dat voel ik dus ,,zon gevoel alsof de bovenkant van mn buik slaapt heel gek ,,ok jeukt het,,,als ik sochtends opsta trekt het enorm en voelt het mega branderig,,,wie herkent dit?
Dat heb ik ook! En al eens een topic voor geopend maar helaas geen enkele reactie gekregen. Eindelijk nog iemand die het heeft Ik heb zowiezo het gevoel dat mijn ribben boven in de kreukels liggen en voelen bont en blauw aan. Daarbij inderdaad nog dat getintel in mijn bovenbuik, onder mijn borsten. Ik denk dat dingen afgeklemd worden, maar hoe het precies zit wist ook mijn verloskundige niet...
hmm ja raar he ,,raar gevoel,,jammer dat niemand reageerde op je topic! ik moet di weer op controle dan zal ik het hier ook es vragen ,,als ik antwoord heb laat ik het je weten !
Ik heb hier ook last van. Ook jeukt mijn bovenbuik af en toe. Het is net alsof mijn bovenbuik slaapt. Echt heel raar. Maar de kleine beweegt nog dus om nu hier mijn VK voor te bellen weet ik ook niet hoor. Ik denk wel dat het te maken heeft met mijn groeiende baarmoeder, want ik merk ook dat mijn maag soms in de beknelling komt (Dat kon zei mijn vk, dat had ik bij vorige controle al) Ben eigenlijk wel 'blij' dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. Groetjes, Linda
Ja, dat heb ik ook! Ik had daar in de buurt ook een pukkeltje en dacht dat het een insectenbeetje was ofzo. maar ik heb het idd aan de bovenkant van mijn buik, alsof het een beetje verdoofd is zeg maar. Ik ben nog niet zo ver als jullie maar m'n vk zei wel dat m'n baarmoeder hoog ligt. Gek hoor.
Dit vond ik na lang zoeken in een andere topic: Waarschijnlijk is het een afgekneld (door de dikke buik) zenuwtakje wat een stukje huid innerveert. Als een zenuwtakje verminderd wordt doorbloed geeft dit een slapend gevoel. Lijkt mij ook wel logisch door hoge baarmoeder.
Ik had dit ook , dean die lag er altijd met zijn kont, niet zwanger kon je precies zien waar die kont had gezeten hahaha (hij zit er helemaal in) ook tintelend enzo ja het is onprettig maar er is geen onbeperkt ruimte in je lijf dus op den duur somethings gotta give..
Ik had dat gevoel wel als ik een tijd gezeten had, beetje benauwd/beklemd gevoel, kwam pas bij mij rond de 28/29wk.
ik heb het dus gevraagd en idd die kleine is gewoon zo hard aan het trappen dat ze me van binnen beurs heeft getrapt,,,maar ik heb ook de laatste 2 wkn last van pijn,meer aan de zeikant van mn buik,ik merk wel dat de kleine daar ook vaak zit met der voetjes,,,de vk zegt het is geen helpp want dat zit onder de ribbenboog,,,ik heb een foto in mn album gezet om de plek aan te geven,wat denken jullie ,,zit het idd te laag
Maar las ik het goed tussen de regels, dat je bang bent voor het HELLP syndroom door het gevoel in je bovenbuik? Als dat zo is hoef je je geen zorgen te maken want dat is altijd in combinatie met een te hoge bloeddruk. (onderdruk) Jouw bloeddruk is zo te zien keurig. Pas als je onderdruk richting 90 gaat is er iets aan de hand. Ook de strakke band om je maagstreek, in combinatie met hoofdpijn, flitsen zien en veel vocht vasthouden. Ik was er n.l. ook bang voor maar omdat mijn bloeddruk netjes was kon het (nog) niet.
Ik heb net mijn VK gebeld over dat slapende gevoel in mijn bovenbuik. Zelf herkende ze dit niet zo, maar het is niet iets waar we ons zorgen over moeten maken. Heeft gewoon met de groeiende baarmoeder te maken, waardoor een zenuw bekneld kan raken. Ben gelukkig weer gerustgesteld. Groetjes, Linda