Ik kan maar NIET slapen. Lag om 22:30 in bed. Last van maagzuur, beetje water drinken, omdraaien, te warm, te koud. Nog even lezen dan... Boek uit. Misselijk, eruit voor cracker... Lig ik op de bank met kat wakker te wezen... Arrgg!! Help!
Ik doe met je mee! Paar uur geslapen en plots wakker en niet meer kunnen slapen. Ik denk dat het oefenen voor de toekomst is Balen he? Hoop dat je nog wat slaap hebt gepakt!
Voor maagzuur hebben ze rennies, helpen heel erg goed. Probeer voor het slapen gaan de volgende dingen te vermijden: - minstens een half uur voor het slapen gaan geen tv meer kijken. - 2 uur vantevoren geen koffie meer. - geen activiteiten waar je druk/wakker van wordt (sporten, hond uitlaten of douchen) wel doen: - Warme melk met anijs drinken vlak voordat je gaat slapen. - Rennie nemen op het moment dat je naar bed gaat (heb je geen last van maagzuur) Je slaapritme oefent inderdaad voor als je straks borstvoeding geeft, maar als je net 5 weken bent nog niet hoor. Waarschijnlijk slaap je eerder slecht omdat er veel gebeurt in je lichaam op dit moment. Ik sliep de eerste 12 weken ook beroerd en daarna eens tuk beter. Inmiddels slaap ik sommige nachten goed, maar de meeste minder. Als je echt langdurig niet kunt slapen overleg dan met de ha. Er zijn slaappillen die je veilig mag nemen tijdens je zwangerschap.
Herkenbaar, hier ook al 3 weken bal! Nu ivm maagzuur mij hoofdeind wat omhoog gezet, helpt iets. Maar veel wakker, plassen, misselijk, trek, dorst, misselijk, spugen, plassen etc. Hier ook al regelmatig een nacht op de bank doorgebracht....
Geen tv- check Geen koffie- check (ik drink vanaf 11 uur in de ochtend al geen koffie meer omdat ik sowieso "last" heb van cafeïne en daarom ook alleen rooibosthee) Geen drukke dingen doen- check Uiteindelijk om 2:30 in slaap gevallen. Gedroomd dat m'n kat ernstig verwond was.... Oh en ik zweet zoveel 's nachts! Warme melk geen optie, blegh dat vind ik echt heel vies en Rennies eigenlijk ook, maar die leg ik zeker weer naast m'n bed! Vroeger nam ik nog wel eens wat melatonine, maar dat durf ik dan nu toch niet meer. Ben "blij" dat ik niet de enige ben! Als het aanhoudt bezoekje HA dus.... En dan straks maar een middagtukje ☺️
Bij mij was het de eerste weken ook zo, daarna sliep ik heel makkelijk door. Dus er is nog hoop! Maar dan wordt je vaker wakker zo rond de 20 weken omdat het wat zwaar wordt om te draaien.
Zijn echt de hormonen die zijn werk doen .. bij mij werd het alleen maar erger. Gelukkig slaapt ons meisje redelijk door 's nachts, waardoor we vaak 1x eruit gaan voor de nachtvoeding. Maar ja.. nachten doorslapen lukte mij ook niet in de zwangerschap, dus ben het al wel gewend. Probeer anders overdag wat meer rust te pakken.
Bij mij was het de eerste weken ook zo, daarna sliep ik heel makkelijk door. Dus er is nog hoop! Maar dan wordt je vaker wakker zo rond de 20 weken omdat het wat zwaar wordt om te draaien.
dan kan je gaviscon zowel pil vorm als vloei baar die gebruikte ik tijdens mijn vorige zwangerschap heb ze nu al wel liggen en melk en vanilla vla succes...
Bij mij hielpen rennies helemaal niks. Maar je kunt bij de apotheek Antagel krijgen (zonder recept), dit is speciaal voor tijdens de zwangerschap en werkte bij mij super goed tegen maagzuur (en dus ook voor betere nachtrust).
Sterkte, bij mij is het nooit beter geworden haha. Maar ik heb dan ook een slaapprobleem, en mijn medicatie mag ik niet
Ik heb het ook, soms. Gisteren had ik hooguit 3,5 uur slaap gehad, in totaal. Een dagje rust houden - maar wel bewegen en afleiding zoeken - heeft mij geholpen. Sterkte allemaal.
Slaap hier ook al n hele tijd maar 3/4 uurtjes per nacht. Ben nu ruim 31wk, begon zo rond de 26wk denk ik.. het rare is dat ik overdag of 's morgensvroeg wel uren kan slapen. Maar er loopt hier ook een dreumes rond dus in praktijk gebeurt dat niet zo vaak.