Fijn Lelie dat je gerust gesteld bent!! Zo te lezen ook wel een prettig gesprek gehad met de gyn. Toch? Nu gaat het echte aftellen beginnen meis.......hoe spannend!! Nou suus, ik krijg bij iedere controle bij de gyn nog wel een echo. Gyn checkt dan alles even (wel vlotjes hoor ) maar spreekt niets uit over een mogelijk, te verwachten geboortegewicht ofzo. Was me nu al een paar keer opgevallen. Naast de echo checkt ie mijn buik en bloeddruk. Thats it. Met 29 weken hebben we ook een extra, uitgebreide groei-echo gehad. Door de IVM zijn wij toch 'net' weer een ander geval, ons meisje is bij de geboorte ook pas het 3e IVM kindje van NL. Ik moet nu om de 3 weken komen. Ik geloof pas na komende afspraak dat t om de 2 weken gaat en dan vanaf week 37/38 wekelijks?
Esser, wat grappig dat jullie meisje het 3e IVM kindje in NL is! Ze is natuurlijk sowieso al bijzonder, maar nu NOG meer!! @hier: mn patient van nu is er niet dus net de rest van de dag gebeld en ze komen allemaal eerder. Als t goed is, ben ik wellicht om 15.20 uur al klaar! Dan ff snel alles opruimen en naar huis. Heerlijk!!!!!!!!!!!
@Lelie: wat fijn dat de ks erdoor is! @Suus: lekker, eerder naar huis Ook fijn dat jij groen licht hebt voor de ks. Vroeger werden de geplande ks allemaal bij 38 weken gedaan, maar toen bleek uit onderzoek dat een heel klein percentage van de kinderen het qua longetjes nog niet goed deed bij die termijn, dus is het nu 39 a 40 weken geworden... even wat achtergrondinfo @Esser: dat is wel bijzonder zeg, het 3e IVM kindje! @hier: heb al 2 kruikenzakken gemaakt voor de baby, 2 films gekeken vandaag en ga nu maar eens wat tijdschriften lezen.... ik verveel me dus nog niet. Vandaag zijn de stoffen verjaardagsvlaggetjes voor Jenna binnen gekomen en haar koekoeksklok voor op de nieuwe slaapkamer lang leve internet! Even nog een andere vraag, weten jullie of de korting met de actiedagen van de prenatal ook voor meubeltjes geldt? Ik kan het namelijk niet terugvinden op de site, daar staat alleen maar 20% korting op alles!
Traantje, volgens mij is het toch 20% op alles?! Dus ook op kamertjes? Anders even bellen Ladies, ik ga naar huis!!!!!!!!!!!
Lelie, ik weet t nog niet.......maar bij ons duurt t nog ff voor we een datum hebben! En jij, wil/ga je t vertellen? En vooral, ben je tevreden over de datum en termijn? (Ik vertel t jou als jij t mij ook vertelt )
Even een vraagje voor de zwangeren (of wie hier een mening over heeft ). Ik word op het moment overladen met vragen voor kraamkadeautjes. Alleen omdat we weer een jongen krijgen hebben we eigenlijk alles al. Heeft iemand ideeën wat we kunnen vragen als kraamcadeautjes?????
Bonnen. Voor de prenetal maar snap je probleem. In ieder geval bonnen. Of. Tjaaaa. Toch kleertjes. Haha zit heel hard te denkn. Ik zal er vanacht eens over slapen.
Lelie, fijn dat het nu allemaal geregeld is! En best wel gek ja dat je de datum al weet....... En mooi buikje idd!! Helemaal geen striemen?? (i'm very jaloers) Suus, fijn dat het bij jou nu ook zeker is dat het een ks wordt! En goed van je dat je je nog ingehouden hebt bij de ddd Leuke boerderij is dat van duplo zeg! Krijg steeds meer ideeën voor sinterklaas Vanaf de volgende afspraak bij de vk moet ik om de 2 weken komen. Op 11 oktober moet ik weer en dan hebben we het bevalpraatje Esser, dus toch een blaasontsteking..... Hopelijk gaan je klachten nu snel over. Vervelend is het dat je steeds last van je buik hebt. Ik heb het zo nu en dan ook nog maar met rust gaat het wel wat beter. Ik denk dat het bij mij de banden ook wel wat zijn want ik draag weer erg naar voren en dat gewicht moet ook gedragen worden Wij krijgen, en dat is hier vrij nieuw, nu aan het eind wel een liggingsecho. Groei echo alleen als er een reden voor is. Met Ruben heb ik er nooit naar gevraagd omdat ze er toch heel vaak naast zitten. Ben nu wel benieuwd maar de gyn zei bij de 20 weken echo dat we er wel van uit kunnen gaan dat het weer een 8 ponder wordt, we shall see Ruben is er ook uitgekomen Kleintje, gelukkig niets ernstig maar een griepje is ook echt niet leuk. oe voel je je nu? Wel fijn dat ze op het werk meelevend zijn. Al snap ik wel dat je je liever niet ziekmeld. Maar wel een beetje om jezelf denken hè? En hier ook al nagedacht over kraamcadeau's als het weer een jongen wordt. Lastig he? Bonnen van een speelgoedwinkel of de hema e.d. zou je kunnen vragen. Wij hebben mijn broer en s-zus een fotoshoot cadeau gedaan (zij kregen het tweede meisje) vonden ze ook erg leuk! Jessy, was je wijntje lekker? En de volgende poging gaat ook alweer starten! Spannend weer allemaal hoor. Traantje, haha dus al lekker aan het internet shoppen! Hmmm dit worden nog dure weken Geen nieuw bloedverlies meer? Onsw, hoe gaat het met jou? Loesie, met jou ook alles goed? Ben je ook weer misselijk of valt het mee? Hier gaat het redelijk. Blijf toch vaak een harde onderbuik houden en de menstruatie achtige krampen zo nu en dan ook nog. Gistermiddag tegelijk met Ruben ook even op bed geweest en dan knapt het gelukkig wel op. Is misschien ook wel een groeispurtje van de buik ofzo want ik heb ineens er weer een paar striemen bij De huid is gewoon rood en open......Je kan er niks tegen doen maar mooi is het niet Met Ruben gaat het goed. Hij slaapt nu sinds dinsdag op het grote bed. Gaat heel goed, al is hij er wel 2 keer af gevallen. We hebben een matras er voor liggen dus zeer doet het niet maar hij is wel erg geschrokken. Hij slaapt helaas niet langer nu hij op het grote bed slaapt 6 uur stipt elke morgen. Ik hoop toch dat dat binnenkort wat gaat veranderen. Ruben vraag of ik even met hem wil voetballen dus ik ga er weer vandoor. Wat een heerlijk weer deze week zeg! Van mij mag het tot aan december wel zo blijven! Fijn weekend allemaal!
Haak hier even weer in... Ben van de week slecht te pas geweest, dus niet helemaal meer bij. Suus, las iets over huiduitslag bij Sophie. Hoe is het nu met haar? En weet je al wat het is? Kleintje, ben jij al weer beter? Esser, hoe is het met je blaasontsteking? Lelie, wat ga je snel!!! Jullie allemaal eigenlijk. Vind het bij een ander toch altijd heel snel gaan. Traantje, kun je de tijd een beetje doorkomen? Scheelt dat we tegenwoordig allerlei dingen hebben om ons niet te vervelen, lang leve het internet! Majo, Onsw en Jessy, hoe gaat het met jullie? Denk dat we straks met z'n vieren zo'n beetje gelijk lopen. Wij gaan volgende maand ook weer een cryo ophalen. Loesie, hoe is het met jou? Wat had je een leuk filmpje van S.iem op fb staan. Jewel, hier ook veel striemen van de zwangerschap overgehouden. Idd helaas niks aan te doen. En wat goed dat Ruben in zijn grote bed slaapt. Zora, hoe gaat het bij jullie? En met de rest van de meiden????? Hoop dat alles goed met jullie is. Hier, vanavond nog lekker onverwachts uit eten geweest. Echt heerlijk. Olaf was mee en die heeft zich ook voorbeeldig gedragen. Had vanmorgen nog een heel verbaasd momentje. Ik werd wakker omdat Olaf een geluidje maakte, kijk ik op de wekker; was het half negen Is in al die tijd nog niet gebeurd, wel eens half acht, wat ook al heel lekker was. Maar dit was toch wel heerlijk! Zou hij dan eindelijk het uitslapen ontdekt hebben Denk alleen wel dat het morgen weer vroeg is, want dit is vaak maar één of twee dagen en zaterdag was het ook acht uur. Ga nu even red mijn vakantie kijken en dan lekker naar bed. Moet morgen weer vroeg op om te werken.
Elin, heerlijk hoor, half 9!! Laten we hopen dat Olaf het licht heeft gezien en uit eten, altijd lekker! Wij nemen Sophie ook altijd mee! Is denk ik tot nu toe al een keer of 30 in een restaurant geweest? En idd, Sophie heeft uitslag en wel.....krentenbaard volgens de Huisartsenpost iig. Wij denken zelf aan een combi met 5e ziekte want het zijn en de gelige korsten van krentenbaard en de rode vlekken op haar hele lijf (muv buik en rug). Nu aan de ab kuur + anti bacteriële zalf. Gelukkig is alles nu zo geregeld dat ze thuis kan blijven morgen en overmorgen en niet naar kdv gaat/hoeft.
Nou had vandaag een goed dagje dus ik lijk weer op te knappen. Merk wel dat iedereen om me heen bezorgd is. Maar ik leef nog... Striemen, had ik niet bij Maurits en nu helaas wel. Baal er echt van. Maarja wat doe je er aan. Zit stiekem ook te hopen dat ik deze bevalling ook weer zonder hechtingen of knip door kom. Ben namelijk erg blij dat alles down underdog nog in tact is en dat wil ik graag zo houden...... Gisteren lekker baar Ikea geweest. Dek matrasje voor Maurits bed, lamp voor zijn kamer en lijst voor het borduurwerk gekocht. En vandaag pakketje van v&d opgehaald. Een wit teddy jasje van Nijntje (ben zo dol op Nijntje kleren) voor de baby en twee truien voor Maurits. Alleen een trui was een beetje raar. Op de ellebogen zit zon leren lapje. Alleen bij een mouw zit het aan de verkeerde kant..... Echt super lelijk. Dus ik moet weer terug...... En ook nog opzoek geweest naar de duplo politie auto voor mau. Alleen hadden ze die nergens zonder een compleet politie station er bij. Jewel, sneu dat Ruben twee keer uit bed gevallen is..... Wij hebben eerst met Maurits een paar weken geoefend om zelf in en uit bed te klimmen. Jij hebt toch ook dat witte peuterbedje van ikea?? Ghihi en lekker gevoetbald??? Elin, fijn dat je er weer bent. Verder hou ik het even kort..... Zo skapen want morgen moet er weer gewerkt worden...
Ow wat de kraam cadeautjes betreft.... Heb het hele weekend nagedacht over kraamcadeautjes en toch nog een hele lijst kunnen maken op lijstje.nl
Elin, wat zalig zeg dat Olaf lekker heeft uitgeslapen? Vandaag weer? Hier komt het ook eens in de 4 weken voor ofzo, mag van mij ook wel vaker Maar normaal is hij 6.00 wakker en gaan we er om 7.00 uit.....ach je went eraan. Ben je nu al weer wat opgeknapt? Suus, och arme Sophie Hoe gaat het nu? Hopelijk is het snel over. Krentenbaard ziet er altijd zo heftig uit. En op jullie verbouwing rust idd een vloek zeg.................tjonge jonge. Is ook niet echt reclame voor dat bedrijf, om zulk werk af te leveren. Nou ja, als het goed is hoeven jullie de eerst komende 20 jaar niet weer Kleintje, gelukkig dat het weer wat beter met je gaat!! Rust knap je idd van op hè Al blijft het moeilijk om op tijd je rust te pakken. En allemaal leuke dingen weer gekocht dus Zie je trouwens nu wel meer; truien enzo met lapjes op de ellebogen. Is weer in zeker. Ruben heeft geen peuterbedje maar een gewoon 1 persoonsbed. Hij kan er ook goed in en uit klimmen maar hij is nog al een woelwater dus in zijn slaap viel hij eruit. Maar hij gaat er elke keer weer lekker in slapen dus hij is het ook snel weer vergeten Hier wel een knip en hechtingen maar down under is alles weer hetzelfde hoor dus daar ben ik niet bang voor. Ik hoop alleen dat het persen nu wat minder lang duurt In het weekend heb ik de neutrale babykleertjes weer tevoorschijn gehaald en meteen ook maar gewassen De wieg heb ik ook bij mijn broer opgehaald (heb ik zelf ook ingelegen) en de bekleding ook gewassen en gestreken dus die staat ook paraat. Nu nog een bedje halen bij de ikea en nog wat kleertjes en dan is alles voor de beeb iig klaar. Deze week ook nog nieuwe rolgordijnen en vitrages kopen voor de woonkamer en nog leuke wandtegels voor de keuken uitzoeken en dan is het huis ook helemaal klaar! (eindelijk ) Zo, nu ga ik maar eens met de stofdoek en plumeau aan de slag, is ook alweer veel te lang geleden............. Oh ja, heb jullie mening nog even nodig Gister hebben we even gekeken voor geboortekaartjes en een erg leuke gezien. Wij willen dan graag de naam en de geb.datum voorop zetten maar nu zitten we dus even met de kleur. Het voorbeeld is voor een jongen dus in het blauw. Grijs is wel een neutrale kleur maar in de voorkant zit ook grijs dus dat is niet mooi. Nu dachten we aan donkerblauw maar kan dat ook voor een meisje? Ik twijfel nl erg..........en ik ga nog even er over bellen maar de kleur van de tekst pas doorgeven bij de geboorte kan volgens mij niet. Lastig hoor, zie je een leuk kaartje en dan dit. Hmmm toch maar nog een pretecho regelen voor het geslacht?
Suus, wat zielig voor Sophie. heeft ze een beetje kunnen slapen vannacht? En hoe lang duurt weer zo'n kuurtje? Knuff Jewel, jij lekker bezig meid. Alles gewassen en klaar voor de beeb. WAT GOED! Hier ligt het al weken gewassen en gestreken in de kast...wil het zo graag uithalen en haar bedje op gaan maken enzo. Nog even geduld. Toch hoop ik stiekem dat het eerder vanzelf komt...voel me echt een oude oma en heb gruwelijke pijn in mijn billen. Kan niet fatsoenlijk opstaan enzo. En niet te vergeten: VOCHT :x het is weer zover...
Jewel, kan je t kaartje niet groen doen? Dat kan altijd en past ook bij grijs. Lelie, balen van al dat vocht maar...aftellen is begonnen! Gewoon veel sexen Hier weer een zware nacht gehad. Heb momenteel een chronisch slaaptablet doordat Sophie door de krentenbaard enorm onrustig is 's nachts en wij dus ook. Kuurtje duurt denk ik een wk? Gewoon tot alle vloeistof op is denk ik... Zalfje ga ik gebruiken tot een paar dgn na afloop vd klachten. Hebben ook een Herhalingsrecept daarvoor gekregen (tube is nl vrij klein). 't Ziet er nog erg korsterig uit maar lijkt al wel minder vurig. Denk wel dat t nog een tijdje blijft helaas Vanmorgen kdv gebeld om te zeggen dat Sophie niet komt vandaag en morgen. Meteen gevraagd of andere kindjes het ook hadden en idd, er was er iig 1, Miss 2. Baal er gewoon van dat het door een ander kindje is gekomen! Rotkind/rotouders!! Vooral vannacht kon ik ze wurgen toen Sophie maar bleef jammeren...
@Susan: tja, het is zo ontzettend besmettelijk krentenbaard, dus de kans dat ze elkaar besmetten is gewoon heel groot. Meestal geneest wel weer keurig hoor, zonder littekens. Is alleen zo zielig als die kleintjes er zo veel last van hebben Enne, het komt jou ook niet echt ten goede, slaaptekort. @Jewel: idd groen of oranje? Ik zou eigenlijk niet donkerblauw doen, dan kan misschien aqua nog beter?! @kleintje: toch wel jammer hoor van die striemen maar ja, het kan gewoon gebeuren... we wachten het hier ook maar eens rustig af. Dat op mijn gat zitten de hele dag komt mijn lichaamsomvang ook niet echt ten goede Wel fijn hè, geen knip/scheur. Ach joh, het is al een keer goed opgerekt, dus wie weet redt je het nu ook gewoon zonder, toch?! @Elin: heerlijk joh, uitslapen. Wat had je hem gegeven kunnen wij het ook eens proberen @Sinja: al bijna beginnen, wauw!!! @Majo: hoe is het nu bij jullie en de IVM/ICSI keuze? Hoe gaat het met de rest? Wat fijn dat jullie kindjes al naar een groter bed gaan, wij hebben gewoon nog een 2e ledikantje gekocht. We zijn trouwens afgelopen zaterdag naar de mamma-mazzeldagen geweest bij de Prenatal. We hebben een nieuwe kledingkast gekocht voor Jenna. Alles wat nu in haar kamer staat blijft staan voor 'Boris' (de projectnaam van onze kleine man). Ik wist echt niet hoe snel ik weer in de auto moest komen, kreeg meteen harde buiken enzo toen ik weer wat meer rondliep. Dus ik zit nu weer heerlijk op mijn steeds dikker wordende achterste