zwanger via icsi

Discussion in 'Zwangerschap' started by amandac, Nov 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. amandac

amandac Actief lid

Nov 26, 2008
    138
    0
    0
    winkelbediende
    houthalen
    hallo allemaal,

vind nergens hier iets over terug dus open ik eventjes een nieuw topic.
    Zit met wat vraagjes en ongerustheden op het moment...
    Ik ben zwanger geraakt van de eerste keer via icsi in genk ziekenhuis zol.
    hormonenspuiten, echo's, controle's, bloed trekken, noem maar op. Allerhande testen en onderzoeken ken er alles van. en dan van de eerste keer zwanger, ben zo van mijn sokken geblazen dat ik het nu nog steeds niet geloof. Ben inmiddels 8 weken ver (weet niet juist hoeveel weken aangezien dit anders geteld wordt en weet niet hoe) en moet nu vrijdag mijn eerste echo doen voor te kijken nar een kloppend hartje.
    Maar heb zo'n schrik: mijn zus heeft niet lang geleden een miskraam gehad op 5 maanden, baby was gestopt met groeien natuurlijke selectie blijjkbaar. Dus ben ik super bang dat het bij mis gaat lopen!
    Heb ergens eens gelezen dat als je borsten minder pijn zouden doen dat je dan een miskraam zou hebben, dus elke dag voel ik aan mijn borsten of ze pijn doen gans belachelijk uiteraard maar ja...
    Ben 's morgens enorm misselijk en krijg dit niet weg dus sommige keren duurt dit de hele dag door. De kans op miskraam via icsi is enorm groot ezker de eerste poging. Ben zo onzeker heb zo'n bang dat het mis loopt en hoe ik erop zal reageren, en of ikdit verwerkt krijg!
    Heeft iemand dit al eens meegemaakt en hoe gaan jullie hiermee om? Wat doen of denken jullie dat je niet meer zo'n bang hebt dat het mis zou gaan?. Alle raad en hulp is echt welkom want weet niet meer wat te doen op het moment.

Bedankt
    Wanhopige vrouw

2. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Gefeliciteerd! :D
    Kan me voorstellen dat je al zoveel hebt doorstaan en nu bang bent dat het weer afgenomen wordt. Misschien moet je de afgelopen tijd van de medische molen ook nog wat verwerken?
    Niet teveel lezen over miskramen en alles wat er fout kan gaan.
    Meestal gaat het toch wel goed. Hoe verder je komt hoe meer vertrouwen je in je lichaam krijgt. Straks zie je al een klein buikje en weer wat later voel je beweginkjes... zo gaat het steeds een stapje beter...
    Heel veel sterkte!

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Er is een speciaal forum hier die gaat over vruchtbaarheidsbehandelingen en over vrouwen die dmv een behandeling zwanger zijn geworden.

Hoe kom je erbij dat je bij de 1e ICSI meer kans hebt op een miskraam?
    Ikzelf heb dan ook wel een miskraam gehad, maar je hebt net zoveel kans dat het goed gaat, als bij een gewone zwangerschap hoor.

Hier schrijven meiden die nu zwanger zijn via IUI, IVF of ICSI:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... 96#3771196

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier is inderdaad wel een "groepje" voor en die heb je inmiddels ook gevonden.
    Deze doe ik dicht (wel zo overzichtelijk).

Elmo

Share This Page