Hele donkere wenkbrauwen bijtekenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tegeirian, 5 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Advies gevraagd:

Helaas helaas heb ik jaaaaarenlang mijn wenkbrauwen veel te veel geëpileerd. Ze zijn te dun en te kort, vooral aan de kanten bij mijn neus. Niet mooi.

Nu heb ik ze ooit laten bijwerken net PMU, maar dat is alweer flink vervaagd en ik moet ze nu dus echt bijtekenen.

Mijn wenkbrauwhaartjes zijn zwart, ik heb donker haar. Ik gebruik nu browpomade, wat ik een mooi effect vind geven, maar ik heb zo'n moeite met het vinden van de juiste kleur. En dat komt vooral omdat ik dus ook een stuk moet bijtekenen waar überhaupt geen wenkbrauwhaartjes zitten. Ik heb nu een donkerbruine pomade, maar dat is vergeleken bij mijn natuurlijke wenkbrauwkleur te bruin. Ik heb gezien dat er ook een pomadekleur is die graphite heet, een grijstint neem ik dus aan. Zou ik dat beter kunnen gebruiken?

Wie heeft hier verstand van of ervaring mee? Ik hoor het heel graag!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Ehhhh ik lees echt arabisch voor mij.

Ik heb 1 zwarte en 1 witte wenkbrauw. Ik teken beide met zwart en t valt weinig op.
    (Alleen van dichtbij zie je dat het dus eigenlijk witte haartjes zijn..)

Ii zal eens googlen naar de kleuren die jij noemt .

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Het zegt mij zo ook niets, maar ik gebruik meerdere soorten voor mijn wenkbrauwen.

Ik heb een potloodje van kruidvat die heel licht is, vervolgens gebruik ik eyebrow gel en dan teken ik het nog bij met een iets harder wenbrauwpotloodje.

Ze lijken dan wel natuurlijk. Zelf ben ik donkerblond, de haartjes die ik nog heb zijn bruin, dus ik tekenen ook bij met een bruinpotloodje.

4. xNadine

xNadine Actief lid

27 jul 2016
    383
    39
    28
    Ik ben visagiste :) Wat voor een haarkleur heb je precies? En heb je een warme ondertoon in je haar of niet?

5. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Even snel 2 foto's gemaakt. Mijn wenkbrauwen zijn dus een stuk donkerder dan mijn haar. Is mijn natuurlijke haarkleur overigens en ook niet-bijgewerkte wenkbrauwen.

IMG_3684.jpg

IMG_3688.jpg

6. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik wet niet waarom die foto's elke keer draaien, maar goed, zo dus een idee van de kleuren van haar en wenkbrauwen.

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    De grijstint pomade zou ik niet gebruiken met jouw kleur wenkbrauwen vs haar. Ik denk dat je hier een mega assig effect van krijgt, waar je donkere wenkbrauwen echt opvallen.

Welk merk gebruik je nu? Ik weet dat Anastasia en Freedom een dark brown hebben, die echt heel donkerbruin is, bijna tegen het zwarte aan.

Je zou er eventueel voor kunnen kiezen om je wenkbrauwen met microblading bij te laten werken en dan je wenkbrauwen weer aan te laten groeien.

Zelf kleur ik mijn wenkbrauwen ook bij. Ik gebruik een potlood van essence in de kleur brown en dan de pomade van Anastasia in de kleur soft brown (welke ik al vrij donker vind).

8. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Bijgroeien doen ze helaas niet meer. PMU of microblading ga ik niet meer doen; duur en tijdelijk.

Ik gebruik nu inderdaad dark brown van Freedom, maar die is dus vooral voor aan de basis van mijn wenkbrauw niet donker genoeg. Of nou ja, te bruin.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb zowel de chocolate als granite van anastacia. Mijn haar is donkerbruin haast tegen het zwarte aan en vind bij mijzelf de chocolate het mooiste. Granite is echt te donker!

Ik zou bij jou haarkleur inderdaad ook soft Brown aanbevelen.

10. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ja bij mijn haarkleur, maar zoals ik al zei is de bruin die ik nu heb te bruin voor het invullen van het haarloze stuk. Je ziet dan overduidelijk de overgang naar de wenkbrauw omdat mijn wenkbrauwen dus veel donkerder zijn.

11. Freddie91

Freddie91 Lid

16 feb 2016
    74
    44
    18
    Vrouw
    Ik heb precies hetzelfde probleem. Al een paar keer 3d hairstrokes gehad, maar dat vervaagt weer en is erg duur. Nu gebruik ik catrice brow definer (kruidvat) om haartjes te tekenen op de plekken waar ze niet meer groeien en poeder het dan af met een wenkbrauwpoeder. Blijft de hele dag goed zitten, kan zelfs ermee naar de sauna.

Ik gebruik trouwens donkerbruin, dat past perfect bij mijn zwarte wenkbrauwen

12. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Dank voor de tip. Ik ga eens bij de Kruidvat kijken. Want dat is inderdaad ook een dingetje, het is niet waterproof, dus als het in de zomer warm is moet ik uitkijken dat ik niet zo mijn wenkbrauwen eraf veeg :$.

Echt hoor, ik wou dat ik tegen mijn jongere zelf kon zeggen om niet zo idioot mijn wenkbrauwen te plukken 🤦🏼♀️

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb een gelijkwaardige kleur, ik gebruikte eerst rimmel, black brown wenkbrauw podlood.. En heb Ash brown aangeschaft van anastasia, mij werd verteld dat je ze ook uit kan proberen in de douglas :)

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En een wenkbrauw potlood voor de aanzet?

15. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ja heb ik ook gebruikt, maar ook dan blijf ik het probleem houden dat de donkerbruin te bruin is voor de kleur van mijn wenkbrauwen. Bij het intekenen van mijn wenkbrauwen geeft dat niet, maar de aanzet bestaat alleen uit wenkbrauwproduct en dan valt kleurverschil zo erg op.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hmm balen, anders eens na de Douglas? Je daar laten informeren?
    Verder heeft anastacia op Instagram ook filmpjes staan, misschien kan je daar wat mee? Word altijd bij vermeld.wat ze precies.gebruikt hebben.

Deel Deze Pagina