Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ja! Best eng dat het zo snel gaat...... Hier begin ik een beetje te wennen aan het idee dat ik mijn kleren niet meer pas (om mijn buik). En zeker omdat ik het nu aan iedereen aan het vertellen ben voelt het allemaal nog echter. Mijn directrice zei zelfs: november uitgerekend.... ow dat is al best snel :O:O:O:O:O:O

2. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Pat succes morgen...

3. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Pat, heel veel succes morgen!

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wauw de zwangeren gaan echt hard inderdaad! Kleintje, jij ook al de 12 weken voorbij!

Nightelf wat fijn dat alles goed was op de echo!

Susan wat knap van Sophie! Echt weer zo'n mijlpaal!

Pat veel succes morgen!!!

En Ingrid, wat fijn dat alles goed gaat! :)

5. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jeuh voor Nightelf! Wat een geruststelling meid!!!

Pat, veel succes morgen! Kom morgen mooi tussendoor ff spieken voor nieuws hier! ;)

Suus, woehoe voor Sophie; grote meid! :)

Wat een fijne berichten hier toch allemaal.........

@hier en buikkie; die kan ik ook echt niet meer 'verborgen' houden hoor. Niet dat ik dat ook echt doe hoor. ;) Draag leuke strakke/aansluitende shirtjes. Ben d'r veels te trots op! Clienten zie je zo nu en dan kijken en ff inschatten of ze er naar zullen vragen.......zo grappig!

Houd 't ff hierbij. Druk (maar gezellig!) weekend gehad, mannetje en ik zijn er nog gaar van. Doegggggg
    liefssss

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Pat, heel veel succes morgen!

Nightelf, gelukkig dat jet weer wat gerustgesteld bent!

Ingrid, fijn dat het zo goed gaat met jou en Syra. En de BV dus ook goed op gang :). Leuk dat het zo goed klikt met de kraamzorg. Ik miste d'r toen ook wel hoor....maar gewoon lekker met z'n drietjes is ook wel weer fijn :).

Suus, HOERA voor Sophie :). De stoere meid lekker zelf aan het stappen!!

Jessy, Siem doet het dus goed zo te lezen :). Een echte bink al met 8 kg!

Kleintje, ook al aan het schilderen geweest dus? En hier idd ook eens anti-schimmelverf gebruikt, werkte toen niet, weet niet meer welk merk. Weet wel dat je van HG ook een goede hebt (mocht die van alabastine niet werken ;)).

Lelie, bijna de 20 wkn echo toch? Wat ga je toch hard zeg!

Sinja, hoe is het met jou en de kleine Faye? Nog steeds zo goed allemaal?

Esser, schier het al op in jullie nieuwe huis?

Hier ook een (alweer) trotse Mama.... Maud trok zich vanavond voor het eerst zelf op tot stand in de box:)! Helaas niet op film....was namelijk vol.....maar wel op foo en dat moet ze het morgen nog maar even weer over doen voor de film ;). Box maar meteen een stukkie lager gezet, want ze hing al aardig over de rand... Wel grappig trouwens....stond ze eerst heel trots te staan van 'kijk mij eens'! Wij fototoestel pakken, zij beteuterd kijken en huilen.... werd w.s. wat te zwaar voor haar beentjes, hahaha. Wist even niet hoe ze weer moest gaan zitten ;)

7. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Even ego. Siem heeft al sinds gisterenavond koorts. Ben zo bezorgd. Met een paracetemol had hij nog 38 kreunt heel veel en jengelt. En dat allemaal van zijn tandjes. Wil bijna niet gaan werken

8. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Even een paar korte reacties van wat ik onthouden heb.

Majo, kan me voorstellen dat je je vreselijk voelt. Wel goed dat je het hier hebt neergezet, want ik doe wel eens precies hetzelfde als jij, met één hand vasthouden en dan iets pakken, maar dat doen we dus niet meer. Hopelijk kun je het voorval snel een plaatsje geven.

Dames met goede echo`s ondanks het bloedverlies, Jippie!!! Jullie lijken opeens allemaal zo snel te gaan.

Pat heel veel succes vandaag, mijn duimen draaien volop.

Jessy, het kan zeker van tandjes komen maar er kan ook een virusje in de lucht hangen.
    Houdt hem maar goed in de gaten.
    En tja, weg brengen als je kindje ziek is, is nooit leuk, ik vind het vreselijk.

Ik kom later in de week op de rest terug. ( en vanaf volgende week heb ik een weekje vrij, dus dan heb ik hopelijk nog meer tijd)

Even een update van hier.
    Vandaga moet ik met Dane voor slik en long foto`s gaan. Ik hoop dat hij een beetje meewerkt. En als hij er geen zin in heeft, helaas, maar ik ga hem niet pesten ermee.
    Verder maandag naar pre logopedie. Zij gaat meekijken warom het eten van grove stukken moeilijk is voor Dane en waardoor hij dan gaat spugen.
    Ik blijf van mening dat het door het rotte slijm komt :(
    Ik heb dat nu al zo vaak aangegeven bij de KA.
    Hij rochelt sinds zijn 4e a 5e maand constant, verkouden of niet.
    Ik vind dat toch niet normaal.
    Als nu uit al deze onderzoeken niks komt worden we doorgestuurd naar de KNO.
    Ik voel me soms zo rot, ik wil het mannetje eigenlijk helemaal niet belasten met al deze onderzoeken enz. maar ik wil hem ook niet zijn ontwikkeling belemmeren. Tja wat doe je dan?

Gister heeft hij zijn 11 maanden spuitjes gehad. Zo zielig, want nu leek hij het al te beseffen, hij bekeek de spuit helemaal. Gelukkig is hij redelijk rustig de nacht doorgekomen.

Nog iets waar ik me zorgen om maak: HIj is met 10,5 maand gewogen en was toen: 10.125 gram en 1 maand later: 10.130 gram.
    Hadden jullie kindjes dat ook wel eens dat ze niet bij waren gekomen?
    Nu beweegt hij natuurlijk ook meer sinds 2 weken en ik heb het idee dat we hem toch meer moeten gaan aanbieden.
    Maar hij krijgt nu nog potjes van 6 maanden omdat hij de van 8, laat staan van 12 maanden te grof vind en niet weg krijgt.
    Maar een potje van 12 maanden is du wel groter dan die van 6 maanden.
    Ik voel me opeens een slechte moeder dat ik niet eerder er aan heb gedacht dat hij misschien wel meer honger heeft :).
    Ik ga vanaf vandaag een potje van 6 mnd met een potje van 8 mnd mengen om hem toch aan stukjes te laten wennen.
    Hopen dat het werkt.

Ik zelf zit nu aan mijn laatste 3 werkdagen bij mijn huidige werkgever. ( hang de vlag uit als ik weg kan)

9. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Confi, je doet het goed hoor! Maurits heeft nooit 12 maanden potjes gehad. En qua gewicht. Maurits is in 3 maanden tijd maar 500 gram aangekomen.

Cb, net geweest. Maurits heeft zijn bmr gehad. En hij was dus niet zo goed gegroeid. Hij is nu 78 cm en 8980 gram. Het onderste van het onderste lijntje. Schema doorgenomen met de arts maar was allemaal goed. Nu moet ons scharminkeltje aan de volle melk. Maar ben toch niet gerust dat hij nog onder de 9 kilo zit met 14 maanden.

10. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik moet as. donderdag naar het CB. We hebben haar maar even op onze weegschaal laten staan en ze weegt nu rond de 10.4 kilo en is 84 cm lang. Op zich prima qua curve maar ze ziet er zo skinny uit zegmaar. Ook vind ze brood nog steeds niet zo lekker...hmmm

Hier een zware nacht achter de rug. Ik heb maanden vreselijke hoofdpijn...overdag gaat het wel maar s nachts lijkt het wel alsof ik een flinke kater heb :( word er ook zo misselijk van. Mijn bloeddruk is ook aan de lage kant; 103/69...
    Pffff volgende week maandag weer naar de vk en ga dit weer aankaarten want elke dag een paracetamol wil ik niet:(

Is het bij jullie ook zulk droevig weer....bah!!!
    Nou, ik lees al dat ik flink sjaggie ben...;)

11. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hmn, Emma dus ook niet zo dik. Naja is stop er maar zo veel mogelijk in. En die hoofdpijn kan dat van de lage bloeddruk komen? Ik ga over 4 weken naar de vk. Dus nog geen bloeddruk meting gehad. Maar zal wel goed zijn.....

12. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    het is vaag want meestal bij een te HOGE bloeddruk kan je last hebben van hoofdpijn :(
    We hebben trouwens thuis zelf zo'n bloeddruk meter...doe het braaf elke dag..

13. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Confi, succes vandaag in het zkh met Dane!! Maud krijgt morgen haar 11 mnd prikjes! En wat eten betreft weet ik het niet...koken vanaf begin af aan zelf voor Maud. (Eerst gepureerd, toen gaan prakken en toen stukjes. Prakken zit naar mijn idee net tussen pureren en stukjes in. Hebben af en toe wel eens potjes gehad, als we weggingen ofzo, maar de 8 mnd potjes met stukjes zijn bijna gladgemalen met af en toe een stukje. Ik zou als ik jou was anders misschien toch ook eens prakken proberen?!)

Lelie, kan het misschien zijn dat je last hebt van zwangerschapsmigraine? Had een vriendin van mij namelijk ook haar hele zwangerschap. Wel in soms extremere vorm want zij lag laatste maanden plat op bed daardoor.

Kleintje, dan is Maurits idd een licht kereltje... maar aan andere kant...als hij in zijn eigen lijn goed groeit.....

Hier niets bijzonders, Maud en ik gaan maar eens even lunchen dacht ik zo!

Toedels!!

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, ach Maurits is idd niet zo zwaar maar zou me er niet zo druk om maken hoor! Als hij gewoon goed eet en aankomt, prima toch! Sophie is ook erg licht hoor! Was met 14 maanden ook onder de 9 kilo en maar 76 cm. Ook een scharminkeltje :D

Lelie, heb zelf nooit hoofdpijn gehad bij een lage bleoddruk. Eerder een licht gevoel in je hoofd, snel moe en duizelig/draaierig. Bij Sophie was mijn bloeddruk vaak 90/50 dus nog lager zelfs dan bij jou! Maar ja, ze zeiden altijd tegen me dat dat juist goed is. Houd dat dan maar in je achterhoofd...

Confi, oh wat een narigheid voor Dane vandaag zeg! Hoop dat hij alles goed doorstaat! En papa en mama natuurlijk ook.

Pat, en al (goed) nieuws??

@hier: weer op werk en ja, weer ns geen zin ;) Ik ben gewoon aan vakantie toe! Mn laatste 2 weken vrij waren met kerst maar ja, toen werd ik geopereerd aan mn hand.......... Laatste keer dat we weg waren, was begin september 2 weekjes. Verder alleen maar gewerkt of ja, geopereerd dus. Ben er dus wel aan toe........... Nog 5.5 (pfffffffffff) week!

15. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    majo: oh nee he:( dat wil ik niet maar het lijkt er wel op helaas :(
    Heb ik weer...;)
    Wist niet dat het een naam had, ik ga het meteen even opzoeken..thanx!

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Zwaai....en weer weg. Ik lees wel mee, maar te druk om even te reageren! Tot snel!

Liefs!

17. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Lelie, wat vervelend dat je steeds zo'n hoofdpijn hebt. Hopelijk is het niet blijvend.
    Emma is dus een mooie slanke meid :) Als ze haar lijntje volgt is er echt niks aan de hand hoor. En heb je al eens crackers oid geprobeerd? Misschien vindt ze dat wel lekker.

Confi, prakken zou ik idd ook eens proberen. En dan gewoon wat jullie ook eten. Is weer heel anders qua structuur dan potjes, misschien dat hij het zo wel eet? En ik zou mij niet druk maken over zijn gewicht. Ruben komt de laatste tijd ook niet zoveel meer aan. Vooral sinds hij is begonnen te lopen. En zijn de weegmomenten op dezelfde tijd gedaan? Als ik Ruben s'ochtends weeg en s'avonds ook nog een keer dan zit er soms wel een kilo tussen. En hij is ook ziek geweest de laatste tijd hè, dan eten ze vaak minder en dan komen ze dus ook minder aan.
    Succes bij de artsen en hopelijk komt er nu eindelijk eens wat uit!

Kleintje, dus Maurits wat te licht.....aan de volle producten dus :) Maar als zijn lijn niet teveel afbuigt dan valt het nog wel mee toch?
    En fijn dat ze op je werk zo goed reageerden! Toch wel lekker dus om daar nog even te blijven.

Majo, wat goed van Maud dat ze al optrekt! En is het vandaag nog gelukt met het filmen? :D En de box dus nu ook naar beneden. Toen Ruben zou oud was hadden we de box er al uit. Vond hij niks meer aan en alleen maar krijsen als hij er in zat. Hopelijk wil spruit 2 er wel wat meer in spelen want het is toch wel erg makkelijk ;)

Suus, wow wat goed van Sophie!!! Zo trots kun je dan zijn he? Hoe gaat het met de verbouwing? Kunnen jullie zelf al bijna aan de slag?

Esser, heerlijk hè om de buik weer te showen! :) Ik kan hem ook echt niet meer verbergen. Al zijn het nu toch echt nog mijn darmen die de buik dik maken ;) maar ik merk dat de bm nu ook aan het groeien is. Willen jullie trouwens ook weer weten wat het wordt?

Ingrid, welkom hier meid, en gefeliciteerd met jullie dochter!!! (had ik nog niet eens gedaan :)) Een hele mooie naam trouwens! Fijn dat alles goed gaat, en met de bv ook. :)

Nightelf, fijn dat er weer een mooi knipperlichtje te zien was! Echt makkelijk dat je dat even op je werk kan doen :) Dus als je je te veel inspant dan heb je meer bloedverlies? Dat is wel een teken dat het niets met de beeb te maken heeft, anders had je de hele dag wel bloedverlies. Maar het lijkt mij wel kl*te hoor, hopelijk houdt het bloedverlies snel helemaal op!

Jessy, he wat sneu voor je mannetje dat hij koorts heeft. Hoe gaat het nu? Ik zou het even in de gaten houden en als het niet afzakt kun je altijd de ha nog even bellen.

Pat, hoe ging de echo? Of heb je hem nog niet gehad? Hopelijk ziet het er weer goed uit! Ik duim iig voor je!!

Hoe gaat het met de rest?

Hier gaat het goed. Ruben begint nu steeds meer te praten, zo leuk! :) Elke dag wel een nieuw woordje zo lijkt het.
    Ik keek zonet nog even in het cb boekje en daar staat dat hij met 18 maanden weer moet komen maar ze hebben pas in oktober de afspraak gepland.....dan is hij allang 18 maanden geweest. Hmmm twijfel nu of ik hem zal verzetten. Op zich stellen de afspraken niks voor. Alles gaat nu goed en de vpk kan mij ook niets nieuws vertellen meestal. Dan zou ik alleen voor het meten en wegen gaan en dat kan ik thuis ook wel ;)

Nou ik ga hier de boel nog even opruimen. Moest vanmorgen werken dus straks ook nog even op de bankhangen met een boek. Is toch echt mijn rust momentje momenteel als Ruben op bed ligt.
    Fijne dag nog!

18. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Pat: hoe was de echo?

Jessy: hoe is het nu met Siem? Hopelijk is hij weer wat opgeknapt.

Confidence: succes vandaag in het ziekenhuis. Over het algemeen stellen die onderzoeken weinig voor en hebben kindjes er echt geen last van (wij doen ze bij mij op het werk nl ook vaak).

Lelie: wat naar dat je steeds hoofdpijn hebt, hopelijk wordt het snel beter. Emma is ook een stuk lichter dan Amber, die was met 18 maanden 82 cm en 11 kilo. Crackers is misschien een goed idee of evt roggebrood (Amber is dol op cracottes met smeerkaas ;))

Jewel: dus vanochtend ook gewerkt. Heb je weer meer uren gekregen?

Mayo: wat goed van Maud!!!

Kleintje: als Maurits toch mooi op zn eigen lijntje mee groeit is er niets aan de hand toch?

Suus: heeft Sophie het los stappen nu helemaal door? Hoe gaat het met de verbouwing?

Zora: een zwaai terug!

Esser: dus jij kunt het al niet meer verbergen (niet dat het hoeft natuurlijk:)).

Hier gaat het ook goed, buikje groeit ook al goed, krijg zelfs de bovenste knoop van mn broeken al niet meer dicht. Heb dus net de positiebroeken alweer tevoor schijn gehaald en die stop ik zo maar even in de wasmachine.
    Ik merk dat ik het bloeden ook meer begin te accepteren. Het is niet anders en het kan echt geen kwaad volgens de gyn, dus daar moeten we het maar mee doen.
    Vrijdag ga ik ook lekker met mn moeder en Amber in Hengelo shoppen bij de Ikea (en daar zit ook een Prenatal megastore, erg leuk) en alvast wat leuke babydingetjes kopen en inspiratie opdoen voor de babykamer.

Amber is jammergenoeg een beetje ziekjes, gisteren was ze steeds heel hangerig en 's avonds had ze 39,4 graden koorts. Gelukkig daalde dat wel snel na een pcm-zetpil en vandaag gelukkig geen koorts meer, maar wel steeds hoesten. Hopelijk krijgt ze niet weer een bronchitis (heeft ze al een aantal keer gehad) en knapt ze gewoon lekker op. Zaterdag nog een lekkere taart bakken, want dan is mn man jarig (vieren we zondag), dus ook nog maar even inspiratie opdoen voor een lekkere vulling (ik zat te denken aan verse aardbeien gecombineerd met een aardbeipudding ofzo).

19. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh de taart klinkt nu al veelbelovend jammie jammie, ik krijg nu al trek :)

20. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jaaaahh....de echo was goed!!!
    Beebje was goed gegroeid en hartje klopte mooi. Hoef nu niet terug te komen bij de gyn. Mag nu naar de verloskundige.
    Heb gelijk een afspraak gemaakt bij de vk voor 8 juni en krijg dan weer een echo.
    Wiij zijn helemaal happy!!

Deel Deze Pagina