bevalcadeau van man?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ennas86, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

@Joseetje. Ik moest stieken even huilen toen ik je verhaaltje las ;) Mooi hoor!

Voor de bevalling had ik mijn vriend wel een aantal keer aangegeven dat ik een perscadeau leuk zou vinden.
    Na de bevalling hebben we er allebei niet meer aan gedacht.

Ik was ook zo blij met onze zoon en met hoe mijn vriend me geholpen heeft tijdens de bevalling! Hij heeft wel 100 keer gezegd hoe goed ik het gedaan had en hoe blij hij wel niet is met Milan. Daar kan geen cadeau tegenop!

2. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    Het is wat jose zegt ook voor mij! werpsieraad vind ik echt.. een walgelijk woord.
    (prachtig moment zo! moet bijna een traan wegpinken..)
    Maar de emotionele waarde. dat je het later misschien aan je kinderen of kleinkinderen kan doorgeven. (geen must! maar wel mooi!)
    meer om een belangrijk moment te bezegelen. net als een trouwring. hoe moet je dat dan noemen!
    en idd.. de woorden dat je het goed gedaan heb die zijn natuurlijk nog veel en veel belangrijker! die horen er ook bij.
    En als het niet kan bij onze oudste hadden we de finaniciele middelen er niet voor. zodra het beter ging heb ik (Spontaan) iets moois gekregen van mijn man.

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Heb ook een kraamcadeau gekregen, heel lief in het ziekenhuis.Helemaal uit zichzelf. En dat is niet omdat het moest maar wel dat je partner laat blijken dat hij trots op jou en jullie kindje is. En niet alleen maar omdat je samen een eitje en zaadjes heb samen gevoegd maar omdat hij blij is met zijn kindje en vrouw.... Ik vind het in ieder geval een super mooie gedachte en een heel lief gebaar!

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Niks gehad, en hoef ook niks, ik heb een prachtige gezonde dochter die was er zonder hem niet geweest, zij is ons cadeau.

Heb een heerlijk makkelijke zwangerschap gehad, de bevalling was geen feest, maar goed, dat had ik ook niet verwacht, maar ik vind niet dat ik een zware bevalling heb gehad (ondanks de rugweeen, de hechtingen en flink nabloeden) het hoort er nu eenmaal bij als je een kind wilt. Daar hoef ik geen (al dan niet duur) cadeau voor.

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nee dat gevoel heb ik niet dat ik door mijn man beloont moet worden voor gedane arbeid..
    Het is een consequentie van t feit dat wij vrouw zijn en de baarmoeder meegekregen hebben..

Aan andere kant..wie geeft haar man iets, voor t feit dat hij mee gezorgd heeft voor de zwangerschap..

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    niets gekregen en ook niet verwacht.
    Ik weet dat hij trots is op me en dat hij dol gelukkig is en dat vind ik mer dan voldoende.
    Hij is er voor me als ik hem nodig heb of als ik het even niet zie zitten.

Ja je heb een prestatie geleverd maar ik denk dat een kado wel het laatste is waar hij aan gedacht heeft.
    Ook zijn leven veranderd door de komst van een kleintje.

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Wat een rotwoord 'werpsieraad'. Dit valt onder dezelfde categorie als 'biggen' ipv baren. Maar goed, dit terzijde.
    Ik kreeg van mijn man een groot cadeau doordat hij meteen na de bevalling zei veel respect te hebben voor barende vrouwen.
    Heb toen ik eenmaal thuis was uit het ziekenhuis een lekker broodje carpaccio gehad bij onze slager vandaan. Hmmm, dat had ik 8 maanden gemist en dat ging er in als koek. En tenslotte kwam er nog een klein doosje tevoorschijn met vier pandorabedels er in met de letters van de naam van onze kleine meid. Dit had hij van tevoren al gekocht voor mij. Vond het wel reuze lief allemaal.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee, ik heb geen cadeau gehad, ook niet verwacht en ben ook niet teleurgesteld.
    Waarom zou mijn man mij een cadeau moeten geven omdat ik bevallen ben? Een kindje krijgen doe je niet alleen voor je man maar ook voor jezelf.
    Ik hoef overigens ook geen cadeau als een bevestiging dat ik het goed heb gedaan.
    Mijn man geeft mij vaak zat cadeautjes niet per se met speciale gelegenheden maar zomaar. Dat vind ik meer dan genoeg.

9. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik had niks verwacht maar mijn vriend kwam aan met een enorme ballon in de vorm van een voet met its a girl erop.
    vond ik echt super.
    de ballon is nu leeg en heb ik op de deur van de slaapkamer van mijn dochter geplakt.
    hij had mij ook een broodje kroket meegenomen omdat ik het eten niet luste wat geserveerd werd (en ik lust heel veel)
    vond ik ook wel lief.

overigens even off topic.
    ik had nog een ballon gekregen en die zweeft nu nog in onze huiskamer.hij is nog nauwelijks leegelopen we zijn er van overtuigd dat deze ballon haar eerste verjaardag gaat halen :)

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zou ik toch wel erg leuk vinden en heb laatst manlief al even gepolst en hij reageerde echt zo van dat hij dat de gewoonste zaak van de wereld vond.
    'k Denk dat 't gewoon een bos bloemen zal zijn, maar 'k vind het gewoon een mooi en lief gebaar. 'k Denk dat mijn man allang blij is dat hij niet hoeft te bevallen ;)

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh en nog even een toevoeging: vaak vergeten wij dat mannen emotioneel ook erg zwaar hebben. Wij zijn bezig met die verschrikkelijke pijn en zij moeten het doen met het feit dat zij hun vrouw vele uren keihard pijn zien lijden en niets kunnen doen. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het achteraf erger voor mij man vond dan voor mijzelf. Want ik ben een typisch voorbeeld van niets willen tijden en bevalling. Hij moest niets tegen mij zeggen, mij niet aanraken, gewoon helemaal niks. En tjah daar zit je dan als man 14 uur lang. Lijkt mij geen pretje. Als wij dan zo nodig een cadeautje moeten hebben, dan vind ik dat onze mannen niet vergeten mogen worden. Zij hebben emotioneel net zo hard gewerkt als wij!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies hoe ik het ook zie! Hij heeft mij onze kindjes gegeven.
    En heb ook niet het gevoel dat ik er meer voor heb hoeven doen dan hij.

13. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Had niets verwacht, maar de volgende ochtend na de bevalling heb ik een ketting en oorbellen gehad welke ik op onze trouwdag in december kan dragen.... En ik had echt niet gedacht dat mijn mannetje zoiets zou doen..! Enige vervelende vind ik wel dat ik een jurk heb waarbij een andere vorm ketting iets mooier uit zou komen, maar dat kan hij natuulrlijk niet weten! Ik vind het helemaal gewledig dat hij aan zoiets heeft gedacht en zal het ook zeker gaan dragen op die dag...

14. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    In het begin van mijn zwangerschap heb ik die tip met een hele dikke knipoog aan hem voorgelezen uit het papa-handboek die hij van een vriend te leen had gekregen. Ik verslond alle boeken en hij las er geen en nam alle tips met heel veel korrels zout. Maar deze heeft hij toch in zijn achterhoofd gehouden, zo vertelde hij. Twee dagen na de bevalling lag ik met kraamtranen van geluk naar onze zoon te kijken en toen kwam hij binnen met een doosje. Ik kreeg een hele mooie armband, speciaal gemaakt door een collega van hem, fijne zilveren schakels in elkaar geweven met een hele mooie gouden sluiting, die symbool staat voor onze zoon die ons voor het leven aan elkaar bindt. Ik moest natuurlijk nog harder huilen. Ik ben er echt superblij mee en erg trots op draag 'm dag en nacht.

Werpsieraad vind ik ook een vreselijk woord. En ik moet zeggen dat in mijn omgeving het toch veel gedaan wordt al mijn vriendinnen hebben een cadeau van hun man gekregen voor de zwangerschap en de bevalling.

15. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Voor mij een foto van Vicky op canvas, de foto was de volgende ochtend gemaakt.
    En voor Vicky had hij een badjasje gekocht en op de achterkant haar naam laten borduren.

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik kreeg van mijn ex een bosbloemen. Mijn ex was toen al mijn ex en hij had beter wat voor zijn kind kunnen kopen!
    Vooral omdat op het kaartje een tekst stond wat zijn arrogantie nog extra benadrukt(e)!

17. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik heb een bos bloemen gekregen van mijn man en dat vond ik zoooooo lief!!!

Een paar weken na de bevalling (toen ik weer goed op de been was) heb ik een boek gekocht voor hem (van zijn favo schrijver) omdat ik het zo fijn vond dat hij er de hele zwangerschap en tijdens de bevalling voor mij was. En ook omdat ik vond dat hij het zwaarder heeft gehad dan ik tijdens de bevalling. Eigenlijk gewoon omdat ie zo lief is!!!

Had niets verwacht dus dan is het wel extra leuk!!!

18. marjan77

marjan77 Bekend lid

Van manlief een heel mooi kettinkje met hangertje van een gezin met twee kindjes, zo lief!!

19. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Ik had absoluut niks verwacht maar een paar dagen na de bevalling kwam hij thuis met parfum en een boek :D omdat ie zo trots was zei ie, echt lief :)

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Van mij had het zeker niet gehoeven, maar heb van hem een gouden armbandje gekregen :) Super lief van hem!

Maar inderdaad, we hebben elkaar onze mooie zoon gegeven. Daar kan absoluut niets tegenop!

Deel Deze Pagina