Ik ben nu 18 weken zwanger en ben echt zo moe. Kan me niet goed concentreren en heb steeds hoofdpijn. Ik heb een lage bloeddruk waardoor ik steeds erg duizelig ben. Ik werk 5 dagen in de accountancy wat erg druk is en studeer daarbij 1 dag van half 9 tot 6 (achter elkaar met 45 min pauze) aan de universiteit wat met zich mee brengt dat ik in de avond vaak aan mijn huiswerk zit. Om me heen zie ik zwangere vrouwen al minder werken die even ver zijn. Moet ik me hier gewoon over heen zetten of toch minder gaan werken. Ben erg bang dat mijn lichaam op gegeven moment stop zegt en dat ik straks verplicht thuis zit. Hiervoor was het ook wel zwaar maar had ik geen kind in me buik. Ik wil me ook niet graag aanstellen dus mijn vraag is wat verstandig is te doen? Groetjes
hoi Tonneke, het ie verstandig om naar je lichaam te luisteren. Als je heel moe bent moet je rustiger aan doen en meer rusten/liggen/slapen. Op een gegeven moment loop je inderdaad tegen je grenzen op, dus beter nu op de rem staan! Niet te zuinig inzetten, even een paar dagen helemaal niets en daarna rustig kijken wat nu haalbaar is voor jou. Mirjam