Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wauw jessy wat geweldig!!!!
    Dat vind ik echt geweldig:D

Mijn man denkt wel heeeeeeeeeeeeeel ver iets te zien.
    Maar dat denk ik dus niet en anders een flashback van de mk.

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Sorry meiden, maar ik hou het hier even niet bij. Zó ontzettend druk momenteel. Veel invalwerk naast mijn vaste adresjes en thuis ook natuurlijk nog van alles te doen. Vanochtend ook gewerkt en nu dus weer thuis, en straks met de beentjes omhoog.
    Dus ik hou het even kort vandaag :)

Nightelf, whow meid!! Wat een twee mooie vette strepen zeg! :) :) GEFELICITEERD!. Ik snap dat je nog erg onzeker bent, dat zal misschien de eerste weken ook nog wel blijven. Ik hoop dat deze beeb blijft plakken!!!

Jessy, ja meid, dat is mooie waarde!!!!! Nogmaals gefeliciteerd!!!! Dringt het al wat tot je door?

Suus, klote van de pui zeg. Wij hebben ook een ventilatierooster erin en die zit in het raam dus dan hoeven ze bij jullie denk ik alleen het raam te vervangen als het goed is, de hele pui hoeft er niet uit dan. Het zit ook allemaal niet mee he bij jullie. Hier zijn ze vandaag de laatste dingen aan het afmaken en dan zijn ze klaar. En dan moeten wij dus alles buitenom nog verven.................

Loesie, jammer dat de tens nog niet echt werkt maar dat andere klinkt wel goed. Maar komt dan weer niet uit met eventuele zwangerschap.........lastig hoor. Gelukkig heb je lieve familie die je wil helpen! En wat een heerlijk ventje hebben jullie toch zeg! Ik wordt altijd zo blij als ik dat guitige kopje zie :)

Majo, schiet het bij jullie al een beetje op? Makkelijk dat je in het huis van vrienden kan slapen. Hopelijk gaat alles wat voorspoedig en kunnen jullie snel genieten van jullie 'nieuwe' huis! :)

Sinja, ja!!!!!!....jullie ook al een afspraak voor een brusje!!!!! Super leuk weer zeg!!!

Onsw, he meid, jammer dat de test negatief is maar idd wat de anderen ook zeggen, het is nog vroeg. Dat is dan het nadeel weer van te vroeg testen. Maar ik duim toch nog even voor je door!!!! :) Dat nauwe 'down under' herken ik niet maar de opgeblazen buik wel. Meteen met 4 weken al helemaal opgeblazen, en nu nog steeds ;)

uhmmmm sorry voor de rest weet ik niet meer :)
    Oh ja Confi, leuk om weer wat van je te horen! Maakt niet uit dat je niet vaak hier bent. Als we zo nu en dan maar eens een teken van leven van jullie krijgen ;) Fijn dat het met Dane ook zo goed gaat!

@hier. Ruben heeft nog steeds wel last van z'n tanden. De bovenste hoektanden komen door, en ik hoorde dat ze daar wel erge last van kunnen hebben. Maar volgens mij zag ik het eerste witte puntje dus hopelijk zij ze snel door.
    Heb trouwens voor een prikkie een duowagen gekocht! Een Easywalker van 1 jaar oud voor €100! Er zaten wel wat weer plekken in maar heb spul van hg gekocht en het meeste lijkt er uit te zijn. Voor de rest is het nog een topwagen!!! Ben er echt blij mee want we hebben wel 1 nodig. Ruben kan nog niet zover lopen en blijft ook geen minuut bij mij in de buurt en met de hond moet je er ook vaak uit en dan lopen we meestal wel een uur dus zo lang houdt Ruben het ook niet uit. En zo kan ik ook nog normaal de stad in zonder R. onder de schappen weg te plukken of bij een ander uit het pashokje te vissen ;)

Nou ik ga hier nog even wat was ophangen (eindelijk mooi weer hier) en dan hopelijk nog eventjes rust voordat Ruben weer wakker wordt.
    Fijne dag nog allemaal!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zo even iets langer nu, maar niet te lang want heb mega veel te doen vandaag en Sophie ligt er net in dus kan er mooi gebruik van maken!

Loesie, wat een gedoe bij jou zeg! Je hebt die Tens al wel in huis toch? Maar je gebruikt m niet ondanks de 'ja' van de fysio? Gaan ze 8 sept bespreken wat ze met je willen doen?
    Wat ene ontzetttend knappe foto van S.iem zeg! Echt een lachebekkie en wat ik me zo voor de geest kan halen, heeft ie dat van zn moeder! ;) hoewel ik papa nooit gezien heb hahahaha

Elin, bijna vrijdag! Hoe spannend weer! Morgen word je gebeld toch?

Jewel, relaxed meid! We hoeven geen ellenlange verhalen hoor, zeker niet met je buikje en zo te horen drukke werkdagen.
    Dus alvast een duowagen gescoord, helemaal handig toch? Wij gaan niet zo'n wagen aanschaffen. Ik hoop stiekem dat Sophie dan mee kan op zo'n plankje ofzo of ik doe de beeb in een draagzak of iets dergelijks. Zie het wel.
    Hoe gaat het verder met je? Lees dat Ruben lekker ondernemend is in winkels? Sta je raar te kijken als er ineens zo'n klein mannetje je kleedkamer in wandelt! hahaha Zie het helemaal voor me.

Lelie, morgenavond alweer terug naar huis toch? Gaat ook wel snel voorbij zo'n vakantie vind je niet? Schijnt iets beter weer te worden hier dus dat is wel fijn he!

Esser, las dat je lekker lang verlof hebt. Heerlijk!!!!! Ik wil ook!! Toevallig gisteren nog met mn ouders over gehad. Mn moeder zat er maar op te hameren dat ik ook voor de bevalling voldoende rust moet pakken en niet te lang moet doorwerken maar zei ook al tegen dr dat ik liever na afloop bijv wat langer thuis blijf. En wie weet ga ik op een gegeven moment wel 3 uurtjes per dag werken, gewoon voor de centjes, en dan de simpele dingen doen ofzo. En dan werken van 11 tot 2 ofzo. ik bekijk t tegen die tijd wel. In ieder geval hier vol aan de bak tot en met 35 weken.

Uhm......en toen was ik het kwijt!

@hier: alles prima! Ben weer helemaal happy want
    1. lekkage van 1 wk geleden in de praktijk is gedaan onder garantie!!! Totaal niet verwacht dus dan is het extra leuk
    2. aannemer gisteren gesproken over de dingen die nu niet goed zijn. Gaf gelukkig meteen toe dat het volledig zijn schuld is en het wordt allemaal opgelost. Duurt alleen wel even want fabriek van het glas is nu dicht. Pas in week 34 of 35 dus tja, nog 5 wkn ongeveer maar goed, maakt niet uit. Wij kunnen in elk geval wel verder dan. Is dan nieuw glas met daarop 2 roosters. Vandaag zou de klusjesman van dat bedrijf komen maar het was al laat dus de aannemer heeft m gebeld dat ie dat niet gaat redden vandaag en nu start ie hier morgenochtend vroeg en maakt ie alles in 1x klaar. Daarna dus alleen wachten op nieuwe handgreep voor op de pui en de nieuwe ramen. Dat valt dan wel weer mee.
    3. ook had ik tegen de aannemer gezegd dat wij dachten dat de laatste nota niet klopte. Hadden zelf berekend dat we anders Euro 300,- teveel zouden betalen. Hij zou er naar kijken en overhandigde me vandaag de nieuwe nota. En.......scheelt ruim Euro 1600,- !!! Oh heerlijk toch?! Maar goed dat we hadden opgelet en niet gewoon eventjes betaalden want dit zijn toch wel een hoop centjes! Netto!

Morgen de 20 wkn echo en meteen daarna controle bij de gyn. Heb me eindelijk ook aangemeld bij een verloskundige hier in de buurt die de controles doet als ik terug ben uit het zkh. Alleen nog mn UWV en arbeidsongeschiktheidsverzekering melden dat ik zwanger ben (morgen een 2e zwangerschapsverklaring vragen) en dan is alles in kannen en kruiken. Denk dat ik de kdv voor de kleine beeb niet al vanaf half feb wil maar vanaf 1 maart. half feb is ie pas 8 wkn dus ja, best wel klein. Dan maar vanaf 10-11 wkn, lijkt me veel beter!

Ik ga ff lunchen, idd nu pas, en daarna starten met het opvouwen van de was. Nog allemaal vakantiewas dus ben wel ff bezig........... :( Rotwerk ook!

4. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Suus, goed nieuws vanuit jullie huissie! Gelukkig zeg, en dan ook nog eens een aardige financiele meevaller. Nice......

Jewel, gaaf zo'n duo wagen en al helemaal voor zo'n prikkie!
    Verders erg druk zo te lezen........let je jezelf en beeb he?

Jessy, super nieuws! Gefeliciteerd!!!!!!

Ow, ik zou het toch op je nod nog eens proberen met testen......

Sooner is ook lekker op vakantie, net als kleintje las ik! Genieten meiden!!

Nightelf, hoe is ie? Nog leuke bakprojectjes gedaan?

Lelie, vanavond vliegen jullie toch terug naar nl? Goede vlucht terug alvast! Je komt helaas in uber hollands weer terug, bleh.......

Heb ik nu alle meiden gehad? Weet t ff niet meer.......sorry!

@ hier: zo met Joep om 10 uur bij het CB zijn, ben erg benieuwd naar zijn gewicht en lengte weer. En of ie natuurlijk door de apk komt: vind t altijd zo'n aapjes gebeuren. Even kijken of ie de trucjes kent die horen bin zijn leeftijd......... Ach ja.....
    Verder vanmiddag de babyspullen uitzoeken en de neutrale setjes selecteren voor de was. Dan kan ik beter inschatten hoe groot mijn excuus mag zijn om voor onze meid nog meer te shoppen! Hihihihi
    Behang is gister ook besteld, van Eijfinger, zo mooi........
    En........we zijn haast zo goed als zeker uit haar naam!

Nou, ga ff verder hier, toedels meiden!

5. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Oh suus, succes vandaag met de 20 weken echo!!

6. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Idd Suus succes vandaag met de echo!!

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, en hoe was het met Joep bij het cb?? Is ie weer helemaal door de keuring? Kon hij alle kunstjes goed? ;)
    En, je gaat toch sowieso shoppen voor de kleine dame? Neem aan dat je nog geen rokjes en/of jurkjes had bijv... ;)

Hier net terug van de 20 wkn echo en meteen de controle. 20 wkn echo ging ontzettend snel! Weet niet hoe jullie dat ervaren hebben maar bij Sophie duurde die wel 45 min en nu was ze in 20-25 min klaar! Alles was helemaal goed! Hartje prima, 2 niertjes, hoofdje compleet met hersentjes, alle vingers en tenen, geen klompvoeten etc. etc. Weer het piemeltje gezien dus helemaal goed! Daarna de controle. Bloeddruk was 95/70. Die 95 zou verklaren waarom ik vanmorgen bijna flauw viel. Kennelijk gaat de bovendruk om hoe de moeder zich voelt, en de onderdruk hoe het kindje het doet. Weer wat geleerd ;) Maar goed, 95 was wel wat laag dus dat zou het wel kunnen verklaren.
    Heb wel aangegeven toch echt een voorkeur te hebben voor nog een keizersnede en wederom ging de arts tegen mij in. Heb nu zelfs over 7 wkn een afspraak met de professor/hoofd van de verloskunde!!!! Dan gaan we alles bespreken en daarna zou het nog door alle artsen/gynaecologen besproken moeten worden. Heb nog wel een traject te gaan maar goed, komt vast goed!

Verder zou vanmorgen de klusjesman van de aannemer alles komen aftimmeren en de laatste kleine dingetjes herstellen. Kom ik terug van het zkh, is ie al weg, check ik alles, en een deel is weer ns niet gedaan..........zucht.............en zo blijven we bezig. Manlief gebeld en gezegd dat die de aannemer moet bellen want ik ben het nu toch wel even zat. Weet ook niet of de pui nu goed is afgesteld want de vergrendeling werkt nog steeds niet zoals zou moeten. En ik wilde deze zondag alles gaan verven...kan weer een week worden doorgeschoven dus nu.

Nou genoeg gezeurd! Oh ja, nog 1 ding, geen foto mee van onze kleine man want hij lag met zn rug naar ons toe. Wel erg jammer...........

8. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nou suus, die 20 weken echo heb je mooi binnen! Helemaal super om te lezen dat jullie kereltje het zo goed doet!
    Dan kom je thuis, en tref je het e.e.a aan, bleh......... Daar zou ik ook chaggie van worden hoor......
    Heeft je mannetje al gebeld?

@ hier: alles weer helemaal okay bij het CB! Joep weegt nu 12,5 kilo en is 82 cm lang. Alles dus wel in verhouding met elkaar. ;)
    Ook de trucjes met de blokjes stappelen, pincetgreep, lopen/ rennen met de bal en met de bal gooien: het ging allemaal prima en Joep voerde het nog op 'commando' uit ook nog. Gek kindje ;)
    Nu staat de volgende afspraak weer in Januari 2012, maar goed dan ben ik er al weer geweest maar dan met onze kleine meid! Gek hoor.....
    Heb meteen met Joep voor 2 dagen avondeten en andere boodschappen in huis gehaald. Nu zelf ff lekker wat aan t eten met n bakkie leut erbij terwijl Joep ligt te pitten. Even niks voor deze mama.....

Liefs!

9. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Bedankt voor alle felicitaties!!!

Ons wondertje: balen van de omo-test, maar is idd nog wel erg vroeg. Daarom heb ik dus gewacht tot mn nod, wilde absoluut niet die onzekerheid.

Jessy: mooie waarde!!!! Wanneer hebben jullie de eerste echo?

Esser: shopperdeshop;) Ik heb deze week nog niets gebakken, ben eigenlijk te moe om wat te doen, ben ook echt aan vakantie toe (nog maar 1 dag werken, heerlijk!)

Suus: wat super dat de echo helemaal goed was, gefeliciteerd! Heb je echt een duidelijke reden dat je een keizersnee wil? Het lijkt mij dus helemaal niets, beval denk ik veel liever gewoon.

Jewel: fijn dat de verbouwing klaar is. doe je wel rustig aan, zo te lezen moet je veel werken op het moment.

Hier gaat het prima, ben 's morgens erg misselijk en ook heel erg moe, kom maar op met die kwaaltjes ;)
    15 augustus hebben we al de eerste echo, spannend! De secretaresse wilde eerst voor volgende week al een echo inplannen, maar dat vond ik wel erg vroeg (max 5,5 week), dan zou ik alleen maar met onzekerheid op vakantie gaan als daar nog niet wat op te zien is.
    Straks ook maar weer aanmelden voor mvm en op zoek naar een mooie banner!!

10. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Esser: goed dat Joep alweer door de keuring is gekomen, flinke vent hoor!

11. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey nightelf, ja wordt echt zo'n knul ineens! Helemaal stoer......
    Hoe is ie met jou???? Hoe voel je je?
    Had je nu ook al direct contact gehad met het zh?
    Ik vind het zooooo gaaf voor jullie!

Suus, nou dat inventariseren is alleen maar een soort van excuus om nog meer te shoppen voor ons dametje! Hihihihihihi......
    Kunt natuurlijk nooit genoeg hebben. ;)

Oeh, bijna vergeten: gister ons ingeschreven voor een opdracht voor het vinden van een geschikte schoonmaakster. Ieh! Wat een luxe!!
    Voelde me haast zo strontverwend........
    We willen graag 1 maal per week en dan voor 2 uur.

Suus, hadden jullie nu ook een schoonmaakster? Zo ja, voor hoeveel uur, hoe lang en wat doet ze preciesin in die tijd?

12. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nightelf, zie dat ik met mijn vorige post te snel had gereageerd en het je reactie op de vorige pagina niet gezien......
    Fijn dat het geregeld en ingepland is met het zh! En weer MvM; heb ik ook meteen weer gedaan. Voelde goed om het nu ook weer te doen, al herkende ik het direct dat ik de laatste 2 a 3 weken weer beu was om in die kan te piesen....... Hahahaha.

13. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Esser: ik was het bij Amber idd ook echt beu aan het eind. Bij Amber kregen we toen nog 2 kratjes om vol te maken in de week, de vorige keer nog maar 1, was dat bij jullie ook zo?

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nightelf, zo te horen prima kwaaltjes so far!! En ook al best snel de eerste echo. Hoe ver zou je dan zijn? Het zal nu wel spannend voor je blijven gezien de vorige ervaring maar elke zwangerschap is anders he!
    MvM heb ik zelf deze keer niet aan meegedaan want zat ook al met de verbouwing en de alleenzorg over alle patienten in de praktijk. Had geen zin om kannegjes vol te plassen. Bij Sophie wel gedaan en toen kreeg ik ook 2 kratjes.

Esser, zo flnke jongen die Joep! Kan Sophie nog wat van leren, klein scharminkeltje ;) En alle tesjes dus prima doorstaan, zoals het hoort! :) Januari 2012 klinkt ver weg he maar voor je het weet, ben je dr al! Wie weet zou je dan een dubbele afspraak kunnen maken voor Joep en de kleine meid. Welzo handig lijkt me op dat moment!

En ja, reden voor de keizersnede...heb 1 belangrijke! Mijn baarmoeder kan openscheuren op de plek waar ze m bij Sophie hebben opengesneden. Dat is de grootst denkbare complicatie die ook echt kan voorkomen. Op dat moment moet ik met spoed gereden worden naar een ok, met alle gevolgen van dien. Ook ben ik bang voor navelstreng om nekje en zuurstofgebrek met alle ellende naderhand (hebben het van dichtbij meegemaakt). Ik herstelde rpima van de ks van Sophie en zij kwam er goed uit, vond het niet bijzonder ingrijpend dus ja, mijn keuze is eigenlijk wel gemaakt... Kijk, de meesten hier zijn al natuurljk bevallen dus dan is het een ander verhaal maar mijn litteken kan openscheuren... Brrrrrrrrr!

15. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Suus: goede reden, toch?

16. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Joehoe..ik mag me hier ook melden met een goede 20 weken echo!!
    Alles zag er goed uit en de kleine deed precies wat ze graag wou, draaide precies mee met waar zij wou kijken. Dus wij waren ook al erg snel klaar suus. Bij Amy duurde het ook een uur destijds en nu stonden we ook na een half uur weer buiten.
    Ook hier minder leuke fotootjes dan bij Amy, maar het belangrijkste is toch wel dat alles er goed uitzag!!

Wij zijn helemaal happy!!

17. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Wat een goed nieuws allemaal hier!!!
    Word er gewoon gelukkig van!
    Nu nog wat meer positieve testers!!
    Hier zo beroerd Haha. Maar nemen er voor lief.
    En ik kon me niet bedwingen en heb een hangwiegje gekocht.
    Ik weet het heel slecht. Maar wil hem al zo lang en voor Siem nooit gedaan. En nu dacht ik. Ik doe het gewoon. Anders verkoop ik hem weer.

Wel leuk te horen dat de 20 weken echo's allemaL goed waren

Nou ow hopelijk over een paar dagen een posi test!!

Hier nog even op de bank liggen. En ziek zijn. Weet niet wat ik nog niet drinken. Iemand een idee? Ik krijg bijna niets weg alleen water. Van alles word ik beroerd. Het ergste is koken. Sta kokhalzend boven de pannen

18. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    suus wat goed van je 20 weken echo fijn hoor:D
    En over ks vind dat dat jouw beslissing moet zijn hoor:x

Jessy aaaaaaah een hangwieg geweldig hihih..

Ik ga ff een foto spammen van mijn onzichtbare streep:D

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ow, kan het nauwelijks zien als ik eerlijk ben! Komt Miss door de foto?? Zie jij m wel? Was dit die van gisteren?

Pat, ook al een goede echo dus, mooi!! Wilden jullie niet weten wat het wordt??

Jessy, je klachten klinken lekker zwanger! :) Geen idee wat je wel kan drinken trouwens...

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hahah daarom zeg ik ook mijn onzichtbare streep:D
    Ik kan het hier voor me heeeeeeeeeeeeel vaag zien maar is waarschijnlijk een indroogstreep denk ik:)

Deel Deze Pagina