Norovirus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Baby86, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Dag dames,

Weet iemand of het norovirus gevaarlijk is voor zwangere vrouwen?
    Ga morgen op bezoek bij vrienden, en bij hem op het werk heerst het virus bij cliënten..
    Alvast bedankt.

2. me83

me83 Niet meer actief

durf het niet zo te zeggen.. maar ik weet wel dat sommige ouderen hier wel aan kunnen overlijden als ze een zwak gestel hebben.. omdat noro erg uitdroogt.. omdat je nog vroeg in de zwangerschap zit kan een virus best wel kwaad zijn..en het is ook heel erg besmettelijk..

anders even een vk opbellen voor info?

succes

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Het kan geen kwaad als je zwanger bent.
    Ik werk in de zorg en heb tijdens mijn zwangerschappen al heel wat norovirussen meegemaakt.
    Het is gewoon een buikgriepvirus.
    Het is belangrijk dat je goed om je vocht blijft denken als je het hebt zodat je niet uitdroogt, want dat is vaak het gevaar.
    Het duurt ook vaak 2 dagen end an ben je er weer vanaf.

Ouderen overlijden er inderdaad wel aan, maar die kunnen aan een urineweginfectie ook overlijden of een simpel koudje, gewoon omdat ze totaal geen weerstand hebben en ze vaak al zwak zijn en ze dus gewoon niets kunnen hebben.

4. Dana

Dana Niet meer actief

Ook al kan het geen kwaad, ik zou niet op een buikgriep zitten te wachten, ik zou het even uitstellen persoonlijk, aan de andere kant, je kunt het overal oplopen ;)

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb net buikgriep gehad en hoewel het echt geen pretje was omdat ik ook nog eens de hele week alleen was met een dochter met ook buikgriep vertelde de huisarts me dat het geen kwaad kon voor 'het vruchtje'.

Maar om het nou op te gaan zoeken.. Ga je ook eten daar?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het kan geen kwaad als je flink blijft drinken, maar noro zorgt er gewoon voor dat je je helemaal leeg spuugt en poept, gewoon echt enorm vervelend!

7. pcj

pcj Actief lid

22 jan 2009
    205
    0
    0
    van noro kun je goed ziek zijn! het is niet voor niets dat ik er op mijn vorige werkplek "besmet" verzorgd moest worden! oftewel extra hygiënemaatregelen: latex-handschoenen, plastic-schort, speciale waszakken, etc.
    ook mocht er geen bezoek komen of alleen naar de desbetreffende afdeling en verder niet in huis komen..(verplegend) personeel mocht ook niet naar de besmette afdeling om verspreiding te voorkomen.

Ik zelf ben toen ook niet op kraambezoek gegaan...

8. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Ik werk zelf in de zorg en heb sinds gisteravond dus ook het norrovirus in mijn lijf begon gisteravond met hoofdpijn en misselijk en ja hoor uurje later braken!! En snachts niet geslapen door misselijkheid en diarree!!
    Nou meis geloof me ik ben blij vandaag nog niet zon erge last ervan te hebben nu met de kleine man in me buik dus ik raad je aan zoek het niet op!! Maar t blijft je eigen keuze!!

Liefsss

9. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik werk in de zorg en heb deze zwangerschap twee keer achter elkaar het noro virus opgelopen in 8 weken. (dit kan je laten testen door een kweek) Het blijft sluimeren en nu ik zwanger ben blijft het langer hangen dan normaal bij iemand. Ik zou het niet opzoeken want je bent er echt heel ziek van en ik heb dagen lang niet kunnen eten of drinken, wat niet goed is voor je zwangerschap. Het virus zelf kan niet bij de baby komen dus daar maakt het niet voor uit.
    Maar iemand die het niet heeft die ergens werkt waar het wel is en bij wie je thuis (en niet op het werk) afspreekt, kan volgens mij maar een heel klein risico vormen hoor! Ik zou misschien even geen zoen geven ofzo.
    Met een pasgeboren baby zou ik wel uitkijken. Daar zou ik echt niet in de buurt komen zeg maar.

Deel Deze Pagina