Volgens mijn vriend moet de babykamer af zijn in mijn 7e maand, omdat dan de kraamhulp komt kijken of alles in orde zou zijn. Nu heb ik van de kraamhulp nog niets ontvangen waarin ze zo´n afspraak willen maken. En ik heb zoiets van, als het maar klaar is zodra ik met zwangerschapsverlof ga dan is het goed. Mijn vriend denkt ook dat als de kamer niet af is, ons kindje afgepakt zou kunnen worden. Nou... elke keer dat hij dat zegt wordt ik me toch woest, knappe jongen die mij m´n kindje afpakt. Maar ja... heeft hij nu wel of niet gelijk? Helemaal of een beetje?
neeeh, je kindje wordt niet zomaar afgepakt hoor, ze raden het alleen aan om het voor elkaar te hebben in de 7e maand maar het is geen verplichting, als alles maar voor elkaar is als de kleine er is,
De kraamzorg is hier niet eens boven geweest. En sommigen hebben het gesprek met de kraamzorg telefonisch. Je kindje wordt echt niet zomaar afgenomen hoor alleen omdat het kamertje nog niet af zou zijn!
Nou volgens mij is het onzin dat je kindje afgepakt wordt als je je kamertje niet in orde hebt. Verder komt de kraamphulp alleen 6 weken voor de uitgerekende datum voor een kennismakings gesprek. Misschien moet je eens aan je vriend vragen hoe hij aan die informatie komt? Je kan het kamertje in principe af hebben wanneer je wilt, maar houdt er wel rekening mee dat de baby te vroeg zou kunnen komen.
Nou, dat zou fraai zijn dat je kind wordt afgepakt als het dan niet af is.... echt niet hoor. Maak je niet druk. De kraamzorg komt wel een intake doen, maar die kijkt niet eens of je alle spullen wel hebt. Als het er maar is als de kleine geboren wordt. En stel dat je kleine te vroeg is, dan mag ie toch nog niet mee naar huis en zou je nog tijd hebben om dingen te regelen. Voor je eigen rust is het wel fijn om dingen op tijd in huis te hebben. Vooral de grotere dingen bedoel ik dan. Je wordt op het laatst ook steeds minder mobiel, dus dan is het wel fijn om van te voren alles uit te zoeken en te kopen en zo.
Tja, ik dacht al wel dat het los zou lopen. Maar mijn vriend kan zo stressig doen over dit soort dingen, en ik heb nu gewoon de energie (en de zin) niet meer om hem te overtuigen van iets anders. Ik zal hem straks jullie antwoorden laten lezen. Bedankt meiden!
Wat gaat het de kraamzorg nou aan of jij een babykamer hebt of niet? Er zijn genoeg mensen die zich dat niet eens kunnen veroorloven. Vind het wel schattig van je vent...dat ie dat echt denkt, hahaha. Tis natuurlijk leuk om ermee bezig te zijn maar je MOET helemaal niks hoor.
Wat een bullshit, hoe komt je vriend DAAR nou weer bij?!? De enige die jou je kind af zouden kunnen nemen, is de kinderbescherming en dat kan alleen als er sprake is van mishandeling, misbruik of verwaarlozing waarbij bij begeleiding door Jeugdzorg geen verbetering zichtbaar is... (ik werk zelf in de hulpverlening en werk samen met jeugdzorg, dus ik weet er wel wat vanaf, ). En dat kan dus alleen nadat je zaak dan voor de rechter is geweest en die heeft vastgesteld dat je niet mee wilt werken aan verbetering van de omstandigheden. Misschien gebruikt hij het als argument om zijn zin te krijgen? Ik heb net vandaag, op m'n uitgerekende datum, de overgordijnen afgemaakt, afgelopen zondag hebben we het rolgordijn opgehangen en dat weekend daarvoor hebben we pas ledikant en wieg in elkaar gezet. Is net waar je je goed bij voelt, wij hadden er eerder gewoon geen tijd en energie voor en hadden zoiets van: als ledikant en wieg maar in elkaar zitten vanaf dat ik thuis mag gaan bevallen. De rest kon ook allemaal nog wel later: dat kind slaapt wel hoor! Die maakt het geen bal uit of het kamertje klaar is of niet. En kraamzorg wil alleen dat je, vanaf dat je thuis mag gaan bevallen, je bed op klossen hebt, een badje met standaard hebt, twee kruiken, een thermometer en een verschoonplek op goede hoogte. Dat is niet om de goede zorg voor je baby te garanderen, maar enkel zodat zij kunnen doen waarvoor ze komen, zonder dat er arbo-regels overschreden worden, (ze mogen bijv. niet bukkend werken, dus vandaar die hoogte-eisen aan jouw bed, het badje en de commode).
hmm....dat zou niet best wezen, wij wilde vorige week beginnen met het kamertje, maar kwamen helaas tot de ontdekking dat het dak verrot is. Dit moet dus eerst vervangen worden, voordat we uberhaupt met het kamertje aan de gang kunnen. Als het niet af is voordat ik ga bevallen, dan is er op onze slaapkamer nog genoeg ruimte voor een ledikantje en een commode hoor! Echt niet dat ze om, zo'n reden ons kindje afnemen! Maak je daar alsjeblieft niet druk om! Er zijn zelfs gezinnen die maar 1 slaapkamer hebben en dus de slaapkamer moeten delen met hun kindje Don't Worry! Maar kan me natuurlijk wel voorstellen dat het voor jezelf gewoon veel prettiger is, wanneer het kamertje helemaal klaar is!
Ze raden het wel aan om alles klaar te hebben in de 7e maand. Ik zelf had alles af met 32 weken. Ik ben met 34 weken alles gaan wassen en zelfs nu doe ik nog wel eens wat dingetjes dat ik denk oh jaaa dat moet nog. Dat je kindje afgepakt word is natuurlijk de grootste onzin. Je mag het kamertje hebben zoals jij het wilt. Zolang het maar aan de eisen van de kraamzorg voldoet en je alles in huis hebt wat zij nodig heeft voor de baby. De rest is jou zaak. Bij mij zijn ze wel in het kamertje geweest....ze checkte of ik alles in huis had zoals thermometers, het badje, kruiken etc etc. Verder gaf ze adviezen over het bedje opmaken, de temperatuur e.d. maar dat is hoe ik het zelf wil... Gewoon lekker rustig aan doen en niet stressen. Ennuh...als je vriend het met 7 maanden af wil hebben dan zorgt ie toch dat het af is met 7 maanden
door een ongelukje met de vloer ligt onze babykamer weer totaal overhoop en ik maak me er niet druk om, want de eerste dagen ligt het toch op onze kamer. Bij mij belde ze , ook met mijn eerste, dus ze komen niet altijd kijken
haha dat zou wat zijn! Hoe moet het dan met de mensen die geen geld hebben voor een echte babykamer? Ik denk dat je vriend dat zegt om zijn zin door te drammen
Haha, wat een onzin. Ik ben allang blij als ik de babykamer af heb voordat ik bevallen ben. We kunnen pas beginnen na de verbouwing van ons huis en dat is zo'n beetje als ik 37 weken zwanger ben. Wel balen, maar geen drama hoor. Als je maar iets hebt waar je baby in kan slapen, dat is het belangrijkst.
vroeger kreeg je geen kraamhulp als je je spullen niet met 7 maanden klaar had (of dat nu wieg in de slaapkamer was of kamertje) je moet HUN lijst perse hebben en anders kon hulp geweigerd worden, tegenwoordig is dat niet meer zo want iedereen begint zo ontzettend laat dat dat niet meer te doen is... Ik vind het niet verstandig om lang te wachten je zit niet te wachten om na je 7e maand nog van alles te g aan doen en JE KAN vroeger bevallen, waarom treuzelen het is toch leuk om het kamertje klaar te hebben (wat de kraamhulp er ook van vind) ik zou het alleen voor mezelf al klaar willen hebben, prijs jezelf gelukkig met een vent die het goed voor elkaar wil hebben (ook voor jou!) en maak hier gebruik van, ik ken heel wat meiden die in hun 8e maand moeten smeken om hun man van alles te moeten laten doen, enjoy! kan jij lekker alvast dromen in het kamertje terwijl iedereen nog zit te pezen...
hier kwam de kraamhulp met 28 week ik had de babykamer welklaar maar meer omdat ik veel pijn heb in me rug en ik duszelf met 24 week wat kom doen. maar de kraamhulp heeft niet eens na de baby kamer gekeken ze zegt dat doen we niet meer omdat mensen toch alles op hun manier doen qua spullen en alles en je kind word echt niet zomaar afgepakt hoor hahaha dan moet er wel een hele goede reden zijn waarom ze dat zouden doen
Zijn reactie is op zich niet zo vreemd hoor, IMD heeft gelijk, het is iets van vroeger. Toen waren ze daar echt heel streng mee, toen werd alles ook echt gecontroleerd. 30 jaar terug werd dat nog wel gedaan. Dus ik kan me voorstellen dat hij dat van zijn moeder of oma heeft ofzo. Maar tegenwoordig is dat dus niet meer. Hier is het babykamertje geloof ik wel bekeken, maar puur omdat we er langsliepen en meer omdat het leuk was, dan om iets te controleren.
Ja, maar geen kraamhulp krijgen is nog wel even HEEEEL iets anders dan dat ze je kindje afpakken! Kijk, dat eerste, daar kan ik me dan nog wel een voorstelling van maken, (alhoewel ik dat ook vreselijk onzinnig vind en dus zeer terecht dat dat nu niet meer zo gaat...). Maar je kind afpakken.... kom zeg, dat weet toch elk gezond mens wel. Wat voor een controlfreak of angsthaas moet je zijn om dat te bedenken? (Of: wat een drammer om zo je zin te krijgen...) Maar ook ik zou zeggen; als hij het perse dan af wil hebben, dan zorgt ie daar toch lekker zelf voor?
Hier zijn ze ook niet komen kijken hoor. En wij hadden, ivm een verhuizing, onze babykamer pas in week 36 ongeveer af. Niemand die er moeilijk over heeft gedaan.
Dat zou wat zijn.... Wij hebben niet eens een babykamer. Wegens ruimte gebrek slaapt de kleine bij ons op de kamer. Wel met een kast ertussen zodat het nog een heel klein beetje een eigen plekje wordt. Dus niet druk om maken, maar het is wel fijner denk ik om het rond je 7e maand lekker klaar te hebben en ervan te genieten...ook ivm nesteldrang denk ik
Wie raden dat aan dan? Kraamzorg? hahahaha... wat leuk. Ze zijn er voor jou en het is geen controlerend orgaan (onthou: dat geldt ook voor het consultatiebureau! Al staat het in NL iedereen vrij om de kinderbescherming te bellen ). Je hebt voor je kindje niet veel nodig: een plekje om te slapen en voor je eigen rug is een commode wel handig. Maar dat kamertje.. ach, die baby zal het een worst zijn hoor.. Het is veel meer voor jezelf dat je de boel een beetje op tijd af wilt hebben omdat je later vaak niet zoveel puf hebt en je geen stress wilt hebben mochten het kindje wat eerder komen. (Bij veel eerder maak je gebruik van de allerschattigste babykamers in het ziekenhuis ) Je vriend heeft stress dus laat hem lekker zijn gang gaan. Hij kan verder niet zoveel en dit is waarschijnlijk zijn manier om iets te doen maar dat idee dat je gecontroleerd wordt en dat je kindje afgepakt zou kunnen worden... dat moet ie echt even uit zijn hoofd zetten! Oja, wat WEL aangeraden wordt is je kindje de eerste 6 (!) maanden op je kamer te houden (heb ik niet gedaan met 6 weken lag ie in zijn eigen kamer) dus dat kamertje... dat kan wel even wachten! hahahaha