31,5 wk en katten ineens veel aanhankelijker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Monika, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Vandeweek (31wkn) begon 1 kat ineens veel meer aandacht te vragen. Steeds kopjes geven en om een aai vragen. Het lijkt soms wel of ik vis aan mijn kont heb hangen zoals hij achter me aanloopt overal heen.

    Nu sinds 2 dagen komt ook de andere kat continu om aandacht vragen. Wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van.

    Staat er nu vervroegd iets te gebeuren of doen de meeste katten dit vlak voor het einde?
     
  2. Gravid

    Gravid Niet meer actief

    Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar ook onze katten zijn ineens heel aanhankelijk, maar ook ineens een stuk eigenwijzer en vervelender/irritanter.
    Word er echt helemaal stapel dol van.
    Hoorde pas van iemand hier op het forum dat dieren kunnen voelen dat er veranderingen op komst zijn, dus zou kunnen dat het daarmee te maken heeft(?)
     
  3. Kaat2000

    Kaat2000 Fanatiek lid

    22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Heel herkenbaar, ze is niet meer weg te krijgen bij me. Zodra ze me ziet dan wordt het een stalker:) Wordt soms wel erg vervelend.
     
  4. whitequeen

    9 jan 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Hier hetzelfde, heb twee poezen en die zijn echt veranderd (ligt niet aan mij, mijn vriend merkt het ook) sinds ik zwanger ben. Soms extra lief tegen ons, soms gewoon heel veel aandacht vragen, stressgedrag vertonen (veel eten, opeens rondrennen, opeens ergens in huis plassen terwijl ze altijd zindelijk zijn geweest).
    Jullie zijn waarschijnlijk veel met de zwangerschap/bevalling bezig en jullie gedrag verandert, daar reageren ze op... misschien hebben jullie ook wat minder tijd voor ze... bovendien ruiken katten ook heel goed, en zwangere vrouwen ruiken nou eenmaal anders ;) een van mijn poezen lijkt die geur echt niet lekker te vinden want die gaat alleen nog bij mijn vriend op schoot, terwijl ik wel heel aanhalig met ze ben.

    Wees maar extra lief voor ze, en ga ze vooral niet buitensluiten. Anders gaan ze zich straks als je kindje er is alleen maar verzetten. Je poezen zijn net zo goed een deel van je familie...
     
  5. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ik heb het niet met mijn eigen kat..maar ik wandel dagelijks en katten die ik tegen kom.. die komen opeens kopjes geven en lopen achter me aan.. netalsof ik honing op me kont heb hhahah
     
  6. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    Was hier ook zo.. ze voelen idd dat er veranderingen op komst zijn en vragen aandacht! Succes!
     

Deel Deze Pagina