Bevalangst en keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Anoniem129, 19 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem129

    18 jan 2023
    18
    10
    3
    Vrouw
    Alle opmerkingen die je plaatst vraag ik niet om, misschien moet je iets beter lezen en kan je je meningen beter plaatsen in een ander forum waar mensen daar wel op zitten te wachten.
     
  2. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    881
    1.275
    93
    https://www.okeemama.nl/bang-voor-de-bevalling

    Ik ben niet bij haar geweest in verband met angst voor de bevalling. Wel voor andere zwangerschap gerelateerde zaken en ben echt ontzettend fijn door haar geholpen. De situatie waar ik in zat begon negatieve invloed te hebben op mijn dagelijks leven en zij heeft me geholpen om dat om te keren. Heel fijn mens is het. Hopelijk heb je er wat aan!
     
    Anoniem129 vindt dit leuk.
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.803
    6.970
    113
    Vrouw
    Of het is niet wat je wilt horen/lezen misschien?
     
    RoGiJuLi, Sado en Jessi79 vinden dit leuk.
  4. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik wilde mijn angst en uiteindelijke ervaring over een natuurlijke bevalling delen in dit topic. Echter zie ik hier veel dames die met de beste en liefste bedoeling proberen te helpen en TO reageert hier ontzettend fel op. Jammer want de meeste dames hier weten echt wel waar ze het over hebben.

    Het lijkt alsof jij al besloten hebt wat je wilt, ik wens je dus alleen maar succes bij het vinden van een zorgprofessional die jou gaat geven wat je wilt.
     
    Zeebra, Suzi98, duitshollandsmeisje en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik zie weinig vergelijking tussen een natuurlijke bevalling en operaties. Ik zie wel vergelijking daarmee met een keizersnede (omdat dat ook een operatie is). Ik vind het dus bijzonder dat je angst vanwege operaties uit het verleden gericht zijn op natuurlijk bevallen en niet op een keizersnede.

    Bevallen is heftig..ja..maar wel een enorm mooie manier naar je kindje toe.

    En wat @Bloem2310 zegt. Je hebt duidelijk je zinnen staan op een keizersnede en hebt eigenlijk dé professional nodig die daarmee in gaat stemmen.
     
    Zeebra, toch3, Bloempjelief en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.549
    2.402
    113
    Precies mijn idee. Jammer dat TS niet wil lezen wat anderen schrijven die haar willen helpen. Als ze met zo'n zelfde houding bij de gyn en psych zit kom je geen steek verder.

    En @Anoniem129 als je geen reacties wil die niet in je straatje passen, moet je niet op een forum (of facebook) schrijven.
     
    Suzi98, WWJD, Bloempjelief en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Milena92

    Milena92 Fanatiek lid

    13 nov 2019
    1.750
    1.209
    113
    Vrouw
    Of je het nu eens bent met Anoniem129 of niet, haar angsten begrijpt of niet, haar focus op keizersnede momenteel snapt of niet, dit was haar vraag:

    "Mijn vraag is of er meer mensen zijn die in deze situatie zitten / hebben gezeten, hier een oplossing voor hebben gevonden en kunnen aangeven bij welk ziekenhuis of gynaecoloog ze hier wat positiever tegenover staan. Ik ben ook de opties voor een keizersnee in Duitsland aan het onderzoeken dus mocht iemand daar ervaring mee hebben ben ik ook geholpen met wat meer informatie over hoe dat bevallen is :)"

    Geen tips gevraagd over een natuurlijke bevalling of iemands mening, maar advies van iemand die de situatie of opties kent.
     
    Mama to B en Anoniem129 vinden dit leuk.
  8. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.803
    6.970
    113
    Vrouw
    Ik denk dat er gewoon niemand is die ‘zomaar’ een keizersnede heeft gehad, en daar zijn redenen voor. Vandaar dat men hier denk ik ook probeert om de andere kant ervan te belichten. Maar ts had denk ik gehoopt hier een naam van een gyn/ziekenhuis te lezen die haar een keizersnede wil geven. Helaas, zo werkt het (gelukkig) niet.
     
    Zeebra, Suzi98, duitshollandsmeisje en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Anoniem129

    18 jan 2023
    18
    10
    3
    Vrouw
    Dankjewel voor het advies. Dit is inderdaad eenmalig geweest.
     
  10. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.882
    4.154
    113
    Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar ik heb goede reacties gelezen over de cursus van vrije geboorte van Anna Myrthe Korteweg.
    Omdat je nog nooit bevallen bent, lijkt het me dat je niet weet waarvoor je precies bang bent.
    Bevallen kan eng, spannend en pijnlijk zijn, maar ook mooi en magisch. Geloof me, ik ben 10 dagen geleden bevallen, dus het zit me nog vers in her geheugen.
     
    Anoniem129 vindt dit leuk.
  11. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    TS, ik vind het goed dat je je vraag hier hebt gesteld! Als jij met een keizersnede wil bevallen omdat jouw angst zo groot is, dan hoop ik ontzettend dat ze je ergens willen helpen waar dit mogelijk is. Jouw lijf, jouw leven! Als je in Amerika had gewoond, was een keizersnede denk ik zo geregeld ;)
    De reacties zijn, ondanks goedbedoeld, idd niet wat je wilt horen. Ik ben (helaas) bekend met angsten die zo je leven kunnen beheersen, dan werkt het "anders naar kijken" of "het ervaren" gewoonweg niet.
    Succes, en ik hoop echt dat je een fijne plek vind waar ze je begrijpen en mee willen werken en je lekker kunt gaan genieten van het zwanger zijn!
     
  12. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.798
    2.537
    113
    Vrouw
    Feit blijft natuurlijk dat een keizersnede een forse medische ingreep is, waar een indicatie voor moet zijn. En in Nederland is dat bijna nooit om psychische redenen. Dus ik verwacht niet dat er ergens een arts gaat zijn om deze uit te voeren.

    En misschien hè, had je hier ook over moeten nadenken voordat je zwanger werd. Als je niet wilt horen en lezen dat een natuurlijke bevalling ook een optie kan of moet zijn.
     
    Jessi79, nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  13. CroqueMadame

    CroqueMadame Bekend lid

    7 sep 2022
    881
    1.275
    93
    Serieus. Why kick a woman when she’s down? Wat heeft ts nou aan zo’n opmerking.
    Hoe waar ook, het is mosterd na de maaltijd. En echt ik denk dat met heel veel reacties in dit topic. Is allemaal heel erg waar, maar zijn ze behulpzaam voor ts? Nee de meeste niet. Ja het klopt dat ts voor weinig open lijkt te staan maar ik denk echt dat mensen onderschatten wat échte angst met een mens kan doen.
     
    Nova1986, Kundera, Mama to B en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Anoniem129

    18 jan 2023
    18
    10
    3
    Vrouw
    #54 Anoniem129, 25 jan 2023
    Laatst bewerkt: 25 jan 2023
    Echt waar.. deze opmerking? Dankjewel. Helpt heel erg veel. Ik wil inderdaad liever geen discussie over wel of niet normaal bevallen maar ik zit al helemaal niet te wachten op de mening van jou dat ik maar niet zwanger had moeten worden. Volgens mij vraag ik daar ook nergens om. Maar dat blijkt heel moeilijk te begrijpen voor sommigen. @Beheer zouden jullie dit topic willen sluiten? Alvast bedankt.
     
  15. Anoniem129

    18 jan 2023
    18
    10
    3
    Vrouw
    En voor degenen die alternatieven hebben aangedragen en hun verhaal hebben gedeeld, sorry als dat niet zo over is gekomen, ik waardeer het zeker :) bedankt hiervoor.
     
    Mama to B, CroqueMadame en Milena92 vinden dit leuk.
  16. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    @Anoniem129 Ik wens je heel veel succes toe met de bevalling en hoop dat je iemand vindt die je kan en wil helpen.
     
    Mama to B, Anoniem129 en Milena92 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina