Al vroeg in mijn zwangerschap had ik last van een beurs plekje onder mijn borstbeen, soort blauwe plek pijn. Het zit midden op mijn buik ongeveer een decimeter lang. Het is altijd op de achtergrond gelukkig gebleven, mits ik op een gegeven moment met conditie-sport stopte. Nu met 33 weken wordt het vanzelf weer erger, een week of 2 nu. Is dit bandenpijn? Het voelt als een flinke blauwe plek maar zie niks. Als ik voel lijk ik soms een iets verdikte streng te voelen, maar dat is waarschijnlijk verbeelding. Iemand een idee? Mijn buik is veel naar voren gegroeid niet opzij.
Mijn osteopaat vertelde mij dat het onderste stukje van je borstbeen, dus het stukje dat uitsteekt, op een gegeven moment wat 'losser' komt te liggen omdat je buikspieren het niet meer zo netjes verankeren. Ook de stukjes kraakbeen waarmee je ribben aan je borstbeen vast zitten worden weker en daarvan kan je last krijgen. Dus het zou kunnen dat je dat voelt. Maar dat zit echt aan de onderkant van je borstbeen, dus onder je borsten. Ik heb er nu ook last van, geen pijn, maar het is wel verdikt.
Zou ook een diastase kunnen zijn. Voorzichtig met tillen en opkomen tot zitten vanuit lig. hier even kijken