hallo,heb net een afspraaak gemaakt voor een combinatietest 14 april we willen dit graag omdat we 3 miskramen hebben gehad.iemand ervaring met zo een test
Ja, wij hebben ook een combinatietest laten doen. Bij ons was de kans 1:3100 dat we een kindje met down-syndroom zouden krijgen, erg laag dus, ik vond het een geruststellende gedachte. Maar ja.. van de andere kant als je wel een lagere uitslag hebt kan het ook weer voor onnodige zorgen zorgen.
Wij hebben het ook laten doen. We hadden een kans van 1 op 85 op een down kindje. Gelukkig is alles goed. Achteraf gezien had ik liever gelijk een vlokkentest laten doen. Die extra weken spanning waren zwaar.
ik heb morgen de combinatie test... ben wel zenuwachtig ervoor en ook erg benieuwd, moet hem overigens zelf betalen, weten jullie wat het kost? maakt niet uit hoor, maar dan weet ik even wat me ongeveer te wachten staat..
ik heb ook een combinatie test laten doen. de uitslag krijg ik aanstaande maandag maar de nekplooi was 1.3 mm dus erg goed dus! dus de uitslag zal me ook erg meevallen. de kosten bij ons waren 135.00 moesten we ter plekke betalen.
wij moeten de test ook zelf betalen.132 euro,waarschijnlijk krijgen we hem vergoed omdat we 3 miskramen hebben gehad. ach ja we hebben van tevoren al een chroosomen onderzoek gehad en dat was bij ons allebei goed.we doen de test meer omdat ik na een miskraam gelijk zwanger was en niet meer ongesteld ben geworden.we wachten wel af.vindt het wel allemaal spannend,er zijn nu meer onderzoeken dan 4 jaar terug.toen ik zwanger was van bart waren al die extra echo ed niet
Wij hebben het ook laten doen. Gewoon puur voor mezelf omdat ik al zo'n onzekere miep ben, Sommige zeggen dat je na zo'n test alleen maar onzekerder wordt, en dat het maar een kansbepaling is. Dat is ook zo maar ik had met mijn uitslag een stuk geruster gevoel en als de uitslag minder goed was dan had ik meteen verder getest. Maar het is echt ieder voor zich. Maar nogmaals ik vond het een fijne gedachten Liefs Bojenna
bij mij werd de combitest vergoed door de zorgverzekeraar.(127,50 euro) kreeg een kansberekening van 1 op 8. had ik maar meteen de vlokkentest gedaan, dan had ik niet vanaf de uitslag van de combitest tot de uitslag van de vlokkentest in spanning hoeven zitten. groetjes diana
Hier ongeveer hetzelfde. Ik kon kiezen, of direct een vlokkentest laten doen, of eerst de combitest. Ik heb voor dat laatste gekozen, hopend op een goede uitslag. Want bij de combitest loopt het kindje geen risico. Toen kwam de kansberekening op 1 op 85 uit en was het al te laat voor een vlokkentest en moest ik tot week 14 wachten voor een vruchtwaterpunctie. En daarna nog eens twee weken op de uitslag. Toen zat ik dus al bijna in week 17! Ik wou achteraf gezien ook dat ik de combi niet had gedaan en gelijk de vlokkentest.
onder de 36 word die vaak niet vergoed maar heb hem toch laten doen. de echoscopist adviseerde hem wel te declareren omdat zijn ervaring was dat die vaak toch of gedeeltelijk vergoed werd ik heb hem dus voor een groot gedeelte toch vergoed gekregen.
Nog een tip voor als je de echo krijgt. Vraag of ze het neusbotje kunnen zien. Bij kinderen met down is dat onderontwikkeld. Het is geen garantie ofzo, net als de combitest geen garantie geeft.
dat neusbotje, ha die ken ik! dat was juist de hele aanleiding tot alles! geen neusbotje,dus meteen combitest(1 op8) toen vlokkentest...uitslag goed. en toen om de 4 weken een echo ,omdat er een gaatje in het hart zou zitten. einde van de zwangerschap;;; een gezonde zoon. groetjes diana