje ook is! Goed smeren is altijd goed en gezond voor je huis. Maar allerlei dure striae smeerseltjes geloof ik niet in. Je moet tot aan je bindweefsel komen met massage en smeerseltjes en dat gaat zomaar niet. Ik hoop dat het er naderhand mooi uit ziet..!
en van de zijkant.. de hangvelletjes zijn gebleven.... O ja ik loop ook gewoon in bikini.. waarom zou ik me gaan schamen voor iets waar je niets aan kan doen en geen keuze is. moet ik dan ook de littekens van mijn hernia operaties verbergen?? nee he.. dat vind iemand vaak iets ander maar ik zie daar geen verschil in.