bevallen...brrrrr!moet dat echt?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lovelybaby, Oct 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

He meid, je weet nooit hoe het gaat lopen. Of je bevalling zwaar zal zijn, of pijnlijk maar 'goed te doen'. Want pijn doet het. Het vervelende is, dat je van te voren niet weet hoe veel pijn. Of hoe het voelt. Maar er is een reden dat alle kersverse mama's met een mega big smile op hun gezicht met hun kindje in hun armen op de foto staan! Weeen doen zeer, maar als je kindje is geboren, zijn ze weg en ben je ze 'vergeten'.

En ben zelf ook ver ingeknipt. Heb er niets van gevoeld! Alleen gehoord en ook het hechten: niets. Ze kunnen goed verdoven hoor! Heb er een paar dagen last van gehad, maar ook mensen die geen knip hebben gehad of gescheurd zijn, zitten een paar dagen minder makkelijk ;)

Joh, je lijf is zo sterk en je zwangerschap zo mooi, zonde om je nog 30 weken op te moeten vreten over die bevalling! Sterkte ;)

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Scheuren, knippen, hechten?

Wat is dit, handwerkles? SHOCK!

Oh, waar is de plee..........

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hahahah, gaat het inmiddels weer een beetje? :)
    ik probeer er nog maar niet teveel aan te denken :confused:

4. zogelukkig

Nou ja, m'n chocoladetoetje is gaan zwemmen, maar NEE het gaat niet!
    Ik wil hier ook helemaal niet aan denken, AAARGHH!

5. valhalla

Joh meid je hoeft het niet zelf te doen hoor met naald en draad en een spiegeltje. Sorry voor de rest van je avondeten.

Ik was ook panisch voor knippen en scheuren. Is allemaal goed gekomen. Alleen het vervelende is dat je dat EEECHT NIET gelooft op het moment dat j nog (voor de eerste keer) moet bevallen ;)

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Scheuren, knippen, hechten maakt me allemaal niet uit, als ik maar geen ruggeprik krijg. Ik heb vroeger een punctie gehad omdat ze dachten dat ik ms had, en daar heb ik echt een trauma aan overgehouden. Ik vind alles goed maar geen gedoe aan mn rug!

7. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik zag er ook tegen op....en heb er in totaal 45 uur over gedaan vanaf de eerste wee totdat ze op me buik lag...en weetje als het 2x zo lang moest duren was het ook goed want wat een schatje heb ik er voor terug gekregen! :D (ik ging voor een thuis bevalling en het werd ziekenhuis met ruggenprik..flinke knip gehad dus ook flink gehecht...goed beurs geweest...en kleine meid moest nog een week in het zh blijven dus geen kraamhulp...dus best heftig maar allemaal waard!)

8. valhalla

Daarentegen zijn er ook mensen die de ruggenprik alleen maar als positief hebben ervaren. Een soort electrisch prikje bij mijn hiel en een soort 'piek' alsof iemand met zijn vinger tegen je ruggengraat tikt tegen mijn rug en daarna.... heerlijk relaxed!

Dus.... komt allemaal goed! Iedereen kan het en daarna heb je wel je kindje! PuH!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klopt, maar een ruggeprik is ook iets anders dan een lumbaal punctie ;) Ik denk niet dat veel mensen dat als positief ervaren.
    Als ik nu te lang denk aan een ruggeprik (die misschien niet eens komt) val ik al bijna flauw, omdat ik een naald in mn rug gelijk koppel aan de pijn die ik toen voelde..

10. zogelukkig

Ruggenprik ook slechte ervaringen mee.
    Ik heb een heel hoge pijngrens en denk ook wel dat het het allemaal waard is; je hoort niet anders! Wij vrouwen zijn sterk, wij kunnen kinderen baren!
    Maar als je verhalen hoort over scheuren en knippen en hechten zonder verdoving, dan denk ik: dat kan toch niet?
    Lijkt mij trouwens vreselijk al die arbeid daar beneden aan je doos, brrrt.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja ik kan ook wel dingen verzinnen die ik liever doe dan me laten knippen in mn doos :D Maar ik denk dat dat niet zo'n pijn doet eigenlijk, waarom weet ik ook niet. Ik denk ook dat als er veel spanning op staat, je beter een knip kan hebben als dat het scheurt, want dan lijkt me wel zeer doen.. Maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd hoor, dat denk ik gewoon maar :)

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hihihi schijt in me broek voor de bevalling echt waar!
    Heb er al de ergste nachtmerries over gehad....!

Probeer het zoveel mogelijk op me af te laten komen.
    Heb ook 't idee dat ik er nog niet klaar voor ben en daarom nog zo bang ben..
    Denk als je tegen het einde aanloopt (37,38 weken) dat je dolgraag wilt en dat je angst veel minder word.

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Hier nog eentje die bang is.
    Niet zozeer voor het scheuren of knippen maar ik ben eerder bang voor de weeën.
    Ik heb al ongelofelijk veel pijn als ik menstrueer, wat zijn weeën dan niet?!
    Maar ik heb nog een hele tijd te gaan om mezelf moed in te praten.

14. mymiracle

ja dat denk ik ook Ddebby! als je rond de 40 weken zit kan je gewoon niet wachten tot je de kleine mag vasthouden, daar ben ik van overtuigd :)

en tsjah ik laat liever ook niet knippen en plakken in mijn doos, brrrr

15. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    dat dacht ik ook. ben best preuts van mijzelf en vond het echt verschrikkelijk dacht ik.

maar toen die weeen eenmaal kwamen toen maakte het me helemaal niets uit. al mijn schaamte overboord . ik geloof dat er wel drie vrouwen hebben zitten veoelen daar! maar het enigste wat ik dacht was hup dat kind moet eruit.

gr kim

16. mo1977

mo1977 Actief lid

Aug 13, 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Voor alle bevallingsfans: bevallingsverhalen begint nu op rtl 4 :)

17. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Hier nog zo'n iemand die als de doood is voor naalden en prikken! Ik moest vorige week al te bloedprikken. Maar ik stel het steeds uit.. Nou gaat mijn mams vd week mee dus moet ik wel!
    En als ik aan knippen denk dan word ik helemaaaaal raar! Ik denk dat ik liever nog uitscheur dan dat ik weet dat ze gaan knippen!
    En mijn zus vertelde laatst dat ze zonder verdoving werd gehecht! Nou toen had ik het helemaaaal niet meer! Dat is toch niet leuk meer zonder verdoving?
    Maar mag een verloskundige verdoving geven?

18. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ja een verloskundige van het ziekenhuis heeft mij gehecht en dus ook verdoofd. maar ik weet niet hoe dat thuis gaat!

19. mo1977

mo1977 Actief lid

Aug 13, 2008
    220
    0
    0
    Hoofddorp
    Sjee, wat ziet dat er allemaal makkelijk uit op TV.. Pers pers en hup het is geboren. Zal wel wat uitgeknipt zijn..

20. mymiracle

hahah, ja gegarandeerd dingen uitgeknipt, als het toch zo makkelijk was......zucht.....

Share This Page