Hoi! Ben al bij de huisarts geweest, omdat ik dacht last van mn darmen te hebben (denk ik nog steeds wel een beetje) Maar denk dat ik morgen ook maar even de vk bel. Ben nu bijna 6 wk zwanger en heb ruim een week last van behoorlijke pijn in mn buik, wat doortrekt naar mn rug. Het zijn een soort van aanvallen, van 10 minuten ongeveer. Ik heb niet het idee dat het vanuit mn bm komt. Volgens mij zit het wat hoger. Het is iig een gemene pijn. Heb wel moeite met "de grote boodschap" en volgens de arts zijn mn darmen best opgeblazen maar heb niet een enorme verstopping. Vraag me af of mn darmen wel zoveel pijn kunnen veroorzaken. Iemand een idee? Pds ofzo? En wat zijn de symptomen van een buitenbaarmoederlijke zwschap? Dat spookt ook steeds door mn hoofd..... Dreigende miskraam heb ik ook aan gedacht maar heb geen bloedverlies. Heb al 2 mk achter de rug onlangs, dus maak me toch wel een beetje zorgen. Groetjes!
Darmen kunnen voor behoorlijke pijn zorgen hoor!! (Obstipatie en/of gasvorming, jaren ervaring mee helaas) van pijn waar je krom van moet staan (alsof iemand je darmen uitwringt), tot door je knieën zakken en zelfs plat op de grond moeten liggen en minuten lang niet kunnen bewegen van de pijn.... Daarbij gebeurd er nu een hoop in je lichaam. Alles is zich aan het voorbereiden. Spieren rekken, baarmoeder groeit, etc etc. Dat zorgde voor mij in het begin ook voor veel pijn! (Ik was toen ook bang voor bbz of mk) Maar zal gewoon de Vk bellen hoor! Is toch altijd fijn om even te laten checken of te horen van de vk wat het wellicht kan zijn.
Als ik dit zo lees dan denk ik aan darm krampen. ik heb dit zelf ook gehad rond jouw termijn en inderdaad dat het lijkt op een soort aanval die even aanhoudt en daarna weer afzakt. Bij mij zag je nog net m'n buik niet mee bewegen, maar het was echt heel naar. Dus grote kans dat dit het is. Maar inderdaad, wat Valiona ook zegt, als je het niet vertrouwt dan moet je gewoon even de verloskundige bellen.
Gezien de duur van je zwangerschap kunnen het heel goed je darmen zijn. Je hormonen legge ze stil zodat de rest kan groeien. Daardoor kan je moeilijk naar de wc etc. Als je t niet vertrouwt even je VK bellen.
Ik had het rond die tijd ook. Verschrikkelijke buikpijnen. Ook wisselend. Ontlastingpatroon. Is uiteindelijk vanzelf goed gekomen. Bleken toch echt mijn darmen te zijn
Vanmorgen gebeld en moest meteen komen voor een echo. Zij dacht ook aan een bbz en wilde dat uitsluiten. Gelukkig alles in de baarmoeder en stiekem al een kloppend hartje mogen zien! Nu maar hopen dat de aanvallen afnemen.. kan er inderdaad nu wel vanuit gaan dat het mn darmen zijn.
Ik heb precies hetzelfde. Heel slecht naar de wc kunnen, krampen.. Soms kan in twee dagen niet en dan is een grote boodschap een zware "bevalling" Veel drinken en vezels eten! Meer kun je helaas niet doen.
Als je ontlasting écht heel moeizaam gaat en je darmen flinke pijn veroorzaken, kun je aan je huisarts misschien Forlax vragen. Dit zijn zakjes poeder die je oplost in water en helpen de ontlasting zachter te maken. Ik heb ze ook vanwege mijn chronische ziekte en mag ze ook nu in de zwangerschap gewoon gebruiken. Of zelf bij de supermarkt Roosvicé Laxo halen en pruimen (krijg ik wel erg last van gasvorming van maar misschien ligt dat aan mij ) Deflatine kauwtabletten tegen gasvorming helpen ook goed, maar weet niet zeker of die tijdens zwangerschap mogen. Heb geen pakje meer liggen om te checken helaas.. Gelukkig is alles goed verder!!! En wat leuk dat je al een kloppend hartje hebt kunnen zien zeg! Hopelijk gaat het snel beter met je buik!
Ik heb nu Metamucil (vies! Bah!) Kijken of dat helpt.... Heb een blender gekocht om smoothies mee te maken, kan ik vezels aan toevoegen. Misschien scheelt dat ook.