Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Goede morgen!!!!

Ff een vraagje aan alle zwangere mama's. Als straks nummer twee geboren is gaat jullie andere kindje dan gewoon alle dagen naar de opvang???? Voor de rust enzo is het natuurlijk beter als Maurits naar de opvang gaat. Maar het staat me zo tegen dat ik gewoon thuis ben we hem toch "dumpen". En tijdens de kraamweek, laten jullie je kindje dan thuis of toch naar de opvang?

Dilemma......

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Kleintje, waarom is dat raar? Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Is toch hartstikke leuk voor ze! Emma gaat 2 à 3 ochtenden/middagen naar de voorschool/peuterspeelzaal straks. Dan heb je ook even quality-time met de andere kleine, is ook belangrijk.

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Kleintje, Joep gaat dadelijk met mijn verlof en ook tijdens de kraam periode gewoon naar t kdv. Niet alleen voor mijn eigen rust, en 1 op 1 tijd met onze beeb maar ook om zo t ritme en de duidelijkheid er zoveel mogelijk in te houden voor Joep. Er verandert al zoveel wanneer de beeb er straks is. En Joep vond t erg leuk op t kdv, wil soms liever doorspelen dan met ons mee naar huis, hahaha. ;)

Over een paar uur zijn wij op weg. Tot volgende week!
    Liefs

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Kleintje hier nog geen beeb op komst maar ik heb gehoord dat het het beste is de oudste in zijn gewone ritme te laten.
    Maar belangrijkste je moet doen waar je jezelf goed bij voelt:)

5. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Kreeg net een telefoontje van vriendlief. De vriendin van een van zijn beste vrienden is 3 maanden zwanger. Het was een kort gesprek maar hij vertelde me dat ze al langer bezig geweest zijn dan wij voor Maurits. En daar wisten we dus niks van. Het is wel allemaal natuurlijk alleen moest ze helemaal begeleid worden wegens epilepsie (waarvan ik niet wist dat ze dat heeft). Heb hier net op mijn werk even op de plee staan janken. Ben heel blij voor ze, en dan voel je gewoon weer die pijn als je niet zwanger bent/kunt worden als je het wel wilt.....

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Kleintje ik snap je helemaal. Als ik nu hoor/lees van meiden in de mmm kan het me soms echt aangrijpen. Als ik ze ken al helemaal... Wat superfijn voor ze dat het nu dan eindelijk zover is voor ze!!

Ik zou Maurits ook gewoon naar het kdv laten gaan. Lijkt me voor hem ook het fijnste. Er verandert thuis toch al zoveel voor hem, het 'bekende' van het kdv en dat dat gewoon allemaal hetzelfde blijft lijkt me fijn. Vooral als hij het er naar zijn zin heeft!

OW spannend dat het voor jullie ook weer gaat beginnen! En wat een stomme opmerkingen zeg. Snappen die mensen dan niet dat ze daar een moeder veel pijn mee kunnen doen... Grrr... spannend dat de datum nu bekend is!

Susan wat leuk om te lezen over je echo bij dr P.! hihi, wat leuk dat je de uiterlijke kenmerken al herkende :) Dat lijkt me zo spannend van een 2e. lijkt hij/zij weer zoveel op Sinjaman, lijkt hij/zij op F.aye? Lijkt me bij jullie allemaal leuk om straks te kunnen zien :)

Esser jullie ook op vakantie? Veel plezier!!!

@hier: F.aye stond hier net een minuut helemaal los! Dus nergens aan vasthoudend/ nergens tegenaan leunen. Gewoon los! Ze schrok er zelf volgens mij van maar keek wel héél trots, heel schattig :) Heb gister de feetje winterjas geruild voor die van noppies. Stond haar toch stuk leuker.
    Morgen weekje op vakantie naar Turkije! Hebben op de terugweg helaas een tussenlanding. Hoop dat het in het vliegtuig ook allemaal goed gaat :) Moet alleen nog beginnen met pakken en helft van de was hangt nog te drogen... :)

Tot volgende week (als ik hier voor die tijd niet meer kom!)

7. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    ECho!!!!!!!!!!!!

Wat een rust hier. Maurits is nu voor het eerst in zijn nieuwe bed aan het slapen. Het lijkt goed te gaan.

8. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hier ook even een teken van leven van mij. Ben bewust iets minder aanwezig, hebben vorige week woensdag een tp gehad en wil er niet al te veel mee bezig zijn. Lukt aardig goed moet ik zeggen. Kom natuurlijk wel af en toe even lezen hoe het met jullie gaat.
    Een hele dikke knuffel voor iedereen!!

9. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Elin: spannend weer! Duim, duim, duim... Wanneer mag je in principe testen?

10. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Elin, Spannend hoor. Ik had even helemaal niet in de gaten dat jullie al weer een TP hadden gepland.... Ik ga voor je duimen.

Nou hier weer achter mijn bureau op het werk. Geen energie. Heb het hele weekend in bed gelegen..... En nu zit ik hier ook als een vaatdoek. Ik heb het vermoeden dat mijn ijzer niet goed is. Maar daar is de vorige keer op geprikt en krijg vrijdag de uitslag. Aan de ene kant hoop ik dat dat niet goed is want dan kan ik er tenminste wat aan doen.

Nou hier weer aan de slag....... Nu is het nog rustig (ik ben altijd de eerste :) dus is hier uitgestorven)

11. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Zo Ruben zit even voor de teletubbies met een bekertje drinken en wat fruit. Huis is al aan kant dus nu ik even met een bakkie zp-en
    :)

Sinja, lekker zeg naar Turkije! Hopelijk is de vliegreis goedgegaan, veel plezier! En F.aye dus al helemaal los gestaan! Goed van haar zeg! Gaat snel nu hè?

Traantje, vervelend dat je nog zo misselijk bent :( Hopelijk voor jou wordt het toch wat beter binnenkort....

Suus, dus erg leuke foto's gemaakt bij dr Papa! En een jongens 'copietje' van Sophie dus ;)
    Al bijna klaar met alles?

Esser, heb je een leuk weekend gehad? Het weer was iig prachtig of niet? Dus alles is goed met de kleine meid! Had je klachten of was het een gewone controle? Omdat je zolang in het zkh was......
    Wel vervelend dat je zo last van je bekken hebt. Hier gelukkig niet erg maar merk wel dat het erger wordt. Hopelijk haal ik de 36 weken met het werken.

Elin, spannend weer zeg! Ik snap dat je hier niet zoveel meer komt momenteel. Ik ga iig weer heel hard voor je duimen en hopen dat het deze keer raak is!!!!

Kleintje, he wat goed dat Maurits al in z'n grote bed heeft geslapen!!! Is hij er niet uitgeklommen? En ik zou M. ook gewoon naar het kdv doen als je bevallen bent. Misschien de kraamtijd dan niet maar je moet gewoon even zien hoe het dan gaat. En het lijkt mij ook wel lekker dat je dan soms even alleen met de beeb bent ;)
    Vervelend dat je je zo slap voelt. Kan idd een laag hb zijn. Ik had het de vorige zw-schap ook. Volgende week moet ik ook weer een vingerprikje ter controle maar denk dat het wel goed zit. Ik eet elke ochtend een boterham met appelstroop (ijzerrijk) met een bakje thee erbij. :)

Hier gaat het goed. Heerlijk genoten van het mooie weer het afgelopen weekend. Lekker rustig aan gedaan, en de klusjes dit weekend eens laten liggen...heerlijk! :)
    Zaterdagavond nog gebbq-ed en gister een heerlijk relax dagje gehad. Morgen weer de hele dag werken.....woensdag weer oppassen en donderdag ook de hele dag werken. Vrijdag begint het zwemmen weer dus daar heb ik ook wel zin in. Genoeg te doen deze week dus :)
    Zo, zal nog even een bakje inschenken en dan maar eens met de was beginnen te opruimen (ligt hier al een dikke week in de wasmand, wel opgevouwen maar nog niet naar boven gebracht :))
    Fijne dag nog allemaal!

12. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jewel, Maurits was eerst wel een keer of 4 zijn bed uit gekomen dat we hem op de deur hoorden kloppen. Maar vriendlief ging tekens (ala Jo Frost, eerste hulp bij opvoeden) hem terug in bed leggen. Op een gegeven moment gaf hij op en ging hij slapen. Had een deel van de luxaflex open gelaten zodat ik vanaf het balkon kon kijken of hij sliep :D. Vannacht heeft hij gewoon in zijn ledikantje geslapen. De mama kon het toch nog niet helemaal aan :p:p

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, goed hoor van Maurits dat ie al in zn grote bed heeft geslapen!

Jewel, heerlijk zo'n relax weekendje toch? En denk dat dit laatste weekend was waarin we konden bbq-en dus goed gebruik van gemaakt!

Elin, spannend weer hoor met een cryo'tje in je buik! Hopelijk gaat het deze keer wel goed. :)

@hier: ook radiostilte van mij dit weekend want hadden vrijdag hele dag + avond een bruiloft (in touw geweest van 07.45 uur tot aan 01.00 uur dus was bekaf). Dag erna naar mn ouders gegaan om Sophie en de hond op te halen + alle babyspullen die in hun garage opgeslagen waren. Ook nog uit eten geweest en wederom thuis en in bed rond 01.30 uur. Zondag was ik dus nog steeds kapot maar hadden 's ochtends verjaardag en 's middags moest ik naar hockey ivm teambesprekeng/-borrel. Bij thuiskomst nog wat geklust en opgeruimd in huis. Vervolgens ingestort op de bank en daar geslapen van 21.15 uur tot 22.45 uur om verder te gaan in mn bed van 23.30 uur tot vanmorgen 06.45 uur. Was nog steeds wel wat moe maar vooral geen zin in werken. Gelukkig redelijk rustige dag met veel controles, alleen wel 3 mensen met probleempjes die ik tussendoor heb moeten zetten. Heb er al 1 van gehad, rest komt vanmiddag (konden helaas niet deze ochtend).

NOu er ligt hier een hele hoop administratie dus daar ga ik maar ns aan beginnen...

14. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hahah kleintje, dus toch maar in het ledikantje voor de nacht. Snap ik wel hoor, het is voor ons moeders toch ook wel een hele omschakeling. Anders slaap je zelf wrs ook niet. Maar hij heeft er in geslapen en dat vind ik echt al knap van hem!
    Ruben z'n bed komt wat later (waren problemen met de levering) en dat komt eigenlijk ook wel goed uit. Dan zetten we eerst zijn ledikant op het nieuwe kamertje zodat hij daar eerst aan kan wennen.

Suus, jullie dus een superdruk weekend gehad. Was de trouwerij leuk? En zelf ook lekker in de pronk? ;)
    Dus alle babyspullen ook al opgehaald, leuk weer om alles weer te zien enzo hè? Ik heb heel veel spullen alweer in gebruik voor mijn nichtje, zelfs de box staat al weer in de kamer :D
    Oh ja nog een vraagje over de lief! kleertjes: Hoe vallen die? Ik zoek nog een leuk eerste pakje voor de beeb en zag op de site wel een leuk shirtje (met puur erop) en een broekje. Maar van de 1 is de maat 50/56 en de ander 50 (jammer genoeg is het geen setje) maar ik twijfel of 50 misschien niet te klein is. Ze denken dat deze beeb ook ong 8pond wordt dus het zou wel kunnen maar als het klein valt wordt het krap aan denk ik.

15. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jewel, Voor mijn gevoel valt Lief! Redelijk normaal. Nijntje en noppies valt iig veel kleiner. Ik zou geen 50 doen. Maurits was maar 5,5 pond en heeft maar 2 weken in maat 50 gezeten. Ze schatten deze baby groter als Maurits en ik verwacht dat de kleertjes maat 50 de kast niet uit gaan komen.

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Jewel, bruiloft was erg leuk maar dus best vermoeiend. Mn vader vond het belachelijk dat ze mij hebben laten staan (de stoelen waren er alleen voor de directe familie en wij zijn vrienden van ze) maar ja, ik heb gewoon mn hakken uitgedaan en ben in het gras gaan staan :) Prima uit te houden hoor! 's Avonds bij het feest was de dresscode black tie dus speciaal jurk aangeschaft, manlief in smoking dus dat was wel leuk. Ook een paar keer wezen zitten en toen meteen al platte ballerina's aan. Maar goed ook, veel andere dames hebben hun schoenen uitgedaan en gingen dansen op hun panty :D

De kleertjes van Lief: maat 50/56 is gewoon lengte en maat 56. Vallen ook redelijk ruim. Sophie heeft die kleertjes zeker een maand of 2 aangehad. Was bij geboorte 49 cm en 3078 gram en groeit sowieso niet vlot. Maat 50 van Lief (hebben ze dat??) heb ik nooit gehad dus dat weet ik niet. Verwacht wel dat die als een ruime 50 zullen zijn maar zoals ik al zei, geen idee. Shirtjes vallen dus echt ruim en groot, dus ook voor wat 'stevigere' baby's prima te doen.
    Weet nog goed dat ik Sophie's eerste kleertjes allemaal heb moeten omvouwen en dat haar broekjes tot onder haar oksels kwamen :D

Oh, moet nog veel doen en mn pauze is al voor de helft voorbij :(

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Even een zwaai vanaf hier. heb het hele weekend met een ziek Ambertje gezeten, dus weinig tijd om te zp-en. Ze had/heeft steeds koorts en zit helemaal vol. Hoop dat het niet weer een bronchitis wordt, dat heeft ze nu al zo vaak gehad.....
    Manlief was ook niet lekker, hopelijk hebben ze mij niet aangestoken.

Zal morgen even uitgebreid gaan bijlezen, dan heb ik er vast wel tijd voor :)

18. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden, alleen heeeel ego even een zwaai. Vanmiddag rond 4en thuis gekomen, en alles inmiddels weer aan kant en Joep ligt al ff te pitten op 1 oortje. ;) Weekend CP was super!
    Morgen aan de slag.......geeeeeeeen zin.
    Kom snel meer buurten. Liefsssss

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Heb net leuk filmpje doorgestuurd gekregen van m'n vader... Afgelopen weekend heeft Sophie gelogeerd bij ze en hij had 40 min film en heeft dat geknipt tot 14 min. Ik vind t (natuurlijk ;)) enorm leuk dus wie wil meegenieten moet t maar even laten weten, pb ik de link even door. :)

20. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja suus, leuk! Stuur maar door :D

nightelf, getsie...hoop dat jij niet ziekjes wordt! Sterkte!

elin, is me ook even ontgaan van je tp. Heel veel succes de komende dagen!

esser, straks heb je super lang verlof. Nog even doorbikkelen meid ;)

kleintje, nou wat knap van Maurits! Je kan het indd zo opbouwen door hem eerst s middags zo te laten slapen en als dat top gaat dan ook s nachts. Voorlopig blijft Emaatje nog in haar ledikantje ;) Vind het nog te vroeg.

jewel, werkse vandaag. Ook weer en drukke week zo te lezen.

Nou , ik ga zo naar de fysio. Daarna binnenblijven geloof ik want het wordt mega shit weer vandaag. Gelukkig zijn de boodschapjes al in huis. Ga heerlijk tutten met Emma en genieten van de babykamer :)

Oh en vandaag alweer 33 weken :$ Over 5 weken heb ik waarschijnlijk mijn meisje in mijn armen :$

Tot later!!

Deel Deze Pagina