Laagliggende placenta....

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sanne, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik heb dus na 2 bloedingen te horen gekregen dat ik een laagliggende placenta heb.
    Heeft dit verder gevolgen voor de zwangerschap??
    Ik ben wel minder moeten gaan werken.
    En ze had het er al over als ik vaak bloedingen krijg dat ik dan naar het ziekenhuis moet om rust te nemen.

Hopelijk weet u wat meer hierover want hoef over 1 week pas weer naar de vk toe en wist toch graag hoe en wat omdat ik er voorheen nog nooit van had gehoord.

Alvast bedankt
    Groetjes Sanne

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    En klopt het als de placenta zo blijft dat het kindje dan eerder word gehaald?

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sanne,

als de placenta laag ligt kun je inderdaad wat bloedverlies hebben. Het is wel verstandig om dan rustig aan te doen. Bij bloedverlies altijd weer je verloskundige bellen.
    Meestal trekt de placenta vanzelf weer omhoog doordat de baarmoeder groeit. Als het goed is krijg je nog een echo rond 32 weken om te zien of de placenta nog voor de uitgang ligt. Als ie echt voor de uitgang blijft liggen (kans is niet zo groot) wordt het een keizersnede, in principe tussen week 38 en week 40.

Mirjam

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Bedankt voor het antwoorden, ik werk nog maar voor een paar uurtjes nu omdat ik ook wat last had van de buik maar nu ik minder werk gaat het me beter af. Ik hoop dan dat de placenta zich nog gaat draaien. Bij bloedverlies zal ik zeker de vk altijd bellen dat heeft ze mij ook gezegt en dat zal ik ook zeker doen.

Gr Sanne

Deel Deze Pagina