Ben inmiddels 41.3 weken zwanger. Vorige week geprobeerd te strippen, maar niet gelukt. Nog geen ontsluiting. Morgen nog een poging en anders vrijdag inleiden in het ziekenhuis. Maar inleiden kan toch nog zonder ontsluiting? Wat gaan ze dan doen? Eerst gel/ ballon. Ik ging ervanuit dat ze er eindelijk zou zijn vrijdag, maar nu ben ik weer bang dat het toch langer duurt...
Ik ben ingeleid d.m.v. mistroprostol ook wel cytotec genoemd. Je ziekenhuis bepaald inderdaad of het gel,ballon of tabletten worden. Vanaf 3 cm ontsluiting worden je vliezen gebroken. Ik had 1cm ontsluiting toen ik ingeleid werd en ben in 2 uur tijd van 3 naar 10 cm gegaan. Succes!
Ligt er aan welk ziekenhuis je gaat bevallen. Veel zkh leiden in met een balloncatheter inderdaad. Sommige nog met gel. In beide gevallen is het na het inbrengen van de gel of ballon afwachten op genoeg ontsluiting. Vanaf 2-3 cm kunnen ze de vliezen breken (bij een ballon hopen ze zelfs 4 cm te bereiken) en dan kan het echte werk beginnen. Ik zou zelf er vanuit gaan dat je dan zaterdag of zondag bevalt. Dan kan het altijd meevallen.
Ik had hetzelfde,strippen lukte ook niet. Ben middels een balon ingeleid en ook erg snel bevallen. Succes!!
Als er nog helemaal niets aan voorwerk is gebeurt dan krijg je gel. Simpelweg is ballon dan gewoon niet niet mogelijk. zodra ballon mogelijk is zullen ze deze gebruiken omdat deze minder nadelen heeft dan de gel. Als je wel al voorwerk hebt gehad die voor ontsluiting heeft gezorgd kunnen ze misschien je vliezen al breken.