bevalcadeau van man?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ennas86, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb geen kado gekregen van mijn man. Ik lees hier dat vrouwen dat 'normaal' vinden door de prestatie die ze hebben geleverd. Nou ik kan dan beter mijn man een mega kado geven. Ik was niet de liefste met alle hormonen, heel wat tranen gelaten. En ik heb 2x in het ziekenhuis gelegen. De 1e keer in onze woonplaats en hij is elke vrije minuut bij mij geweest. Iedere avond bleef hij bij me tot ik sliep. Daarna heb ik nog in het ziekenhuis gelegen wat iedere dag 180 km rijden was voor hem. Maar weer was hij er iedere vrije minuut. Ondanks dat zijn werk door ging (hij werkt ook nog eens in de ploegen) en alles thuis door liep. Tevens was ik daar verschrikkelijk emotioneel. Was destijds zwanger van een tweeling en er dreigde toen al een vroeggeboorte. Ik was echt een bitch daar. Nooit maar dan nooit heeft mijn man 1x gemopperd. Altijd voor mij klaar gestaan. Onze zoons zijn 3 maanden te vroeg geboren. En mijn man heeft doordat ik er al lag en onze zoons daar ook moesten blijven op de neonatologie in totaal 5.5 week iedere dag 180 km moeten rijden, met alles er nog naast (werk etc). Nee als er iemand een kado verdiend dan is hij voor de prestatie die hij heeft geleverd. Lijkbleek en doodvermoeid zat hij dag in, dag uit aan mijn bed. En voor veel vrouwen is dit heel normaal, maar toen ik het ziekenhuis lag heb ik het ook vaak anders gezien daar. Vrouwen zaten daar grotendeels alleen of soms kwam de man helemaal niet.

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Voor ons beide was de goede zwangerschap en bevalling (na 7 jaar proberen en 3 mk) een cadeau op zich!

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hij heeft me een paar maanden later meegenomen om een tattoo te laten zetten met de begin letters van onze kids.

Maar vlak naar de bevalling niks, en dat hoefde van mij eigenlijk niet. Vond het al een kado dat we deze zwangerschap samen konden beleven, en dat hij me zo goed had bij gestaan tijdens de bevalling.

4. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik had een hele grote beer van nici gehad voor de kleine. Tim was ons kado en de beer was Tim zijn eerste kado van zijn papa:) Ik vind het persoonlijk raar dat mannen iets zouden moeten geven aan de vrouw vind het wel leuk als je van die mannen ziet die dan een ballon of knuffel voor het kind meenemen...

Groetjes Lysanne

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik had niks verwacht en ook zeker niks hoeven hebben. Maar mijn man kwam met een heel mooi padora sieraad aan. ik had van een vriendin een pandora armband gekregen met een kinderwagen eraan voor mijn verjaardag en mijn man heeft me een meisje gegeven. Hij was zo trots op me. ik vond het zo lief omdat ik het ook zeker niet verwacht had!

oo en even dit moet ik kwijt. lees dat er ook een beetje negatief word gedaan dat vrouwen het verwachten voor hun prestatie. Nou ik had helemaal niks verwacht dus niet alle vrouwen vinden dit. En ook eeen werpcadeau vind ik erg onvriendelijk. Als je man dit uit zichzelf doet wat is er dan mis mee?

6. Kejay

Kejay Niet meer actief

Voor mij waren de woorden "dank je wel" genoeg meteen na de geboorte van onze dochter!!! Een prachtig moment

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ah dat is inderdaad heel mooi!

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik snap het op zich wel. Tis toch mooi om een bosje bloemen te krijgen als je bevallen bent.
    Ik heb ze niet gelijk gehad pas na een paar weken maar vond het toch nog lief!
    Ligt miss aan ook of je een zware zwschap enzo hebt gehad, ik wel namelijk op het einde en hij zag meestal niet dat het huishouden voor mij zwaar was en ik dingen deed die ik beter niet kon doen.
    En als je dan bevallen bent, dan is het toch mooi als je dan een bosje bloempies krijgt ofzo.
    Maar echt sieraden enzo hoeft van mij ook niet hoor.
    En tja die hormonen dat hoort erbij vrouwen vinden dat ook niet altijd leuk van zichzelf.;)

9. Rimimi

Rimimi Actief lid

24 okt 2008
    185
    0
    0
    Ik heb van mijn man na de geboorte van onze eerste dochter een meisje aan mijn pandora armband gekregen en nu na onze 2de bevalling een heel mooi fijn kettinkje met daaraan het teken van ouders met kinderen. (dit beide zonder dat ik het van hem verwachte). Vind het wel erg bijzonder nu draag ik al mijn dierbaren dicht bij me, ook als ze niet bij me zijn.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik herken het gevoel wel hoor... ik heb niets gekregen en baalde daar ook wel een beetje van. Een bosje bloemen of een lief kaartje had ik zeer op prijs gesteld. Natuurlijk is een gezond kind al een cadeau op zich maar na 9 maanden een hoop klachten en uiteindelijk een ks met daarna 5 weken herstellen was ik toch een beetje teleurgesteld ;)

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja bij mij was het tegen het einde ziekenhuis in en uit en dat was echt niet leuk. Had nierstuwing en moest daarvoor 3,5 dag in het zh blijven.Daarna nog vaak geweest voor harde buiken en ontsluiting enzo daar wordt je niet echt vrolijk van...

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik heb helemaal niks gekregen. Ik mag al blij zijn dat ik wat krijg voor m'n verjaardag! :(
    Het was trouwens ook nooit in me opgekomen om wat te geven of krijgen.

Ik heb hem trouwens een paar weken later wel een kado gegeven, omdat ie zoveel voor me gedaan en geduld had tijdens de zwangerschap (was niet altijd even gezellig zeg maar.)
    Een TomTom :D.

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Jeetje wat zie ik hier een "nuchtere" reacties terug zeg. Tuurlijk zijn de zwangerschap en baby al cadeau genoeg. En een man moet het ook maar 9 maanden doen met een hormoonbom in huis.
    Dus nee, in dat opzicht is het niet dat je het als vrouw meer verdiend hebt omdat je het kindje gedragen hebt.
    Maar waar is de romantiek gebleven?!?!
    Elk jaar in november heb ik ook niks "verdiend" en geen klap "gepresteerd" als ik jarig ben (die prestatie leverde mijn mams 28 jaar geleden) maar ik vind het toch nog steeds leuk als ik een cadeautje voor mijn verjaardag krijg van mijn vriend. En als ik lekker gekookt heb hoeft hij ook niet op zijn knieen want morgen doet hij het, maar toch is het fijn als hij me een compliment geeft over mijn kookkunsten en zegt dat het super lekker was.

Dus TS, ik begrijp je helemaal. Het is geen "beloning" maar een lief gebaar. Mijn lief heeft een mooie bos bloemen neergezet na de bevalling. Was ik heel erg blij mee.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind werpsierraad best wel neerbuigend, en ik zou het ook echt niet zo noemen. Het is heel lang een gewoonte geweest dat de moeder iets kreeg van de man of van de schoonouders. Ik heb van mijn ouders een sierradenset gekregen voor de geboorte van mijn dochter/mijn eigen verjaardag (is twee dagen voor de verjaardag van Kyra) en ik zie dat als een aandenken aan de geboorte van mijn dochter en ik voel me heel 'speciaal' als ik die oorbellen en ketting draag.

15. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Amen! ;)

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja, mijn cadeau was een tube sperti en een fles lactulose haha.

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

haha meryem!

Ik zou het super leuk vinden als mijn man eraan zou denken om een cadeautje te kopen maar hij zal daar niet aan denken ben ik bang! haha
    Dan ga ik in de kraamtijd hier zitten kijken en als hij dan vraagt "wat ben je aan het doen" dan zeg ik "aan het kijken wat iedereen van haar man gekregen heeft na de bevalling" haha.
    zoiets doe ik ook altijd op onze "zoveel jaar samen" dag en dan voelt hij zich ook wel schuldig merk ik... Kan het dan toch niet laten.

18. 4days

4days Niet meer actief

Mijn cadeau was een pakje dextro energy en een zak croissantjes, hahaha! :D

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha ha dat is bij mij ook zo gegaan. Ik kwam om 2 uur uit het ziekenhuis stond hij een uur later met 50 roden rozen voor mn bed.. Zo lief! IK had wel eens door laten schemeren dat ik een steentje in mn ring trouwring wilde hebben maar dat was hij vergeten ;)
    Dit vond ik ook geweldig.

Mijn man heeft een sportuitvoering van zijn auto! En ik had hem sportmatten voor in zijn auto gegeven. Gewoon omdat hij mij 9 maanden verdragen had ha ha en zo goed gesteund heeft bij de bevalling!

20. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik heb niks materialistisch gekregen van mijn mannetje. Ik zou het wel helemaal geweldig hebben gevonden, een bos bloemen ofzo. Tis toch een behoorlijk heftige tijd geweest. Maar voor hem ook, hij heeft er in de eerste week ook echt geen tijd gehad om eraan te denken, laat staan om iets te halen. En hij is er het type niet naar om er van tevoren al aan te denken..

Ik heb trouwens wel wat gekregen van mijn schoonvader. Hij kwam tijdens de kraamweek een keertje alleen langs met een bos bloemen speciaal voor mij. Omdat ik zo'n zwaar werk heb moeten leveren en omdat ik hem een geweldige kleindochter had gegeven.

Ik zit trouwens ineens te bedenken, toen wij voor het eerst met z'n drietjes zijn wezen winkelen, heb ik wel iets mogen uitzoeken van mijn vriend.. Dus toch misschien een soort van bevalcadeau..

Deel Deze Pagina