Hoi hoi, Ik was benieuwd naar of iemand dit herkent. Tijdens de zwangerschap had ik heel veel harde buiken, niet zomaar in rust maar altijd met een 'oorzaak'. Meestal als ik moest plassen, had geplast, ging lopen, omdraaide etc. Niet erg want niet pijnlijk. Maar tijdens de bevalling kreeg ik dus ontsluitingsweeën van beweging.. Zodra ik probeerde op te staan van de bank bvb, als ik ging zitten op de wc of op de yogabal, toen we in de auto over een drempel reden, toen ik op bed ging zitten etc etc. De weeën waren enorm krachtig, al vanaf 1cm, dus al die uren kon ik eigenlijk niets dan in 1 houding blijven zitten/liggen. Ik had me ingelezen in honderden bevallingsverhalen haha, maar hier was ik niet op voorbereid. Iemand die dit ook heeft gehad? Hoe ging je ermee om? Ik lag wel een deel in bad, wat een klein beetje hielp. Maar toen ik in bad ging liggen kreeg ik bvb ook een wee bij de aanraking van het warme water
Harde buiken na iets herken ik wel, weeën ook wel in het begin, ik ging juist daarom lopen en bewegen etc zodat die weeën wat vlotter zouden komen , dan ging het voor mijn gevoel sneller ,(wat ook zo was, want door de druk/ zwaartekracht vorderd zich ontsluiting vaak beter. Maar op den duur kwamen weeën zo snel dat het niks uit maakte of ik stil zat of bewoog, ze kwamen toch. Maar ik vond het heel logisch haha was er niet door verrast. Wat probeerde je met heel stil zitten/liggen te bereiken? Had je dan geen weeën of?
Gefeliciteerd nog met jullie dochter! Hier niet specifiek ervaring met weeën door beweging. Maar herken wat @2jongensmama zegt dat het in begin wel meehielp te bewegen. Maar het later niet meer uitmaakte. Bij de jongste had ik wel dat het begon in de nacht, dus ik lag in bed. En dat de weeen liggend aanwezig waren en pijnlijk maar toen ik opstond ging het opeens van 10 minuten ertussen naar 2 minuten ertussen en veel heftiger en langere weeën.
Gefeliciteerd met jullie dochter! en ja ik vond t vreselijk! Ik vond douchen tijdens de bevalling hel. Totaal geen ontspanning. Omdraaien in bed, weeen. Mijn teen bewegen... weeen. Niezen? Hoppa weeen. Was nog op te vangen tot de weeenstorm en ademhalen zelfs al moeilijk was. Ik was zo blij met de ruggenprik en zelfs de katheter. (Leverde bij mij helaas amper ontsluiting op)
Precies dat ja !! Bizar toch. De verloskundige zei dat ze dit zelden zag. Dan had ik blijkbaar nog geluk dat het wel snelle ontsluiting tot gevolg had maar de weeën waren al zo heftig en snel, en als ik dan iets deed kreeg ik nog extra weeën! Haha niet te doen. Snap de ruggenprik zeker ik had gedacht in het begin nog wat rond te kunnen lopen, verschillende houdingen etc maar dat ging dus niet door xD ik kreeg ook een wee toen ik op de wc ging zitten en toen ik vervolgens weer opstond. En als ik dan op de bank ging zitten/liggen.. haha man man
Ja wauw dat is ineens heel anders dan. het is idd bekend dat lopen enzo helpt, bij de een meer als bij de ander
Haha ik had genoeg weeën en dat was al lastig op te vangen, laat staan degene die ik dan nog uitlokte door me te veroeren
Die katheter vond ik al relaxed haha, het idee dat ik niet meer naar de plee hoefde te lopen. Plassen tijdens een wee is gewoon k#t en je ziet er gewoon tegenop... De weeenstorm was t ergste. 2 uur voor 1 @&*€*@^÷&@ cm. Ik dacht nou 2e kindje... gaat vast sneller. Nee hoor , hier niet haha
Klopt, bij de laatste bevalling werd me ook aangeraden te gaan liggen ipv lopen en bewegen als het zou beginnen omdat het dan minder snel zou gaan. De derde was nl een stortbevalling..bij haar stond ik onder de douche met haar in mijn armen verwonderd te kijken wat er was gebeurd..ik dacht dat de bevalling net was begonnen toen ik persweeën kreeg die ik niet tegen kon houden en toen was ze er.
Hahah ja snap ik! Ik zag ook steeds tegen iedere beweging op, was de wee net weg maar moest ik dat bad uit en dan kwam er gelijk weer een. Het was vooral als mn benen wat hoger kwamen zegmaar, had je dat ook? Dus op de wc (en de yoga bal die ik speciaal nog had gehaald haha) ga je met je bekken iets lager dan je bovenbenen, en dat wekte vooral die weeën op. Omg ja een weeën storm voor 1cm lijkt me idd vreselijk