vraagje opening baarmoeder

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope87, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Wat ik me dus afvraag is: Als een baby niet is ingedaald, kan een baarmoedermond dan wel opengaan uit zich zelf?

Want ik zie namelijk alleen maar plaatjes op i-net waarbij de baby is ingedaald en met z'n hoofd de baarmoedermond opendrukt infeite.

Ik kijk altijd wat verder, en intresseer me ook in andere situaties dan die van mijzelf, en aangezien een kennis van mijn ouders zwanger is en haar baby in een stuit ligt ben ik hier wel erg benieuwd naar
    ;):D:)

2. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ja hoor dat kan. je ziet vaak bij zwangerschap 2 dat kindje pas indaald tijdens bevalling.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, dat was bij mij ook zo. Ik kreeg met 9 dagen overtijd eindelijk weeën, maar mijn baby was toen nog niet ingedaald. Toen de verloskundige kwam, had ik 3 cm ontsluiting. Ze heeft mijn vliezen doorgeprikt, en ik voelde de baby ogenblikkelijk indalen. Hij plofte zowat m'n bekken in voor mijn gevoel. Beetje het idee van het kind met het badwater wegspoelen, zeg maar, haha. Een uurtje later werd hij al geboren, dus toen ging het toch nog lekker snel.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja hoor, ook hier bevallen met een baby die nog zo ongeveer in mn keel zat... en pas op het moment dat mn vliezen braken, daalde ze in en nog geen 20 minuten later lag ze op mn borst

5. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    kindje hoeft niet in te dalen voordat de weeen beginnen vanaf een 2e zwangerschap maar tijdens de bevalling is het wel belangrijk dat het kindje druk geeft op de baarmoedermond anders ontstaat er geen of nauwelijk ontsluiting na de 3 a 4 cm.
    dat was bij mij het geval.. na het breken van de vliezen is me dochtertje omhoog gekropen uit de bekken en duurde heel lang voordat ze weer helemaal ingedaald lag.. ik heb van 12 tot 4 uur op 4 cm gezeten daarna is ze pas gaan indalen en kreeg ik meer ontsluiting.

6. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    hier beide keren niet ingedaald wel ontsluitings weeen tot ik volledige ontsluiting had. wel meer en langer moeten persen.

Deel Deze Pagina