@Sinja: 2-12 duurt ook nog best wel een poosje, ga je eerder testen? @hier: ben zenuwachtig voor morgen... de gyn wil morgen een inwendige echo maken voor de precieze ligging van de placenta, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Ik wil niet dat er iets naar binnen gaat daar. Ik heb niet voor niets al maanden geen seks enzo... Wat zouden jullie doen, kan ik weigeren? Ze kan toch ook wel met de uitwendige echo zien hoe de placenta ligt, hij ligt er toch voor... wat heeft het voor zin! Ik ben zo bang voor weer bloedverlies, het gaat nu al zo lang goed en ik wil het graag uitzingen tot de ks Sorry voor mijn ego-verhaal
Traantje ik ga sowieso eerder testen.. moet 1/12 en 2/12 werken en wil niet na de beslissende test nog 9,5 uur moeten werken.. kan namelijk geen vrij krijgen helaas... Maar wanneer ik ga testen weet ik nog niet.. Bij F.aye namelijk al 8 dagen na tp licht positief getest en 10 dagen na tp dikke vette teststreep. Dus ergens ga ik misschien zondag (ook 10 dagen na tp) wel testen. Ergens durf ik niet omdat ik zo bang ben voor een teleurstelling. Maar goed, als het niet zo is komt die toch, dus kan ik het net zo goed dan zondag al weten. Maar wie weet dat ik me nog bedenk en toch nog paar dagen langer wacht.
Traantje ik zou je twijfels zeker aangeven! En aangeven dat je dat eigenlijk niet wilt en vragen waarom dat nodig is!! Jij moet het nu tenslotte nog wel een aantal weken volhouden!!
Elin, oh nee toch..... Flink kl*te zeg! Traantje, idd...gewoon aageven hoe je erover denkt. Dan kunnen ze altijd nog bekijken wat ze wel/niet doen. In elk geval wel je 'angst' bespreekbaar maken! Sinja, hoop voor jou op positiever nieuws!! En ook al test je zondag niet positief, wil dat niet altijd wat zeggen he.... zolang er dan nog geen ongi bij komt kijken... Loessie, hoe is het eigenlijk met jou? En S.? Pat, en met jou? Zie je hier zo weinig. Geen puf...?! Nightelf, hier ook geen ervaring met harde buiken gehad...maar ik zeg ook...bij twijfel gewoon bellen!! En wat kan die A. van jou trouwens slapen zeg!! Ben ik jaloers op. M. slaapt maar uur en drie kwartier 's middags. Thanx dames voor jullie lieve berichtjes. Hier inmiddels dus mijnkopweeruithetzand . En jullie hebben natuurlijk gelijk hoor...ook al had ik het verwacht, ben er zeker wel verdrietig om. Ook omdat ik me afvraag....hoe nu verder.... 9 dec. gesprek met gyn (doen ze normaal altijd pas 6 wkn na punctie), maar had echt geen zin om zólang te wachten. Nu dus over 2 wkn (duurt naar mijn idee ook érg lang....maar goed....voor een volgende menstruatie wordt er toch sowieso niks gedaan). Maar ik verwacht niet veel van dat gesprek. Het is een 'normale' gyn v/e streekzkh. Geen fertiliteitsarts o.i.d. Hij doet de intakegesprekken, en FM's. Eerder ook wel puncties, maar nu ook niet meer omdat collega met pensioen is. Wordt dus w.s. een gesprek waar we niks mee gaan opschieten....maar goed.... we zullen zien. Hier nog even flink verder met balen en tranen tegenhouden. (anders zie ik er morgen op mijn werk écht niet uit....heb dan altijd zo'n énorme last van dik opgezette rode ogen enzo ). Nou...en m'n voornemen om op tijd naar bed te gaan is ook alweer fininaal mislukt . Gan ik dan maar nu....kan ik in elk geval nog 7 uurtjes 'tukken'. Oké, en nu voorlopig geen lange egoberichten meer van mij hoor !!
Zwaai Suus en Elin. Suus, jij dus ook alweer niet op tijd naar bed? Als jij nu ook zo gaat....ik ga ook . TERUUUUUUUUUSTEN!!!!
Elin, Ow en Majo, wat een rotnieuws zeg allemaal! Elin, dus toch door voor een verse poging? Snap het ook wel hoor! Ik zei na Sophie dat ik alleen de cryo's wilde 'opmaken' en daarna nix meer. Maar ja, toch nog een verse gedaan (met mooi resultaat). Ow, snap wel dat de arts ICSI voorstelt. Als ik je zo hoor, denk ik ook dat dat de juiste beslissing is voor jullie. Majo, je ging er al vanuit maar dan toch die bevestiging... Ik snap dat je je momenteel je twijfels over hebt, over IVM, ICSI, bevruchtingen, overstimulatie etc. maar anders gewoon nog een keer proberen. Niet geschoten altijd mis...? (letterlijk bijna in dit geval) Sinja, ik was ook ongeduldig hoor en 10 dgn na tp kan je prima testen! Traantje, ik snap je zorgen en zou ze zeker kenbaar maken aan de arts. Aan de andere kant denk ik dan dat ze heus geen risico's zullen nemen... Ik zou vooraf maar even goed overleggen en je goed laten informeren over de meerwaarde van de inwendige echo tav de uitwendige. @enge verhaal: ja sorry dames als ik jullie daarmee nerveus heb gemaakt maar helaas gebeuren dit soort dingen in het leven. Des te meer moeten we stil staan bij onze gezonde kindjes... @hier: hele avond bezig geweest met enveloppen schrijven. Heb er nu ruim 90 geschreven en nog zo'n 25 te gaan (allemaal kenissen, vrienden en werkrelaties van mn man). Moet nog even weten of ze echt niet verhuisd zijn oid. Heb nl al 3 enveloppen verpest daardoor Gelukkig hadden we ruim voldoende Hebben er strax wrs nog circa 12 in reserve... Vind dat wel een mooi aantal. Voor Sophie heb ik op kleertjes.com een skipak + -jas besteld van Roxy. Staat haar echt ontzettend leuk!! Ook had ze al stevige sneeuwschoenen/snowboots dus ze is klaar voor de sneeuw! Zag bij de indoor skibanen dat er al skiles vanaf 3 jr dus dat wil ik ook zeker met r gaan doen. Als ze dan 4 jr oud is, en kleine man dus 2, kunnen we miss voor het eerst gaan wintersporten!! Helemaal zin in want ben dan 4 jr niet geweest... Miss zelf ook maar weer ns een keertje gaan skieen
Nightelf, nee heb nog niet eerder harde buiken gehad maar is vaak wel een teken dat je teveel hebt gedaan/doet. Majo, nee ga nog niet naar bed. Wacht nog even tot manlief terug is van hockeytraining en dat duurt zeker nog een uur!! Er moeten natuurlijk nog wat biertjes worden gedronken he, na afloop! Oh ja nog iets grappigs... Gingen we gisteravond klussen dus ik zei dat ik best de proef op de som wilde nemen om te kijken of die weeen nou door de sex kwamen vorige keer maar mn man durfde het niet!! hahahaha Schijterd Toen maar gewoon met de hand gedaan waarna ik alsnog vies was Hij mikte niet zo goed, of deed t gewoon expres
Even (wel saai....) alleen een zwaai vanuit DB. Olivia zal zo komen voor de BV. Daarna duiken we ons bed in. Ben best moe, vandaag op pad geweest. Erg lekker er weer op uit maar nog wel vermoeiend qua energie merk ik. Wel alvast een dikke knuffel voor de meiden die het kunnen gebruiken.....denk aan jullie!! Lfs
Sinja, spannend hoor bijna testen. En groot gelijk dat je eerder test. Hebben wij bij beide pogingen gedaan. Zeker bij de cryo. Toen was mijn nod al 5 dagen geleden en ik ben nooit laat. Dus toen wist ik het al. Majo, gewoon lange kappen ego schrijven!!! Daar zijn wij toch voor. Voor de leuke maar ook de minder leuke dingen. Je moet het toch kwijt. Maar goed dat je je op de toekomst gaat richten. En ook al komt er niks uit het gesprek het is toch weer een stapjevwat je moet door lopen. En hebben jullie nooit aan Düsseldorf of zo gedacht. Daar is natuurlijk veel meer kennis dan in een streekziekenhuis. Hopelijk heb je goed geslapen! En wel ze vandaag (als je moet werken en anders geniet lekker van jullie maudje!) Suus, druk in de weer dus met de enveloppen! Ik had van de zomer al een lijst gemaakt en alles gecheckt. Dus kon ik vorige week zo alles schrijven. Gisteren alle postzegels geplakt. Sus dat is ook klaar. Ik had het trouwens heel leuk gevonden om jullie straks ook een kaartje te sturen. Alleen hebben we daar niet genoeg voor besteld. Hopelijk vinden jullie dat niet erg. De meiden waar ik een van heb gehad, echt super leuk! Nou gisteravond weer in de verloskamer gezeten. Had de baby al de hele dag niet gevoeld. Dus na overleg wouden ze toch dat ik langs kwam. Was meteen een mooie test hoe lang we er over doen voor mama er is en wij in het ziekenhuis. Dat was dus een uur. Had een ctg gehad en een echo. Alles was gelukkig goed met de baby. Alles functioneerde en voldoende vruchtwater. Dus we mochten weer naar huis. Maar ze bleven zeggen dat ik beter 10 keer kan komen dat het goed is dan 1 keer als er iets mis is. Wel zeiden ze dat het waarschijnlijk stilte voor de storm is. En ze zagen vaak dat vrouwen kwamen voor minder leven en twee dagen later terug waren om te bevallen. We zullen zien. Ben er nu wel achter dat wat ik zag als darmkrampen dat dat ook baarmoederactiviteir is. Nou zo mau in bad doen want dat was gisteravond niet meer gelukt. En mama komt vanmiddag langs. Vriendlief hoeft maar van 3 tot 5 in Antwerpen te zijn dus dat valt mee. Alden hoopt hij dat de bevalling daarvoor begint zodat hij daar niet naar toe hoeft. Hij heeft namelijk geen zin. En hier niet meer gesext. Ik durfde het niet aan..... Zo dat was een lange ego. Maar moest het even kwijt.
Majo, dus toch nog de bevestiging Ik snap dat je het echt even allemaal niet meer ziet zitten met IVM e.d. En dan over 2 weken ook nog een gesprek die wrs niet zoveel zal toevoegen....... Vandaag na het werk dan maar even lekker uithuilen en hopelijk kun je straks weer een beetje positief naar de toekomst kijken! Dikke knuff iig! Heb je nog wel wat geslapen? Elin, wat ontzettend kl*te dat nou net de laatste cryo niet goed ontdooid Nu dus wel een verse poging? Kun je misschien niet vragen om andere meds? Misschien dat je daar anders op reageert. Kan mij voorstellen dat je erg tegen een nieuwe behandeling op ziet. Dikke knuffel voor je! Onsw, icsi is dan idd de beste keuze. Even helemaal weer 'vers' en wie weet is het nu dan wel de 1ste keer weer raak! Sinja, het 'nadeel' van te vroeg testen is natuurlijk dat alles dan nog kan als hij negatief is. En dan zit je de rest van de week daar weer over te piekeren Maar als je wil testen gewoon doen! Mijn duimen draaien nog volop voor je! Traantje, ik zou het ook gewoon bespreken hoor! Niets doen tegen je wil! Ik neem aan dat ze geen risico's nemen maar zou het wel zeggen van te voren. Succes vandaag!!!!! Nightelf, zolang de harde buiken geen pijn doen en niet regelmatig komen (elk uur of zo) dan hoef je je niet echt zorgen te maken. Je lichaam geeft idd dan aan dat je het even rustiger aan moet doen. Maar als je twijfelt altijd je vk bellen hoor!!! Suus, gelukkig dus bijna klaar met de enveloppen......Ik vond dat ook het minste werk Moet nog maar 1 schrijven en dan de postzegels plakken, dat valt nog mee Nu hadden wij niet zoveel als jullie hoor. Hebben deze keer bewust wat minder gedaan. En wat erg dat die baby overleden is Het zal je maar overkomen....... Dat bewijst ook maar weer dat elke baby gewoon een wondertje is! Esser, dus even er lekker uitgeweest Ja, vermoeiend dan he. Kun je zien wat een bevalling dan vergt van je lichaam. Komt O nog vaak snachts? Loesie, hoe gaat het met je? En dan krijg jij ook een buddy bericht van mij straks Nou ja straks..........kan nog wel even duren denk ik Nou hier dus nog steeds niks Gister avond lekker in bad geweest, super ontspannen op bed gegaan. Heerlijk geslapen, zelfs Ruben werd pas voor het eerst om 4.00 wakker, maar hielp dus allemaal niks Maar ik heb het idee dat de baby nog lager is gaan liggen, kan dat? Ik kan nu niet eens meer fietsen omdat dat echt niet prettig voelt, is net of de baby zijn/haar hoofd dan in de knel zit.....Pfff zo kan ik straks helemaal niks meer. Oh ja, bedankt nog voor alle tips voor de pampers! Ruben draagt al een maat groter dan overdag en we gebruiken die van kruidvat omdat pampers zo stinken bij Ruben. Ik denk dat door het woelen de bovenste rand naar beneden gaat (buikslaper) dus dan krijg je ruimte en als hij dan plast alles meteen nat wordt. Ik ga maar een bedzeiltje kopen voor over het matras heen want anders kan ik die straks ook weggooien....en voor de rest maar blijven wassen Nou, ik ga mij aankleden en dan Ruben naar mijn s-ouders brengen. En dan ga ik de hele dag helemaal NIKS doen Heerlijk! Eens zien of ik van de stofzuiger en poetsdoek kan afblijven hihihi
Kleintje, idd je kunt er beter te vaak heen dan dat het te laat is! Hier merk ik ook dat ik de kleine veel minder voel. Maar gelukkig nog wel vaak genoeg. En ik hoop voor je vriend dat de bevalling begint voordat hij weg moet En je bent gewoon 40 weken vandaag!
Even een vraagje. Hoeveel tv kijken jullie kinderen??? Maurits staat nu alweer tegen de tv geplakt voor de Teletubbies. Daarna gaat hij uit. We kijken vaak 's ochtends 45 minuten en aan het einde van de middag nog Sesamstraat. Is dat veel?? Moet zeggen dat het wel makkelijk is omdat hij dan rustig is en ik ff iets kan doen.... Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Jewel , kleintje word echt spannend bij jullie Hier was S ineens ook door de pampers zelfs doorgelekt! Maar hij had ook zoooooveel geplast jeetje. Maar het was minder als bij de kv luiers.
Kleintje: Sara kijkt eigenlijk helemaal niet, heb het weleens geprobeerd een dvdtje op te zetten maar ze vind het nog niet boeiend genoeg denk ik. Ik vind 's ochtends 45 minuten en 's middags sesamstraat niet te veel hoor.
Eventjes een zwaai, lees wel elke keer ff bij maar veel verder kom ik nooit... Kleintje en Jewel het is erg spannend bij jullie momenteel, kleintje ook al gewoon de 40 weken gehaald...laat die kleine nu maar komen!!
Kleintje, ik moet zeggen dat ik er momenteel wel wat makkelijker in ben Op z'n langst denk ik 2 uren daags? In de middag kijken we nu vaak Dora, dat vind hij momenteel erg leuk. 's Ochtends ook teletubbies en kindertijd nog wel eens. Anders ging ik smiddags altijd wel even met hem eruit maar ja lopen lukt nu echt niet meer dus dan maar even met z'n 2en voor de tv Zolang hij er niet de hele dag voor zit vind ik het ook wel prima. Hangt ook van de programma's af natuurlijk. Sesamstraat vind hij momenteel niet leuk meer maar rond die tijd is mijn vriend weer thuis dus dan gaat die wat met hem doen. Ben wel blij dat ik straks wat mobieler ben, dat vind ik nu eigenlijk het vervelendst. Dat ik niet meer zoveel met Ruben kan doen. Nou ja, nog even geduld Pat, zwaai zwaaai! Hoe gaat het met je? Ook alweer bijna 36 weken, gaat snel zeg! Met Amy ook alles goed? Hier zonet Ruben naar s-ouders gebracht en til ik hem uit het fietszitje........heb ik hem geen schoenen aan gedaan Hij wou de jas en sjaal niet om, en maakte er een erg drama van dat ik gewoon zijn schoenen ben vergeten......Het is maar 2 minuutjes fietsen en ik heb hem nergens over gehoord maar tjonge, wat voel ik mij stom...
@Majo: begrijpelijk dat je toch heel erg teleurgesteld bent en met vragen zit. En inderdaad hoe nu verder? Misschien is inderdaad Dusseldorf wel een optie of België? Of zie je dat niet zitten? @Kleintje: jee, 40 weken, wie had dat gedacht zeg! Goed dat je gisteren wel het ziekenhuis had gebeld! Fijn dat alles goed was en ik hoop inderdaad dat het stilte voor de storm was en dat die storm heel snel komt @Jewel: ach, kan gebeuren toch, geen sokken aantrekken... beetje zwangerschapsdementie . Lastig dat de beeb je in de weg zit. Nog even volhouden meid, zal vast niet heel lang meer duren. Het is hier namelijk wel weer eens tijd voor een baby! @Sinja: ik hoop zo dat het raak is!!! @Suus: dus weer bijna een vervelende klus geklaard! Wij hebben van die stickers (die weer leuk bij de geboortekaartjes passen) en daar print ik de adressen dus op. Minder persoonlijk, maar wel heel makkelijk! @Pat: het schiet al aardig op hè! @Elin en Onsw: hoe gaat het vandaag met jullie? @rest: zwaai zwaai! Hier net terug van de gyn. Alles was prima. Ik heb uiteindelijk geen inwendige echo gehad. Ik heb mijn angsten aangegeven en ze ging kijken of ze het uitwendig kon zien en het was dus prima te zien dat die placenta geen cm is opgeschoven. Ze moeten er met de keizersnede helaas ook doorheen gaan snijden De ks staat nu gepland voor in de week na de kerst! Ik word de avond van te voren opgenomen, 's ochtends om 8 uur worden dan de catheters geplaatst, dan ga ik naar de medium care, heb om 9 uur de ks en dan blijf ik de rest van de dag op de MC en mag ik hopelijk 's avonds weer naar de verloskundeafdeling terug. Mijn babietje krijg ik die dag dus maar sporadisch te zien maar goed, ik wil wel weer graag BV proberen, dus ze komen maar mooi met hem langs. Uiteindelijk doet mijn eigen gyn de ks dus niet, want zij is dan op vakantie
Traantje, fijn dat alles prima was, en dat ze geen inwendige echo hoefde te doen! Maar wel heftig allemaal zeg! En vooral dat je je ventje dan maar zo weinig ziet die dag. Laten ze hem dan idd maar zovaak mogelijk brengen!! Jammer dat je eigen gyn het niet kan doen En ik vind het ook wel eens tijd voor een baby Maar we zien het wel. Ik hoop alleen dat hij of zij wel komt voor een eventuele inleiding, strippen oid. Weet niet, wil alles zo puur natuur mogelijk houden, behalve als de beeb of ik in gevaar komt natuurlijk. (haha terwijl een icsi behandeling alles behalve natuurlijk is ) Het komt ook omdat Ruben eerder was, daar hou je nu dan ook rekening mee en als dat niet gebeurt dan duurt het alleen maar langer. Ben zo benieuwd of het nou een meisje of jongen is
Traantje, fijn dat je geen inwendige echo hebt gehad. Maar wel spannend hoor die ks. Maar daarna heb je je baby en komt het allemaal goed! Jewel, als ik dat zo hoor gaat het bij jullie een beetje hetzelfde als bij ons. Ben net nog wel ff naar de Appie gewandeld met Maurits inde wagen. Maar het liefste wil hij lekker door het park rennen. Maar dat kan ik niet meer. Dat doet vriendlief dan weer in het weekend. En wat die schoenen betreft. Kan gebeuren toch. Ik heb Maurits zijn schoenen een keer verkeerdom aan gedaan. Vlak voor vriedlief hem naar de opvang wou brengen viel mij op dat hij toch een beetje moeilijk liep . Dus snel de schoenen gewisseld . Vriendlief kan ieder moment thuis komen om even zijn pak aan te trekken voor de meeting van straks. Hij vindt het wel jammer dat de weeën nog niet begonnen waren. Hij heeft echt zon zakelijke meeting. Terwijl hij meer van de techniek is en zijn partner is de commerciële man. En straks komt mijn moeder nog even langs. Gaan we Maurits haren weer eens knippen.
Kom ff snel zwaaien, moet van mn man dus echt rustiger aan doen en A slaapt, dus daar maak ik ook even gebruik van.