Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Traantje, heb foto's van je gezien en volgens mij kon jij achterste wel wat vetjes gebruiken ;)

Hier zojuist kdv gemaild dat we het wat slordig vinden dat er niet gewaarschuwd is dat er kindje(s) met krentenbaard waren. Zaterdag kreeg Sophie het eerste vlekje en als we dan aan de bel hadden getrokken, was het wellicht niet zo ernstig geweest als nu. En daarnaast, dan hadden we nog zelf kunnen kiezen om haar wel of niet te laten gaan naar kdv. Baal er dus behoorlijk van!! Ben tevreden over ons kdv maar dit vind ik toch wel een enorme misser........ (en dat heb ik ze duidelijk gemaakt) Ben benieuwd naar hun reactie!

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh en Traantje, huisarts in spe (toch?), hoe snel kunnen we resultaat zien met die ab? Krijgen nu zowel 3x per dag een vloeistof (Floxapen) als 3x per dag een zalf (Fucidin)... Denk er ook over om na het volledig verdwijnen van de bultjes en korstjes nog door te blijven smeren met die zalf, just in case!

3. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Susan: terecht dat je het kdv erop gewezen hebt. Ik moet zeggen dat ik ze sowieso wel slecht vindt met ziektes enzo, je krijgt het altijd pas achteraf te horen :(
    De snelheid van werken van de AB hangt af van de uitgebreidheid. Over het algemeen laat ik mensen in ieder geval een week smeren en vaak wordt dat nog uitgebreid met nog een week. De werking van AB is meestal na zo'n 48-72 uur te merken en aangezien het nu vanuit binnen en buiten wordt aangepakt, zou je het nu wel zo'n beetje moeten gaan zien.
    Oh, de kans is trouwens ook nog wel groot dat ze aan de diarree raakt, want de floxapen staat daar wel om bekend....
    Doorsmeren is meestal niet nodig hoor, als het weg is, is het weg. Het is niet als een schimmel waarbij er dan nog onderhuidse sporen zijn...

Impetigo (krentenbaard)- heldere informatie van de dermatoloog. --> wat achtergrondinfo van een betrouwbare site

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Traantje, thanx voor de info! Ze heeft die ab nu pas 5x gehad (meteen gisteren 3x gegeven) dus dan zou t morgen ergens moeten beginnen te werken... Op haar handen is t nl nu wel erger geworden dan gisteren, haar gezicht beetje hetzelfde als gisteravond. Ze slaapt er trouwens ook slechter door. Veel jammerend huilen. Komt dat door de jeuk of heeft ze er ook pijn aan?? Sorry voor m'n ego vragen maar zit er eigenlijk behoorlijk mee :(

5. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hey meiden, was ik ook weer ff. Gaat hier niet zo lekker, veel pijn in mn bekken en rug en zo weinig energie........
    Volgende week naar de vk, toch maar even aankaarten, heb nl het gevoel dat het geen gewone vermoeidheid is, maar misschien wel een andere oorzaak heeft (hB ofzo....).

Gaat bij jullie het groeien van de buik ook zo veel sneller dan bij de eerste? Mn buik is nu al net zo dik als bij 22 weken bij Amber (even opgemeten ;)).

Ga straks even bijlezen en uitgebreid reageren.

6. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nightelf, balen van je vermoeidheid.
    Mijn buik is veel later gaan groeien. Pas bij 16 weken zag ik iets. Nu nog is mijn buik ietsjes kleiner. Ben ook minder aangekomen.

Ik duik mijn bed in. Vandaag ook niet zo'n lekkere dag gehad. Veel pijn in mijn rechterbil, kan amper lopen (of als een oma;)) 3! keer naar de wc geweest en last van ongi krampen. Ahhhh de laatste 3 weken vind ik serieus afzien ;)

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nightelf, hier idd een snellere groei vd buik. Op een gegeven money groeit ie minder hard hoor maar het zegt nix over toename kilo's. Hier ong hetzelfde als bij Sophie.

Lelie, slaap lekker. Kan je hard gebruiken lees ik!

Hier, ik ga ook richting bed. Ben alleen vannacht dus probeer ff wat uurtjes te pakken nu Sophie ook slaapt voordat ze gaat spoken... Hopelijk zien haar gezicht en handen er morgen beter uit. Dan heeft ze 2 volle dgn AB erop zitten; moet beginnen tr werken zou je denken...

8. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Even ego: vandaag 37 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Beeb mag officieel komen!!!!!!!!!! :D:D:D

9. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Susan: hoe is het vannacht gegaan? Waarschijnlijk doet het en pijn en heeft ze jeuk... misschien kun je tussen de zalf door nog wat mentholgel op de plekken smeren dat stilt de jeuk. Ik zou geen poeder doen...

@nightelf: hm, klinkt allemaal niet lekker. Bij mij ging het ook nu allemaal veel sneller met de groei van mijn buik. En helaas denk ik dat het gewicht nu ook veel sneller gaat, nu ik thuis zit.

@lelie: gefeli met de 37 weken. Ik ben jaloers, ik zou willen dat ik al zo ver was. Ik ga nog steeds maar uit van een prematuurtje :(

hier vannacht ook een onderbroken nacht, Jenna moest overgeven 2x, dus 2x hele bed verschoond (traantjeman dan, want ik mag het natuurlijk niet). Ze is verkouden, dus ik denk dat ze last van slijm had en er toen nog wat maaginhoud meekwam :( Na ja, ze ligt nu weer lekker te slapen.

10. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden, even kort vanuit het ZH.
    Gisteravond ben ik opgenomen ivm veel harde, regelmatige, buiken/lichte weeen. Een uur aan de ctg gelegen en vanochtend weer aan de ctg naast de andere standaard controles. Nu is er overleg en doet de gyn. en t team straks hun ronde en horen we meer. Ze zijn er niet gerust op..... Wij ook niet..........we zullen zien.
    Wanneer t kan dan houd ik jullie op de hoogte. En anders evt per sms met suus/jewel.
    Liefssss

11. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Oh bah, Esser. Hopelijk blijft jullie meisje nog minstens drie weken zitten. Sterkte!

12. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Owjee, doe het rustig aan hè esser. En esserbeeb, nog minimaal 3 weken blijven zitten ja.

Hier vandaag weer lekker vrij. Mau ligt nu te slapen en ik moet nog wat werk doen. Geen zin... Maar is ook erg druk. Heb al weinig tijd en dan plant iedereen ook nog allemaal meetings in :(. Nog 2,5 week...... Ben echt aan het aftellen.

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh jee Esser, klinkt niet best! Sterkte!

@hier, even heeeeeeeeeel kort want mega druk op werk. Kdv heeft ons gebeld nav onze mail van gisteren. Wat blijkt, 5 kindjes hebben het al!!! Voglens de richtlijnen van de GGD mogen kindjes met krentenbaard WEL naar kdv blijven komen omdat het geen gevaar voor de gezondheid oplevert........ BELACHELIJK!!! Wil hier nog wel werk van maken maar weet nog niet helemaal welke weg we daarvoor het beste kunnen bewandelen. Oh, moet aan de gang!

14. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Suus, Echt belachelijk..... En anders hadden ze op zijn minst een melding kunnen maken. Bij onze opvang hangt er altijd een briefje bij de ingang als er iets heerst. Niet dat je dan tegen kan houden dat je kindje ziek wordt maar dan weet je tenminste wel wat er aan de hand is als hij/zij niet lekker is. Dat had jullie ook een hoop stress gescheeld als je meteen geweten had dat er krentenbaard heerst op de opvang....... Ik ben het met je eens BELACHELIJK... Alleen ik vraag me af wat je er aan kan doen. Misschien via de oudercommissie een klacht indienen en pleiten voor een beter beleid????

15. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Zo doen ze het idd ook bij ons op het kdv.

16. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Oh Esser, ik hoop dat jullie meisje nog even blijft zitten! Oh bah wat spannend zeg. Sterkte!

Suus, idd belachelijk zeg! Ze hadden het wel eerder kunnen vermelden ja, niet dat Sophie het dan niet gekregen had maar dan wisten jullie er iig wat van. Tja, wat kun je er aan doen...............ik denk ook wel dat dat een beetje het 'risico' van een kdv is, zoveel kindjes zoveel ziektes. Maar ze moeten het wel eerder melden, misschien dat ze daar wat beter om moeten denken?

Nightelf, he vervelend dat je zo moe bent. Ik zou je hb dan even laten prikken, dan weet je dat iig. En hier ook al veel eerder een buik hoor. Qua kilo's nu wel ongeveer hetzelfde als bij Ruben. En ook alweer veel last van het bekken...........Ik vind dat toch een van de 'mindere' kwaaltjes die bij het zwanger zijn horen. Ik heb trouwens nog wel een bekkenband gekocht en heb hem alleen om met het werk en als we een eindje gaan lopen. Het helpt wel maar ik doe hem daarna ook gelijk weer af. Zo kom ik iig de laatste weken nog wat door ;)

Traantje, he wat sneu dat Jenna niet helemaal fit is. Ruben is momenteel ook verkouden, en ook niet echt 100% fit. Hij kwijlt ook weer veel dus ik denk dat de laatste kiezen doorkomen. Misschien valt het mee met de kilo's nu, al moet je dan niet gaan snaaien natuurlijk ;) Ik zal je ook even zoeken op fb, ben wel benieuwd :)

Lelie, yeah 37 weken!!!! Ik kan mij voorstellen dat je het wat 'zat' bent. Ik heb dat gevoel nu soms al ;) Nu ik lekker op de bank zit met de laptop en Ruben op bed gaat het prima maar zodra ik bezig ben.........
    Van mij mag beebje ook wel met 37 weken komen :D

17. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ow hier mag de beeb ook wel met 37 weken komen hoor... Naa met 38 weken. Dan heb ik ook nog ff 2 weken rust nadat mijn verlof is ingegaan.

Lelie, Maar gaat wel snel met jou zeg.... Einde van deze maand al uitgerekend. Super spannend....... En ook spannend dat je al echt kan gaan aftellen naar de datum van de ks. Maar ik hoef het niet te weten hoor ;). Dan blijft het ook nog een beetje een verrassing...

18. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh esser, baby moet het liefst nog 3 weken in je buik zitten. Ik hoop dat de harde buiken/lichte weeen minder worden. Poehhh lijkt me echt stressen...maargoed, zolang de vliezen niet breken is er nog een kans.

19. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Thanks voor jullie berichtjes!!

Meiden, ook hier even kort; ben weer thuis! Het waren premature contracties. Gelukkig geen ontsluiting als gevolg van...... Wel met klem het advies gekregen om echt meer rustiger aan te gaan doen. Beeb moet echt nog wel 3 weken bij mama in buik blijven. ;)
    Morgen op verzoek van eigen gyn nog wel bij hem op gesprek en controle i.k.v de IVM etc.
    Liefsssss

20. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Esser, Fijn dat het min of meer loos alarm was... Maar doe het AUB rustig aan...... Hopelijk is alles in huis bij jullie een beetje klaar want op de bank liggen zal je :p.

Deel Deze Pagina