mijn zoontje slaapt met zijn mond open. ik kan aan de gang blijven om het dicht te doen maar hij gaat vanzelf weer open. nou hoorde ik dat kindjes met hun mond dicht moeten slapen. weet iemand waarom? ik slaap zelf ook met mijn mond open, heb nergens last van. Gr. Terra
hai, Volgens een folder die ik las ( ja ik lees veel te veel folders van het cb) is het beter om met de mond dicht te slapen omdat met de mond open het speeksel opdroogt. Speeksel beschermt t glazuur laagje op de tanden. Nu heeft een baby die nog niet, maar misschien ter voorbereiding of zo. Lijkt mij echter geen doen om je kind te leren de mond tijdens het slapen dicht te doen. groetjes
nee das idd geen doen. vaak word hij er ook wakker van. dus jah...overdags probeer ik het toch zoveel mogelijk dicht te houden, maar 's nachts slaap ik zelf ook dus dan niet.
het is ook beter dat ze gewoon door hun neus ademen........ en met mond open adem je ook vaak door je mond. Ik hou mijn dochter ook niet continu in de gaten hoor, maar als ik zie dat haar mond open is, doe ik 'm even dicht .
kindjes die met de mond open slapen hebben meer kans op oorontstekingen enzo. Da's de belangrijkste reden. Als het niet makkelijk te voorkomen is door het mondje dicht te doen, zou ik het eens bespreken op het CB, wie weet is het op een andere manier op te lossen/te compenseren. Want van oorontstekingen wordt je echt niet blij!
nog even gezocht: Verder gaat uw kind door de mond ademen. Het krijgt dan ongezuiverde, koude, droge lucht binnen. De kans op keel- en oorontstekingen neemt toe. Uw kind is wellicht vaker verkouden of moet dikwijls hoesten. Andere gevolgen van mondademen zijn afwijkende tand- of kaakstand. De gezichtsvorm kan minder fraai worden. Ook kunnen gehoorproblemen ontstaan. In de hoofdstukken over spreken en ademen leest u hier meer over.
sorry, 3e reactie... Ik zie nu pas hoe jong je zoontje is. Is hij niet gewoon verkouden? Dan kan je wat zoutoplossing in zijn neusje proberen om het weer vrij te maken.
Nee hij is niet verkouden, en slaapt ook niet met een speentje Die komt de slaapkamer niet in. maar ik zal het is bespreken op het cb, oorontsteking e.d. zitten we niet op te wachten idd
Hier ook een mannetje wat met open mondje slaapt... geen idee wat ik eraan moet doen, maar hetl ijkt alsof hij hierdoor super dorstig wordt snachts?
Ons mannetje heeft nooit zijn mond dicht. Hij staat altijd open jammer genoeg. Ik heb nog geen manier gevonden, zodat hij zijn mond eens dicht doet. Hij is 8 maanden en heeft gelukkig nog nooit oor/keelontsteking gehad.
hier 2 meisjes die allebei een speentje hebben gehad, de jongste heeft hem zelfs nog... maar de oudste slaapt echt met dr mond dicht hoor, en de jongste ligt ook als het speentje eruit is met dr mondje dicht te slapen hoor
mijn mannetje slaapt ook met zijn mondje open. wij lopen bij de logopediste (hij heeft/had een open gehemelte) zij vertelde dat je het mondje dicht moet doen door je vinger op het puntje (net onder het kuiltje van lip naar kin) moet zetten, en dus niet je vinger onder de kin, en dat je dan net zolang moet wachten tot je de kaakjes op elkaar voelt klemmen. Nou dan kan ik dus wachten tot ik een ons weeg! hahahhaha Door de neus ademen 's nachts is beter omdat de ingeademde lucht dan gefilterd wordt door de neushaartjes, via de mond gebeurt dat dus niet en heb je eerder kans op infecties in oor en luchtwegen.
ik had ook begrepen dat als ze echt met het speentje slapen, dat dit juist weer beter was, omdat ze dan dus juist door hun neus gaan ademen, wat dus beter is.
Eva slaapt meestal ook met haar mond open, maar volgens mij ademt ze dan meestal wel door haar neus. Eva heeft nog nooit een oorontsteking gehad. Ze duimt wel, ik heb het idee dat haar mond daarna vaak open blijft staan, maar ze wel door haar neus blijft ademen. Ik adem trouwens bijna altijd door mijn mond, heb vaak het gevoel dat ik te weinig lucht krijg als ik alleen door mijn neus moet ademen. Heb vroeger trouwens wel veel ooronstekingen gehad, maar waarschijnlijk is de oorzaak dezelfde reden waarom ik vaak door m'n mond adem . Het is allemaal niet echt super aangelegd, de verbindingen tussen mijn keel/neus/oor.