Bevallen rijnstate arnhem

Discussie in 'De bevalling' gestart door Yasmeen24, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmeen24

Yasmeen24 Lid

3 aug 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft er hier iemand ervaring met bevallen in rijnstate Arnhem? Mijn vorige bevalling was in Zevenaar dit was me erg tegengevallen. Ben benieuwd hoe het in Arnhem is. Iemand ervaring hier? Zoals hoe is de zorg en personeel etc.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

hihi ik baal juist dat ik nu naar arnhem moet. ik ben 2 keer in zevenaar bevallen en daar zou ik nog wel 10 keer willen bevallen maar de verloskamers gaan naar het ouder en kind centrum. ook leuk er is bij mij dus een hele grote kans dat ik beval in de auto.

arnhem is grootser en het is echt afhankelijk van het personeel wat ik zo heb je hoord. ik weet dat skatje bij der eerste een niet zo leuke bevalling heeft gehad (door een oude tang) en een andere vriendin had een hele leuke gynn en vk dus dat was wel een leuke bevalling.

ik zelf baal enorm dat ik naar arnhem moet ik zou daar nooit willen bevallen dus het kan maar zo zijn dat ik alsnog kies voor slingeland.

3. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik ben bevallen in rijnstate dmv inleiding. Heb het zeer positief ervaren. Zusters, artsen etc waren erg vriendelijk en deden alles om te zorgen dat het goed verliep. Heb regelmatig op de knop gedrukt en als de verpleegster dan kwam waren ze vrolijk, vriendelijk en behulpzaam (ben twee nachten gebleven)

Tijdens de bevalling zelf werd er ook goed geluisterd, ik werd goed begeleid en toen ik erg veel pijn had werden gelijk de opties van pijnbestrijding besproken.

Kan geen negatieve dingen opnoemen

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    ? Ik kan gewoon nog in Zevenaar bevallen volgens mijn verloskundige...:(

Prima ervaring in Zevenaar trouwens. Mijn nichtje is in Arnhem bevallen, ook goede ervaring overigens.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

Ja nog wel geld per 1 juni

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh vandaar.... (had al wel over de plannen gehoord inderdaad). In juli hoop ik toch wel al bevallen te zijn hahaha:D

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja, ik ben alleen niet poliklinisch bevallen daar. Goede begeleiding, oog voor mijn wensen ook in de hectiek, lekker ontbijt :)

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben bij de eerste onder begeleiding geweest van de gynaecoloog in het Rijnstate. Ik denk met warme gevoelens terug aan zowel begeleiding zwangerschap als bevalling als eerste 24 uur kraambed. Ontzettend veel zorg om zoveel mogelijk dezelfde gezichten te zien, met je meedenken en luisteren naar je vragen. Bijna Alleen maar positief. Alleen de gyn die tijdens de bevalling er even bij moest zijn ivm vacuum vond ik erg matig, maar verpleegster en arts assistent waren super.
    Wij waren gestart met de MMM in het Rijnstate waarbij ik weer de artsen en assistenten zeer warm vond. Ik bleek tijdens een wachttijd opeens spontaan zwanger. Maar toen bloedverlies en een vanishing twin. En weer heb ik mij erover verbaasd hoeveel moeite men deed om dezelfde gezichten te houden en hoe netjes men met ons omging.
    In het geheel heb ik de ervaring dat het een goede maatschap met betrokken mensen is. Ik weet dat mijn volgende bevalling weer in het ziekenhuis zal zijn en vind dat echt een prettige gedachte.

9. Yasmeen24

Yasmeen24 Lid

3 aug 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden voor jullie berichten. Ik lees tot nu toe alleen maar positieve verhalen over rijnstate. Heb nog een paar weken te gaan en hoop dat het beter zal gaan dan in Zevenaar.

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

na twee fijne thuisbevallingen de derde door omstandigheden in het ziekenhuis, rijnstate. Ik moest wel even de knop omzetten dat het niet thuis mocht, maar het is me daar supergoed 'bevallen' hihihi. Leuke verpleegkundigen, gyn en de zorg tijdens en na de bevalling voor mn meisje en mij was super!

11. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    hoi hoi ik ben 2 keer in rijnstate bevallen en 1 keer in zevenaar omdat er toen die nacht geen plaats was in rijnstate dus had geen keus meer.... en eigenlijk maakt het niet veel uit ik vond het bij allebei even prettig. Maar in zevenaar was ik in 55 minuten bevallen dus ja ik was zo weer thuis.

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wij gaan bewust nog even kijken in Doetinchem. Dat is voor ons dezelfde reistijd als Zevenaar. Zevenaar viel me een beetje tegen op de open avond. Aan de mensen ligt het niet. Die leken me erg aardig en begripvol. Ik vind het gewoon allemaal zo somber en dan denk ik niet dat ik me goed kan ontspannen. Overigens beval ik het liefst thuis, maar goed... Met een eerste moet je je ook wel.oriënteren op het ziekenhuis.

13. bambe

bambe Actief lid

21 sep 2012
    449
    1
    18
    Nichtje is er bevallen in het ziekenhuis rijnstate arnhem..prima lieve mensen..vriendelijk hulpzaam luisteren goed naar je..zo heeft zei het ervaren..meid wensje veel suCces i

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Een vriendin van mij werkt er op de afdeling verloskunde, maar ik kies zelf liever voor een zkh met kraamsuites. Dat mijn man kan blijven na de bevalling en veel privacy, stel ik toch wel erg op prijs.

15. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    2x bevallen in Rijnstate en is me heel goed "bevallen" ;) 1x vaginaal en 1x ks en beide teams (OK kamer en verlos/gyn) probeerden me gerust te stellen, waren meelevend en goede nazorg van alle verpleegkundigen. Ik raad t zh iig aan.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Kan ik me op zich goed voorstellen, maar ik vond de reden die ze hadden om het niette doen wel goed. Als ze suites hadden gemaakt hadden ze minder ruimtes kunnen maken. Dat had betekent dat vrouwen vaker zouden moeten uitwijken naar ziekenhuizen in de buurt. Ze vonden het belangrijker dat zoveel mogelijk vrouwen uit de regio kunnen bevallen in het Rijnstate dan dat ze mooie suites hebben. Ik vond dat wel reëel.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

maar ze moeten wel want in zevenaar kun je straks niet meer bevallen dus dan moet alles uit duiven zevenaar lobith didam etc ook naar arnhem ja dan kun je uitwijken naar doetinchem maar dan zit je ook met een lange reistijd en daar heb je ook niet genoeg kamers voor de regio.
    als ik op een drukke dag beval en dtc en rst zitten vol dan moet ik naar nijmegen/ ede dat is voor mij 50 min vanaf mijn huis. en ik moet wel naar het ziekenhuis ivm medische indicatie

18. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik snap dat ze zoveel mogelijk bedden willen kunnen vullen, levert ook het meeste geld op en minder teleurgestelde mensen. Maar ik vond het wel zo prettig om de eerste nachten en dagen met ons meisje te kunnen delen met mijn man en niet met andere net bevallen of nog niet bevallen moeders. Als je na de bevalling meteen naar huis mag is het wat anders, maar ik moest 48 uur blijven en daar heeft mijn man gelukkig niks van hoeven missen.

19. loussie

loussie Lid

22 aug 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 8 weken geleden bevallen in Zevenaar....is heel goed bevallen. Ik ben naar de informatieavonden geweest in Arnhem en Zevenaar, en vond Zevenaar persoonlijker en gemoederlijk. Ja, het oogt allemaal wat oudbollig, maar daar merk je niks van als je aan het bevallen bent. Iedereen was er heel vriendelijk en behulpzaam.
    Ik vond Arnhem grootser en onpersoonlijker, wel mooier...:) Maar het gevoel was beter bij Zevenaar.
    Helaas zal ooit de volgende baby in Arnhem worden geboren....Maar dat wil niet zeggen dat dat daar zal tegenvallen hoor;) Maar onze verloskundigen hadden ook voorkeur voor Zevenaar.

Maar doe waar jij je goed bij voelt!!

En over Doetichem gaan ook verschillende verhalen rond.....zo is er altijd wat.

20. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Hoi !

Ook ik ben 27 oktober bevallen van mijn eerste kindje in het rijnstate Arnhem.
    ( ik met mijn enorme ziekenhuis/spuit/bloed angst ) heb dit enorm positief ervaren !!!
    En dit kwam mede door al het aardige personeel ! Overal werd rekening mee gehouden ! Mijn vriend mocht zelfs 2 nachten naast me op t ziekenhuis bed slapen omdat mijn kamer leeg was verder !

Ze luisteren echt naar wat jij wil !
    Als ik een 2e wil .. Wil ik zeker weer in arnhem rijnstate bevallen !!
    SUPER !

Ik ben trouwens ingeleid op woensdag ochtend en zaterdags bevallen van m'n zoon met een spoedkeizersnede

Liefs

Deel Deze Pagina