Wij zijn opzoek naar leuke jongens en meisjes namen die goed passen bij de namen van onze dochters, Phébe Madeleine en Lotus Olivien. Wij dachten zelf bij een jongen aan Olivier of Merlijn. Voor een meisje vind ik Emmelie heel leuk en mijn man is helemaal gek van Romée. Bij de namen van onze dochters waren we het zo eens, maar nu kunnen we maar geen perfecte naam vinden. Wat vinden jullie van deze namen? Of hebben jullie nog andere suggesties? Wij horen het graag!
Olivier zou ik niet voor kiezen aangezien die wel erg veel lijkt op de 2e naam van 1 van jullie dochters. Misschien het Engelse Oliver ipv Olivier? Merlijn vind ik te veel "Merlijn de tovenaar" Emmelie vind ik een prima naam, niks bijzonders, gewoon gewoon. Alhoewel ik liever Emily hoor. Of misschien Amelie (aa-mee-LIE). Romée heb ik nooit een leuke naam gevonden.
Wij vonden inderdaad ook al dat Olivier veel lijkt op Olivien. Niet dat dit voor ons een heel groot probleem is, maar toch. Oliver vindt man niet leuk. Merlijn en 'Merlin' hebben we natuurlijk ook over nagedacht, maar ik blijf het een leuke naam vinden (mijn man niet zo, dus dit zal hem wel niet worden). Emily vind ik niet zo leuk, toch iets te vaak voorkomend daarom ook de andere spelling. En Amelie vinden wij allebei niet leuk, net iets te tuttig.
Phébe, Lotus en Merlijn vind ik een mooie combi Voor een meisje vind ik Emmelie wel mooi. Komen jullie uit België of heb ik dat verkeerd? Hier nog wat ideetjes. Alix - Anaïs - Aria - Aurélie Caro / Karo - Cleó Danthe Eveline Flore Idalie - Inci, Ichi, Isha - India - Inthe - Iselin - Izaline Janne, Jinne - Juun Lilly - Lore, Lora Maéva - Maite / Maithe - Marit, Marrit, Marre - Mea - Merel - Minte - Mira Nore Ophélie - Ottilie Robine Sascha - Stanne Vianne - Vivian Alexis - Auron - Axel Broes Cisse Elvis - Emiel Ferre - Firmijn - Floris Iben - Isha / Ischa / Icha, Ichi - Jibbe - Joas - Josse - Jowan Malte - Mels - Moos Nas - Niek - Noé - Nolan Oscar Quin Robbe - Romin - Rune Seb - Selm - Siebe - Sim - Stenne Tibbe - Tibo - Tobe - Tobin - Tuur Vigo, Vico - Victor
Leuk (alhoewel ik Madée leuker vind) maar een nichtje heet al Maddi. Die naam is helaas dus al zo ongeveer vergeven.
Jaa, mijn vriend komt inderdaad uit België! Verder vindt ik uit jou'n meidenlijstje Minte en Nore heel leuk, die ga ik voorleggen. In het jongenslijstje zie ik heel veel leuke namen, maar die vindt mij vriend niet zo leuk. Nolan ga ik zeker even voorleggen. Bedankt voor het meedenken!