Hallo, Vandaag toch naar de dokter gegaan omdat de krampen bleven aanhouden. Het leek ontzettend op darmkrampen waar ik al jaren veel last van heb, alleen nu waren ze een stuk heftiger en pijnlijker... De arts zei dat het me darmen waren of het was een voorteken dat het op een miskraam zou kunnen uitlopen. Nu zit ik hier thuis maar er gaat vanalles door mijn hoofd... Kunnen darmkrampen een voorteken zijn van miskraam? Ik heb al last van mijn darmen vanaf dat ik wist dat ik zwanger was, alleen word t steeds erger. Kan het gewoon niet zijn dat door HCG of andere hormonen de darmen meer geprikkeld kunnen worden? Alvast bedankt voor het antwoorden! Gr. Miranda P.s. ik heb geen bloeding gehad, nog geen druppeltje...
Hoi Miranda, Darmkrampen en buikkrampen liggen dicht bij elkaar. Het kan inderdaad zo zijn dat door de zwangerschap de darmkrampen heviger worden. Maar omdat je niet zeker weet of het darmkrampen zijn en dus geen buik- menstruatiekramp. Kunnen krampen dus ook een voorteken zijn dat de zwangerschap niet goed zit. Het is echt afwachten. En zorg dat je wel regelmatig ontlasting hebt. Beweeg voldoende, eet veel vezels (evt zemelen of Albram eten) en drink voldoende. Sterkte en succes, groetjes, Japke