wanneer moet het hartje toch echt gaan kloppen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door kimberley23, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimberley23

29 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    nadat er gedacht werd aan misschien een bz kreeg ik eerste echo daar was niet veel meer op te zien dan een slijmprop, volgens de gyn ongeveer 3 week zwanger, vorige week weer heen voor een echo was gegroeid was vruchtwater te zien met een vruchtje etc, maar nog geen hart activiteit, op dat moment was ik ongeveer tussen de 5,4 en 6,2 week zwanger.

had het hartje op dat moment al moeten kloppen??

ik heb zelf pas 6 augustus eerste termijn echo! dus dat duurt nog ff!

2. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Ik heb gisteren een echo gehad en daar was hartactiviteit op te zien. Het vruchtzakje kwam overeen met 7 weken, het vruchtje zelf leek een paar dagen jonger. Ze kon het nog niet goed meten.

Maar om antwoord te geven, volgens mij moet het hartje in de 5e week voor het eerst per ongeluk gaan kloppen en gaat het in het verloop van week 6 structureel kloppen. Dus als je tussen de 5 en 6 weken bent, kan het best zijn dat het hartje nog niet klopt. Ik heb het wel vaker gelezen op het forum, dat met 6 weken het hartje nog niet klopt.
    Maar mijn informatie komt ook maar van internet, dus in hoeverre het waar is... dat weet ik ook niet.

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dat ze geen kloppend hartje zien wil niet zeggen dat het er niet is. Meestal zien ze het vanaf 6w3d, maar dat kan zelfs nog wat later zijn. Dat het gegroeid is is al een goed teken. Het is ook nog maar erg klein he, dus niet zo gek dat ze het nog niet kunnen zien. Kan je over een week geen extra echo krijgen?

4. Tinywish

Tinywish Actief lid

31 mei 2012
    196
    131
    43
    NULL
    NULL
    bij mij zagen ze er met 5 week ook geen hartje en een inimini vruchtje met 6.4 een hartje en een vruchtje van 11 mm

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier ook met 6+4 een echo met kloppend hartje

6. kimberley23

29 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties
    ik zal toch echt tot 6 augustus moeten wachten voor de eerste termijn echo. ben heel benieuwd en tijd kan niet snel genoeg voorbij gaan!!

7. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Nou ja...ik zou gewoon bij je verloskundige aandringen op een echt Rons de 8 weken hoor als je erg onzeker bent!

8. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Sorry, rot iPad, echo rond de 8 weken bedoel ik

9. Nyna

Nyna Niet meer actief

Bij 6,5 weken zagen ze het niet, maar bij 7,4 weken wel (echo in het ziekenhuis) ;)

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij 7 weken moet je een hartje zien, bij 6 weken is het soms mogelijk om een hartje te zien.

11. mireille2012

13 jul 2012
    11
    0
    0
    hoensbroek
    ja bij mij zagen ze het ook nog niet,nu moet ik vrijdag voor nog een echo

12. kimberley23

29 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke iedereen bedankt voor haar reactie!
    na bloedverlies (helder) ongeveer een half borrelglaasje vol, moet ik maandag bellen voor een echo.
    nu weet ik al helemaal niet meer wat ik er van moet denken,
    sinds week 3 heb ik steeds krampen, en lage rugpijn.
    door die 2 tussen door echo's maakte de vk zich niet echt druk.
    nu houd het bloeden beetje bij beetje aan en bij het afvegen na het plassen steeds weer een beetje, maar niet echt veel in 1 keer maar wel steeds helderrood.
    ben er nou wel aan toe om uit die onzekerheid geholpen te worden!!

13. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zagen ze met 6 weken ook niks!! achteraf bleek ik dus op dat tijdstip 7 weken te zijn... dit was trouwens wel uitwendig

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bij de kliniek waar ik zwanger ben geworden en mijn eerste echo kreeg, doen ze de eerste echo liever niet voor de 7 weken, omdat er dan best veel kans is dat er geen hartactie is.

Dus het is normaal dat er voor de 7 weken nog niks te zien is.

Natuurlijk zijn er mensen die wel met 5-6 weken al een knipperlichtje zien, maar ook genoeg die dat pas met 7 weken zien!

In mijn geval was het 6 weken en 5 dagen (ivm het weekend en die maandag kon ik niet). Ik had dus het risico dat ik geen kloppend hartje zou zien, maar had geluk.

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Lees net dat je bloedverlies hebt. Wat vervelend :( Tegen mij zeiden ze toen, dat zolang ik geen krampen had, het allemaal gewoon nog goed kon gaan.
    Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, want ik weet hoe naar deze onzekerheid voelt! Sterkte!

16. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend.
    Het hoeft niets te betekenen hoor.bldvls zonder stolsels komt vaak voor.
    En bij mijn echo was met 5wk alleen vrucht zakje te zien, geen vruchtje.
    Met 7wk toch 2 kloppende hartjes !

Laat je ff weten hoe t gaat?

17. kimberley23

29 jun 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    ten eerste iedereen bedankt voor haar reacties:D

ik heb idd afgelopen maandag echo gehad, ze wou eerst uitwendig proberen en daar was gelijk al een heel mooi sterk kloppend hartje te zien!! was op dat moment precies 7 week!!
    we waren heel opgelucht en kijken nu snel uit naar 6 augustus! dan termijn echo :d

18. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Van harte!!! Super fijn dat het goed is gegaan. En nu proberen te genieten.
    Nogmaals gefeliciteerd!!!

19. Liefkleinmeisje

Liefkleinmeisje Nieuw lid

24 jul 2012
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey meiden

Ik heb 4 juli positief getest na terugplaatsing van 2 cryo's dmv TESE/ICSI behandeling nu heb ik vanmorgen een echo gehad. Er was 1 embryo te zien ze waren wel alle 2 ingenesteld maar 1 vruchtzakje was al weg aan het gaan. Er was nog geen hartje te zien maar de aorta klopte al wel. Waarschijnlijk te vroeg een echo gehad maandag weer een echo. Hoop dat dan het hartje wel te zien is. Onze arts durfde nog niks te zeggen wat me onzeker maakt hopelijk zien we maandag een mooi hartje

Zou het nog te vroeg zijn geweest??

Liefs

Deel Deze Pagina