Beval outfit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ssien, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ik had een stretchjurkje aan. mn vliezen waren thuis al gebroken dus een broek werd hem niet meer. Daarnaast vond ik het wel lekker dat ik nog ff wat kon bedekken ;)

2. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ja ik had ook twee grote pyjama shirt gekocht voor de bevalling en de dag erna. Maar begon eerder dan ik had gepland en had een hemdje aan en niet meer aan gedacht om me om te kleden!
    Maar achteraf was ik daar wel blij om want ik had het bloedheet en wilde eigenlijk mijn topje ook nog we uit zat me alleen maar in de weg! haha
    loopt het toch weer anders dan ik gepland had ;)

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik had een zwart nachthemd bij de hema gekocht voor de bevalling. Mijn bevalling begon echter s nachts met breken van de vliezen en direct volop weeën. Hoofd stond er dus echt niet naar om mezelf nog om te kleden. Toen ik naar het zh ging nog wel even een legging aangetrokken maar verder in slaap shirt daarheen gegaan. Uiteindelijk ook in dat shirt bevallen. Zwarte nachthemd was toen wel handig voor na de bevalling :D.

4. Esje33

Esje33 Actief lid

21 aug 2013
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de zeeman twee nachthemden gekocht voor de bevalling. Ik wil er dan ook 1 aan de hond geven, dus dan heb ik er nog 1 voor als ik wat langer moet blijven. Zijn van die big shirts dus vallen over je kont, wel zo fijn😊

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Een soortgelijk verhaal :)
    Ik had alleen een kort broekje aan :p

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik was naakt :) Ik had het bij mijn eerste zoon bloedheet, maar had wel koude voeten, dus had de rugby sokken van mijn man aan tot aan mijn knieen haha. Zo charmant :D Bij de tweede lag ik in bad, heerlijk!

7. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een lang hemd met spagettibandjes. Op weg naar het ziekenhuis een joggingbroek aan een een warme trui.

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    bij eerste bevalling ben ik begonnen in zo'n Big-shirt, maar omdat ik een ruggeprik kreeg en toen alles uit had gedaan ben ik uiteindelijk naakt verder gegaan (ben uiteindelijk met spoed keizersnede bevallen, maar daar zaten nog een aantal uren puffen vooraf). Overigens hou ik daar absoluut niet van, maar kon het me op dat moment echt helemaal NIETS! schelen!

Deze keer hoop ik toch wel met shirt aan te kunnen bevallen, en dan zal het eraan liggen of ik al een big shirt ofzo aan heb, anders pak ik gewoon een spagettiband hemd of een ander shirt. Mocht het weer een keizersnede worden dan krijg je vaak een OKhemd aan, dus ben je eigenlijk ook gewoon naakt ;)

9. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik had een lang zwart nachthemd (korte mouw) aan met knoopjes aan de voorkant, zodat ik makkelijk borstvoeding kon geven zonder dat het hele shirt omhoog moest (leek me voor thuis ook handig). En ik vond het een prettig idee dat ik daarin eventueel 'netjes' rond kon lopen als ik de gang over moest steken o.i.d.

Die slipdress van hunkemoller is trouwens wel super mooi!

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Hier een zwart hemdje aan. Per ongeluk. Ik beviel veel te vroeg en in 2 uur dus helemaal niet nagedacht over een outfit oid.

11. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb toevallig afgelopen weekend bij de Primark 2 grote nachtshirts gekocht. Kost niks dus kan daarna in de prullenbak ;)

12. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik had tijdens de weeen een topje met spaettibandjes aan , en daarna een big shirt wat ik 11 jaar geleden gekocht heb :) en al 3 keer na een bevalling aan getrokken heb , , heb m altijd bewaard in mijn kast en het is inmiddels mijn after birth pyama geworden :p doe hem ook niet meer weg :) alle fotos met onze pas geboren ukkie in het ziekenhuis lijken het zelfde alleen steeds een ander beebje hahaha

13. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik heb een nacht jurkje met spaghetti bandjes en een grote nacht japon met korte mouwen gekocht.
    Mocht k het wat warmer hebben kan ik dat nachtjurkje met spaghetti bandjes aan trekken.

14. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was tijdens de bevalling totaal niet bezig met wat ik aan had, dus ik had het t-shirt aan wat ik die ochtend heb aangetrokken. M'n broek ging uit nadat m'n vliezen waren gebroken. Het enige vervelende vond ik dat ik m'n t-shirt niet kon uittrekken na de bevalling omdat ik aan het infuus lag. Gelukkig mocht dat vrij snel worden losgekoppeld.

15. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hier de bevalling gestart in het shirt dat ik die dag aan had, had ook niet gedacht aan een beval outfit volgens mij... Alleen pyjama's voor erna ;)
    Uiteindelijk bevallen met een kzs dus in een OK hemd.

16. Hippie mama

Hippie mama Actief lid

7 apr 2015
    131
    0
    0
    Bij mijn eerste moest ik hals over kop naar het ziekenhuis (had echt gedacht thuis te bevallen en had niet eens een ziekenhuis tas klaar gezet). Mijn moeder heeft toen een van haar oude zachte nachthemden ingepakt. Sindsdien is dit mijn beval shirt 😊 ben van alle drie hierin bevallen en ook bij nr vier zal dit mijn outfit worden! (Helemaal mooi omdat mijn moeder is overleden: op deze manier is ze er toch een beetje bij).
    O ja: verder een paar lekkere zachte en vooral warme sokken! Warme voeten zijn zooooo belangrijk tijdens de bevalling!

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Mijn 2 bevallingen gingen te snel om me om te kleden dus gewoon in normale zwangerschapsshirts bevallen. De bedoeling was wel om tijdens de bevalling een nachtjapon met knoopjes voor aan te trekken maar ja....geen tijd dus;)

Ik zou zeggen zorg dat je gewoon wat comfortabels aan hebt als de weeën beginnen en stop overige spullen van tevoren in je vluchttas.

18. MamaSophia

MamaSophia Actief lid

18 apr 2015
    225
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb een nachtjapon gehaald met knoopjes aan de voorkant. Zit lekker ruim en als het eenmaal tijd is om te persen kan ik de knoopjes losmaken zodat ze bij mij op de borst gelegt kan worden als ze eruit is. Ook makkelijk met borstvoeding.

19. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik mocht in het ziekenhuis onder de douche dus was naakt. Dat ik mocht gaan persen ging zo snel dat ik me niet meer heb aangekleed. Ik had een oud, te groot T-shirt mee zodat deze weg kon na de bevalling, maar ik heb hem dus nog steeds.
    Ik zag de tip al voorbij komen maar neem inderdaad een paar warme sokken mee. Tijdens het hechten lag ik nog in de beugels en had ijskoude voeten.

20. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Had een leuk shirt in de tas zitten, uiteindelijk lag ik al een paar dagen in t ziekenhuis ivm inleiden en ben ik de ochtend van mn zoons geboortedag gewoon in mn nachtjapon (bigshirt in donkere kleur) naar de verloskamer gewandeld en nooit meer over iets anders nagedacht.
    Achteraf prettig, t ding kwam over mn billen (had t niet overdreven warm) en als je evt wat rond wil lopen is t ook fijn als niet heel je onderkantje zichtbaar is.
    De donkere kleur zorgde ervoor dat vlekken niet zo opvielen

Deel Deze Pagina