bevalcadeau van man?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Ennas86, Sep 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    thanx dude :p

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

3. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

Dec 14, 2008
    1,227
    0
    0
    Mijn kado was mijn man!
    Toen KJ werd geboren ademde hij niet, ik zei ga gauw naar je zoon!
    Toen KJ weer bij was en ik daar lag belde hij zijn ma...
    Voor het eerst zag ik mijn manlief huilen van blijdschap, alle emotie kwam er uit. Ontroerend!!!

Daarnaast heb ik een hangertje gekregen van Ma'Mour voor aan mijn collier en een kinderkopje met KJ zijn initialen voor mijn armband.

Maar het mooiste van alles is inderdaad dat mijn manlief er was en nog steeds is!
    Ik zei gister nog tegen hem, wat zijn we een rijk gezin.
    4 kids, 3 van mijn ex waar hij liefdevol voor zorgt en samen een kleine jongen die vernoemd is naar zijn broer die het syndroom van down heeft.

Ik heb een geweldig lieve en zorgzame man, een kado is mooi en leuk.
    Maar let wel, het is bijzaak!

Weet dat je rijk bent als je een schat van een man om je heen hebt waar je echt alles mee kan delen en die er voor jou en eventuele kinderen is!

Ik heb het helaas meegemaakt dat het ook anders kan....

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Ja, het is zeker bijzaak, maar wel een hele leuke!
    Ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen mannen en vrouwen in die 9 maanden. Ik heb niet heel veel last van hormonen gehad, dus hij had niet veel te verduren.
    Daarnaast ging zijn leven gewoon door: voetbal, vrienden, biertje. Geeft niks hoor, maar ik moest best veel opgeven.
    Misschien is het ook net hoe je de zwangerschap ervaart. Voor mij geen roze wolk, maar iets waar ik doorheen moet om een wonder te krijgen!
    Dus ja, dat kadootje vond ik wel op zijn plaats!

5. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik moet nog bevallen, maar ik had al wel tegen mijn vriend verteld dat mijn vader mijn moeder na haar bevalling van mij een mooie ring gaf. Ik heb dat altijd zo'n mooi gebaar gevonden. Dus ik zou het ook wel mooi vinden. Niet perse een ring, maar bloemen op z'n minst..... Niet omdat ik negen maanden ons kind heb gedragen of omdat ik moet bevallen, maar omdat ik het een mooi gebaar vind, een teken van waardering ofzo. Ook al weet ik dat hij het allemaal waardeert, de uiting d.m.v. iets tastbaars zou ik heel fijn vinden.

6. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Haha ik moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit over gedacht hebt dat ik wel iets kon wensen voor zoiets. Ik had alles wat ik wilde, een gezond kindje en mijn man daar waren echt geen cadeautjes voor nodig.

Wist niet dat er vrouwen waren die dat wel heel erg leuk vinden en op prijs stellen.

Ik heb liever dat mijn man gewoon toont dat hij trots op mij is en gelukkig is met ons gezinnetje dan dat hij iets koopt voor me.

En bloemen krijgen, die krijg ik elke vrijdag van hem ;) :D (marktdag :p).

7. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    nee geen kadootje gahd, wel een hele lieve kaart waarin hij me vertelde dat hij me nu al de meest geweldige moeder vind van de hele wereld! zooooooooo lief..kan geen kado tegen op!

8. Ummy

Ummy Actief lid

Oct 7, 2008
    361
    0
    0
    het mooiste 'kado' (naast ons wondertje zelf natuurlijk...da's onze nummer 1 !) was dat mijn man toch bij de bevalling is geweest en mij vreselijk goed gesteund heeft,
    in zijn cultuur is het niet erg gebruikelijk dat een man erbij blijft en dat een vrouw thuis bevalt, maar hij heeft zich toch over die drempel gezet en was super lief voor me, in ons eigen huisje!

overigens kwam hij een paar dagen later aan met een mamma-setje van zwitsal en nog wat tijdschriften,
    het toch leuk als je partner af en toe wat voor je koopt (geldt dus andersom ook he, iets leuks voor de pappa's!haha)
    dus of dat nu na de bevalling is of met moederdag...gewoon van genieten!

liefs,

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Female, wat wil je bereiken met deze reactie? Waarom moet je het cadeau van de mannen van vrouwen in dit topic afdoen als materialisme? Is dat nou volwassen? Het klinkt eerder als afgunst. Jammer hoor. Het had toch ook volstaan te zeggen dat het voor jou niet hoeft ipv direct te suggeren dat de andere vrouwen niet blij zijn met hun man. Veel vrouwen hebben niet eens om het cadeau gevraagd en kwam het als een grote verrassing.

10. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man moest laatst wat bij de Etos kopen voor onze kleine meid en kwam toen ermee thuis maar hij had ook het nieuwste luchtje van Mexx gekocht voor me omdat ik zo'n "topprestatie" had geleverd zei die, vond het heel lief van hem.:)

11. Poeh30

Poeh30 Actief lid

Jun 10, 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij zegt wel elke dag dat die mij zo'n lieve mammie vind voor onze dochter en dat laat mijn hart sneller kloppen en mijn ogen stralen.:)

12. fruitella

fruitella Actief lid

Jan 28, 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    ook zonder kado was ik meer dan gelukkig geweest maar ik was toch wel erg blij met het praktische kado van mijn man: een fotocamera die ik sindsdien overal met me mee naar toe sleep en waarmee ik van iedere poep en scheet een foto maak :)

13. lique80

lique80 VIP lid

Sep 18, 2006
    7,763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Ehhh, mijn kind!! haha!! Nee niets speciaals, wel lekker veel aandacht!

14. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Nee, niets gekregen. Maar ik heb een heleboel kraamcadeautjes gehad. En ach, hij was vanaf de 1e seconden al helemaal gek met z'n dochter dus dat was mijn mooie cadeau. :)

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat zegt altijd iedereen als ze niets gekregen hebben, maareh is dat niet een beetje vanzelfsprekend het is ook zijn dochter toch?
    Dat is ook zijn kadootje zijn dochter, het gaat erom dat jij al het werk heb gedaan en dat heeft niets met het houden van zijn dochter te maken lijkt me...

16. francis78

francis78 Bekend lid

Feb 7, 2009
    832
    0
    0
    Ik had niet verwacht iets te krijgen en het hoeft ook niet, maar mijn man vroeg naar mijn trouwring....
    Hij heeft er een briljantje bij in laten zetten en nu de 2e op komst is weet ik dat ik straks 3 briljantjes in mijn ring heb. ( trouwen en de 2 kids.)
    Vond het heel lief!

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    Als je dan een beetje beter gelezen had dan had je gezien dat ik het had over de vrouwen die het meteen verwachten van hun man dat ze na de bevalling een cadeau krijgen en dan ook nog boos zijn als ze het NIET krijgen en niet over de vrouwen die het niet verwachten en het wel krijgen... En afgunst? nee waarom? als ik n cadeautje wil koop ik het me zelf wel :D heb ik geen man voor nodig in tegenstelling tot sommige andere vrouwen in dit topic...

18. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gezellig een kadootje voor jezelf kopen (beetje sneu als je het mij vraagt) ik KRIJG ze liever dan is het specialer.. ik hoef niet iets speciaals te hebben maar waardeer het wel, ik weet dat ie me al ene topwijf vind voor het op de wereld zetten van onze kids, hij vind me een tough cookie zegt ie altijd..
    Maar is toch leuk als je net dat extra's krijgt, een teken van waardering, maareh had net zo goed een mooi gedicht ofzo kunnen wezen het gaat niet zozeer om het kado, een reep chocolade omdat ik er zo trek in heb voldoet ook prima :)

19. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Sneu is het om je conclusies te trekken zonder de situatie van iemand te weten , want misschien IS er wel niemand om een kado te kopen voor diegene ;) ... ( zijn genoeg single mama´s hoor )

20. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Het wordt nog gezellig hier... ;)

Ik denk dat het er niet om gaat wat je krijgt, cadeau, gedicht, bloemen, tijdschriften. Maar om het gebaar, de extra aandacht, de tastbaarheid, de herinnering. Of je het nou verwacht of niet, iedereen is er door geroerd. Het is een uiting van zijn liefde en waardering. Of dat nou is door op een romantische manier 'ik hou van je' te zeggen of door iets tastbaars, het is het moment waar we de waarde aan hechten volgens mij.

Share This Page