Bevallen bekkeninstabiliteit

Discussie in 'De bevalling' gestart door Teske1987, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Al vanaf 13 weken loop ik met bekkenklachten. Vanaf 17 weken halve dagen werken en vanaf 24 weken 100% ziektewet. Inmiddels bekkeninstabiliteit.
    Nu 32+3 zwanger en begin me af te vragen hoe dit met bevallen gaat. Iemand hier ervaring mee? Last van gehad tijdens de bevalling? En na de bevalling?
    Tot welk termijn doorgelopen? Ben nu al zo moe en slaap slecht. Wakker bij elke keer omdraaien.

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja hier tijdens de bevalling geen last gehad. Daarna nog lang fysio en altijd nog oefeningen. Ben ook niet ingeleid is bekkeninstabiliteit geen reden voor.
    Ben bevallen met 41+1.
    Sucses meid

3. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hoi hoi hier ook bevallen met zware bekkeninstabiliteit. Mijn Fysio therapeut gaf de tip dat niemand anders dan ik zelf mijn benen vast mag houden tijdens de bevalling. Dit omdat de een meer tegengaan geeft tegen de been als de ander en daardoor je bekken scheef komt wat na de bevalling het herstel veel langer kan duren en soms juist er voor kan zorgen dat de bekkeninstabiliteit nooit helemaal weg gaat. Moet oom zeggen dat dit bij mij niet aan de orde was ik kin het prima zelf maar dat weet je van tevoren niet.
    Daarna is het belangrijk rust te houden 6 weken lang. Mij fysio was verbaast hoe snel ik herstelde. Zij had het idee dat het kwam omdat ik de eerste 6 weken echt niet heb gestofzuigd etc.

4. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Ik had ook flinke bekkenklachten en ik had dezelfde tip gekregen als Moekje, bij het persen zelf je benen vast houden en niemand anders..
    Mijn hele bevalling ging moeizaam, maar dit stond los van mijn bekkenklachten!

Ik ben wel ingeleid, bekkenklachten waren 1 van de redenen.

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Weet ik een beetje waar ik rekening mee moet houden straks.

6. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Jep, mijn fysio gaf dezelfde tip! Ook zei ze dat ik de eerste week na de bevalling max eens per dag de trap af en op mag.

Kraamweek dus in bed! Traplopen is t slechtst voor je bekken, en na de bevalling is alles sowieso al wat extra opgerekt.

80% van die vrouwen die zij zag voor bekkeninstabiliteit en netjes het advies opvolgen hebben geen of bijna geen fysio meer nodig nadien.

Ik ga dus lekker mn eigen benen hooghouden (of op handen en knieën, was ook goed voor je bekken), en de eerste week in bed doorbrengen! Succes met de laatste loodjes en de bevalling!

7. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bevallen met 39+2, had ook bekkeninstabiliteit en ben op de baarkruk thuis bevallen! Op bed liggen wou echt niet. Baarkruk is mij prima bevallen!
    Nu nog wel last maar dmv oefeningen hoop ik dat mn bekken gauw wat stabieler en rechter word.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik had ook erg zware bekkeninstabiliteit. Om die rede ben ik met 37 weken ingeleid. Ik vond het verschrikkelijk om te moeten blijven liggen.
    Maar wat misschien een geruststelling is, ik vond de zwangerschap veel pijnlijker dan de bevalling! De bevalling ging ook redelijk snel, van het moment van inleiden totdat ze op mijn buik lag duurde in totaal 4 uur en ik had geen schrammetje!
    Nu heb ik er nog af en toe last van, voor en tijdens de menstruatie, als ik te lang heb stilgestaan (met strijken bijvoorbeeld) en dat soort dingen. Het is alleen niks in vergelijking met de zwangerschap hoor.

9. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het schijnt dat bevallen met ernstige BI juist makkelijker gaat, omdat je bekken dus helemaal verweekt en soepel is.
    Maar tijdens de bevalling zorgen dat je onderlichaam symmetrisch blijft.

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Klopt idd dus!

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Bedankt nogmaals voor de reactie. Kan ik hier rekening mee houden straks.

12. Miss Heleen

1 dec 2011
    47
    0
    0
    Mijn man en ik hebben een eigen bedrijf
    Lisse
    Hi,
    Ik mag zelf nog ff, maar heb wel wat van mijn moeder gehoord.
    Zij had bij de laatste (5e kindje) ook enorme B. I.
    wat zij als tip kreeg van de verloskundige was niet haar benen optillen,
    maar ze zo dicht mogelijk bij haar kont in het bed zetten.
    op deze manier had ze steun (door de pijn kon ze haar benen onmogelijk optillen) en een positief pluspuntje was dat ze op deze manier haar bekken goed kantelde, de kleine was er zo uit!

Succes nog!;)

13. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Na de bevalling een sluitlaken dragen!

De kraamhulp heeft deze dagelijks bij mij omgedaan, ze deed dit gewoon met een badhanddoek

Deel Deze Pagina