Bevaldatum tussen 20 en 30 januari 2020?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamavandave, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik slaap al twee dagen super slecht. Dus vanochtend tot 11u op bed gelegen. Het kon nu gelukkig. Vanavond gaan we naar een concert in Nijmegen!!

    @2de leg Ik ben 31. Maar zoals @Cindy29 zegt, het zou niet alleen een beperking voor ons zijn, maar ook enorm voor onze twee andere kinderen. En dat wil ik niet... ik ga er vooralsnog vanuit dat alles goed gaat zijn hoor, er is maar zo'n kleine kans dat het niet goed is en zo oud ben ik nou ook weer niet.... maar de mogelijkheid is er, dus dan wil ik het ook weten.
     
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Hi dames, mag ik meekletsen?
    Vind zo'n compact groepje ook wel fijn. Dat is beter bij te houden!
     
    mamavandave vindt dit leuk.
  3. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Tuurlijk Josje, leuk! Ik volg je ook op insta.. dus leuk om daarnaast te lezen hoe het met je gaat!
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Oh wat leuk zeg! Altijd leuk om te horen dat mensen me volgen. Jij moet nog even een klein weekje nagelbijten tot de eerste echo lees ik in je handtekening. Hoe voel je je?
     
  5. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik zou me even voorstellen:

    Ik ben 27 jaar en mijn vriend is 29 jaar. In november 2016 besloten om voor een kindje te gaan. Helaas ging dit niet helemaal zonder slag of stoot. Na een jaar geen zwangerschap zijn we naar de huisarts gegaan en bleek dat de zaadkwaliteit van mijn vriend slecht was. We zijn toen doorverwezen naar de gynaecoloog. Het zaadonderzoek werd nog eens herhaald en weer bleek het niet goed genoeg om een spontane zwangerschap tot stand te laten komen. Bij mij zag alles er tot dusver goed uit, wat men op de echo kon zien. We konden dus starten met IUI. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas 8 IUI's later nog steeds niet zwanger en de zaadkwaliteit ging steeds verder achteruit.

    Na een gesprek met de gynaecoloog zijn we doorverwezen naar het Radboud voor IVF/ICSI. Daar moest opnieuw weer een zaadonderzoek gedaan worden en bleek het zaad van mijn vriend voldoende te zijn voor ICSI. So de adventure began. In januari dit jaar begonnen met de eerste poging, nietsvermoedend en vol vertrouwen. Helaas eindigde deze poging dramatisch door slechte eicellen. Ze gingen kapot bij het injecteren van de zaadcel. Hierdoor is maar 1 embryo ontstaan, deze was van slechte kwaliteit en kon op het nippertje teruggeplaatst worden. Ook hier ben ik niet zwanger van geworden.

    Na een lange pauze en een gesprek met onze arts hebben we besloten dat ik andere medicatie zou gaan gebruiken. Daarnaast heb ik mijn leefstijl drastisch aangepast. Ik was niet ongezond en ook niet ongezond bezig, maar heb wel de nodige aanpassingen gedaan in de hoop mijn eicelkwaliteit te verbeteren. Ook ben ik toen begonnen met acupunctuur, dat heeft mijn super veel rust gebracht.

    In april ben ik weer gestart met hormonen spuiten, dit ging prima. Na 2 follikelmetingen is er een punctie gepland voor 2 mei. Deze was goed verlopen; 7 eicellen gevonden. Na een paar dagen in flinke spanning werd ik zaterdag 4 mei gebeld dat er meerdere embryo's waren ontstaan en dat ik zondag 5 mei mocht komen voor een terugplaatsing. We waren dolgelukkig! Helemaal toen we zondag tijdens de terugplaatsing hoorden dat het embryo van A-kwaliteit was, het beste wat er is. En hoera, 18 mei testte ik positief! Zo onwerkelijk. Daarnaast hebben we ook nog eens 3 cryo's in de vriezer, waarvan we hopen dat daar een toekomstig broertje of zusje bij zit.

    Ik heb inmiddels al 2 echo's gehad. Vorige week bij 7 weken en vandaag met 8 weken. Het ziet er allemaal goed uit en de kleine Eddy (werknaam) doet het helemaal prima. Ik ben zo trots!


    Sorry dames, het is een behoorlijk verhaal geworden :p
     
    mamavandave vindt dit leuk.
  6. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ja, nog een klein weekje en dan hebben we de eerste echo. Ik heb deze echo zelf ingepland, bij onze verloskundige kan dat. Alleen dat is dan dus geen vitaliteitsecho, maar gewoon een pret echo. Ik kon gewoon niet tot de 26e wachten op de vitaliteitsecho. Nu kunnen we in ieder geval zien of het hartje klopt! We vinden het allemaal best spannend en de paniek slaat soms ook wel een heel klein beetje toe, want opeens is het nu zo ver en worden we samen ouders van dit mini mensje.
    De misselijkheid begint nu wel een beetje de kop op te steken. Ik hoop dat het hier een beetje bij blijft haha, maar ik ben er bang voor..

    Na de zomer word ik 27, dus we zitten bij elkaar qua leeftijd.. leuk! Jullie hebben echt een heel lang traject moeten afleggen. Nu is het jullie eindelijk gegund! Hoe voel jij je?
     
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Welkom @JosjeM En wauw wat een verhaal. Fijn dat het nu gelukt is en dat jullie er nog 3 hebben!

    @mamavandave
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het hele testen nog niet met mijn man heb besproken. Aangezien we er 10 maanden over gedaan hebben en dit wrs onze laatste kans is gezien zijn leeftijd (41) en de mijne (37, bijna 38) weet ik niet wat zijn mening hierover zal zijn.
    Zelf wil ik geen kindje dat niet goed is, inderdaad de impact op het gezin is te groot. De oudste heeft al pddnos en dat merk je al nu hij ouder wordt.
     
    mamavandave en JosjeM vinden dit leuk.
  8. Cindy29

    Cindy29 Fanatiek lid

    13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    @JosjeM welkom. Ook ik volg je op insta :D
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  9. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Helemaal begrijpelijk. Dan weet je in ieder geval zeker of er wat gaande is en de kleine op de goede plek zit.

    Ik voel me verder prima, ik ben voornamelijk heel erg moe en mijn tepels doen pijn, vooral in de avond.
     
  10. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ha, wat leuk!
     
  11. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @JosjeM Welkom!

    @2de leg Wij hebben er dit keer ook 13 rondes over gedaan. Maar zijn het er beide over eens dat de impact van een gehandicapt kindje te groot is. Onze oudste heeft een intelligentiekloof en vraagt dus ook wat meer aandacht. Niet extreem, maar toch ben je er mee bezig.

    Wij zijn gisteren naar Bon Jovi geweest! Leuke avond gehad. Vandaag personeelsuitje, maar eigenlijk te weinig geslapen, dus moe!!!! Hier ook vooral misselijk als ik niet goed eet en hele pijnlijke tepels/borsten.
     
  12. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @mamavandave Ik heb even gegoogeld wat een intelligentiekloof is. Onze zoon heeft hetzelfde, alleen wij noemen het een disharmonisch profiel. Wij merken in ons gezin hier weinig van. Hij is de oudste en we zijn met hem opgegroeid. Hij zit op speciaal onderwijs, VMBO-TL. Dit jaar zijn eerste 2 vakken examen en volgend jaar de rest. Doordat hij ook z 2 aar dyslectisch is zijn we mega trots op hem, want hij doet het echt goed.

    De andere 2 zijn 'normaal'. Zelf heb ik ADHD en slik ik nu al een jaar geen medicijnen. Hierdoor ben ik wel heel goed in mijn werk.

    Wilde gisteren nog vragen Bon Jovi??? Mijn nichtje was er ook! Gaaf hoor!
     
  13. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Idd disharmonisch. Onze zoon heeft verbaal een normale intelligentie van 98, en performaal zit hij op 128, nagenoeg hoogbegaafd dus. Dat geeft wel wat problemen, vooral qua gedrag en zich kunnen uitten helaas. Gelukkig gaat school tot nu toe goed. Lezen was vorig jaar slecht, maar sinds januari hoeft hij niet meer in extra leesgroepje. Hij zit nu in groep 4. Sinds kort heeft hij elke vrijdag coaching.

    Ja Bon Jovi was leuk. Niet spetterend, want hij kan niet goed meer zingen helaas, maar de band is en blijft fantastisch!
     
  14. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @mamavandave heel herkenbaar. Onze zoon heeft 136 en 87. Gat is dus nog groter. Dat in combinatie met zijn dyslexie maakt leren heel lastig.
    Gelukkig heeft hij zijn plekje gevonden op de SO vmbo tl.
    We steunen hem waar we kunnen en verder zijn we heel open naar hem en voeden we hem net zo op als de rest en zien we wel waar het schip strand.

    Hij vind het in ieder geval super gaaf dat hij weer broer wordt.
     
  15. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik heb trouwens sinds 2 dagen echt barstende koppijn. Ik drink koffie bij het leven, maar kreeg altijd hoofdpijn van cafeïne. De laatste 4 weken ging het prima. Ik vraag me nu af of dat ineens weer terug is.
    Ik viel me namelijk echt futloos door de hoofdpijn.
    Toch maar weer even een paar dagen zonder koffie dan.
     
  16. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Heeft jouw zoon ook verbaal lager dan performaal? Dat is behoorlijk zeldzaam, andersom komt 7x zo vaak voor. En lastig, want de hele wereld, alles is talig ingesteld. Dave is ook nog klein natuurlijk, de verwachting is wel dat hij als hij wat ouder wordt, dat hij meer tools leert om er beter mee om te gaan. Hier is het probleem vooral dat hij zich moeilijk verbaal kan uitten en dus alles in zijn hoofd blijft spoken. Heeft ook al vanaf 1,5jr nachtangst en is al eens behandeld voor PTSS na een auto ongeluk wat we gehad hebben paar jaar geleden. Maar vooral de buien, het niet om kunnen gaan met of woorden kunnen geven aan emoties is momenteel een probleem.

    School en sociaal gaan hier gelukkig wel heel goed tot nu toe!

    Ik ben wel heel benieuwd naar zijn reactie straks, want voor hem hoeft nog een broertje of zusje niet. Verandering is ook zo'n dingetje :roflmao: zn zusje gaat het geweldig vinden, die wil heel graag een baby erbij :D
     
  17. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Ik had in het begin wel hoofdpijn. Toevallig vandaag ook, maar ook echt even aan het eind van mn latijn na een drukke week en eigenlijk wat te weinig slaap. Kon mn ogen vanmiddag op de bank niet open houden. Moest dit weekend ook werken.

    Ik drink alleen nooit koffie, ik lust het niet. Maar wordt het niet afgeraden ook tijdens de zwangerschap? Ik kan me wel voorstellen dat je van cafeïne hoofdpijn krijgt.
     
  18. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    @mamavandave
    Wij hebben de diagnose pas gekregen in het eerste jaar van het middelbare onderwijs. Daarvoor werd het telkens op add/ADHD gegooid.
    Voor R betekende dit dat hij naar speciaal onderwijs mocht en zichzelf weer kon zijn. Hij verdween helemaal in zichzelf op regulier middelbaar onderwijs.
    Voor ons veranderde er weinig. Alle trucjes en stapjes die deden we al. Ik voel altijd feilloos aan als er iets is met hem en daar passen wij ons gedrag op aan.
    Zo hebben we eerlijk verteld dat we nog een kindje willen. Dus hij had 10 maanden de tijd om te wennen aan dat idee en nu nog 8 aan het idee dat het ook werkelijk gaat gebeuren.

    Teveel koffie is slecht inderdaad. Ik dronk zelden koffie voordat ik zwanger werd. Het is voor mij echt een zwangerschapsdingetje. Hoofdpijn is nu trouwens weer weg. Komt en gaat met vlagen.
     
  19. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Wij dachten eerst idd ook ADD! Omdat het leek alsof hij zich niet goed kon concentreren. Ik doe het idd vaak intuitief al goed, maar mijn man heeft er erg veel moeite mee. Die heeft lang zoiets gehad van, hij moet gewoon normaal doen. Maar ja, zijn normaal en Dave zijn normaal verschillen nogal. Hij kan niet altijd het geduld opbrengen om ermee om te gaan. Ik heb niet echt problemen met Dave, maar tussen mijn man en Dave kan het wel eens niet zo boteren.

    Ik weet eigenlijk niet of Dave weet dat we nog een derde willen... wel hebben we het er laatst over gehad, ik had een mooie ingang omdat zijn vriendje er een broertje bij heeft gekregen bij zijn vader en daar heel blij mee was. De conclusie was, dat het voor hem niet hoeft, maar als het wel zo is, dan mag de baby wel met hem spelen en zal hij heel lief voor hem/haar zijn. Gelukkig! :D
     
  20. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Hoe is het met jullie vandaag? Ik heb een dagje Walibi met een client overleefd! Zo lekker slapen..
     

Deel Deze Pagina