Ik heb begrepen dat daar 6 weken voor staan (dus pas 6 ween na de bevalling weer autorijden). Dat is de info die ikzelf heb gehad, maar ik ben uiteindelijk niet bevallen met een keizersnee. Ik hoor om me heen dat er vrouwen zijn ie eerder dan 6 weken weer achter het stuur (kunnen) kruipen, maar ook dat je dat wel even moet checken bij je verzekeringsmaatschappij. In het ergste geval ben je namelijk niet verzekerd, omdat je 'de regels niet in acht neemt'
Hoi hoi, Ja precies 6 weken. Ben ook bevallen via een keizersnede. Ga je eerder rijden dat zou je niet verzekerd zijn mocht er iets gebeuren.Als de gynacoloog je eerder toestemming geeft bij een controle is dit oke en kan je weer rijden. Groetjes Karin
bij mij stond er in een boekje na 14 dagen dat je weer mocht rijden ik ben bij dag 14 in de auto gestapt en zelf gereden.
klopt dat je pas na 6 weken mag auto rijden zo ook stofzuigen en zwaar tillen.het heeft voornamelijk te maken met je buikspieren die zijn door gesneden en als je tevroeg dit allemaal gaat doen heb je kans dat je de boel beschadigd.Je voelt zelf het beste aan of het gaat ik had al moeite met alleen al mee rijden heb dus echt gewacht tot 6 weken om zelf weer te gaan rijden en toen was het nog niet echt lekker. gr miranda
Ik ben van Vince bevallen dmv een ks en het klopt idd dat er 6 weken voor staan.Er is mij echter niet verteld dat het niet mocht omdat je anders niet verzekerd was maar omdat je reactie vermogen nog niet optimaal zou zijn en je nog last van de wond zou kunnen hebben.Ikzelf ben na 4,5 week weer achter het stuur gestapt en dat ging prima! Liefs,Claudia
De eerste insteek van het niet mogen autorijden na een keizersnee, heeft uiteraard met je gezondheid te maken. Vandaar ook dat de verzekeringen daarop in spelen: als een nog niet hersteld persoon toch achter het stuur kruipt, is dat volgens hen dan 'op eigen risico'. Mocht er iets gebeuren, dan zijn ze dus niet aansprakelijk en keren niet uit.
Ik heb 3 weken geleden een keizersnede gehad en voel me nu alweer zo goed dat ik best in de auto zou durven stappen en gaan rijden. Ik heb geen pijn meer en heb ook helemaal niet het gevoel dat mijn buikspieren doorgesneden zijn, hooguit opzij geschoven (dat kan omdat er een verticale opening tussen je rechte buikspieren zit). Alleen de mededeling dat je niet verzekerd bent indien er wat gebeurt weerhoudt me ervan om in de auto te stappen. Pfff, nog 3 weken niet autorijden... Groetjes, Wendy