Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Traantje

    Traantje Bekend lid

    26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Zo, poging nummer 2, dat gaat beter!

    @Jessy: Dus S. krijgt niets zo veel mee van Sinterklaas. J. hier ook niet hoor, snapt ze nog niet helemaal. Maar goed wij vieren het dus ook maar ene klein beetje. De cadeaus staan hier al gewoon op de kast, heeft ze ook niet door. Dat dwarse herken ik niet. Onze dame luistert eigenlijk heel goed. Alleen nu ze ziek/verkouden is, wil ze niet in haar eigen bed :(

    @Majo: fijn dat je weer beter bent! Enne, drukke sinterklaas dus voor de boeg!

    @Sinja: wij gaan inderdaad ook wel eens naar O. Hoe ziet je moeder eruit?

    @Jewel: mooie foto's op fb. Fijn dat de BV goed loopt, stuwing is minder fijn... maar ja, wel een goed teken!

    @Esser: sterkte met de zieken allemaal!

    @Zora: zwaai, hoe gaat het stimuleren?

    @rest: zwaai, sorry als ik jullie even vergeten ben!

    @hier: vannacht weer J. bij ons in bed gehad, ze is nog steeds snipverkouden :(. Ze ging keihard huilen in haar eigen bed en daarbij dan ook kokhalzen enzo en had geen zin in een kotsbed. Bij ons ging het goed en heeft ze prima geslapen. Alleen slaap je zelf minder goed vind ik als er zo'n kleintje tussen je in ligt! Vanochtend heeft Traantjeman haar eten gegeven en nog wat laten spelen, dus kon ik nog even slapen. Was wel even nodig! Ze is nu naar het kdv, ben benieuwd hoe dat gaat! Maar goed, ze had geen koorts ofzo en was nu best vrolijk!
     
  2. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Kleintje: SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wordfeud: ik ben Lelie81 :D

    Ik moet weer hollen.................
     
  3. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Kleintje: Spannend spannend! Ik hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan en je heel snel je kleine man in je armen hebt.

    Jessy: Weet wel wat je bedoeld, Sara is soms ook enorm opstandig. En soms denk ik ook dat het allemaal gewoon nog te moeilijk is, waar mag ze wel aan zitten, waar niet etc. Als ze met aankleden of jas aandoen moeilijk doet probeer ik haar af te leiden met een knuffeltje of wat er maar binnen handbereik is, dat helpt beter als boos worden. Of ik prijs haar overdreven als ze wel goed meewerkt en als niets helpt negeer ik eht negatieve gedrag. Want negatieve aandacht is ook aandacht. Maar het blijft zoekn hoor, opvoeden is moeilijker dan ik dacht en dan is ze nog maar zo klein.

    Sinja: Kan me goed voorstellen dat de klap toch wel erger is dan verwacht, je hoopt toch, daar begin ik nu ook wel bang voor te worden. Fijn dat jullie al zo snel door kunnen.

    Elin: Jij dus ook al een nieuwe poging op de planning, ik kan me voorstellen dat je het te lang vind duren, maar gelukkig met de feestdagen ertussen gaat de tijd iets sneller.

    Traantje: Ik sluit me aan bij de andere dames, respect. Soms sta je er niet bij stil hoe moeilijk het allemaal kan gaan, en dat komt ook omdat je niet klaagt, dan ga ik er wel eens aan voorbij, amar petje af hoor meid!

    Susan: Als het allemaal professioneel gaat zou je man een eerlijke kans moeten krijgen, maar het blijft altijd lastig met zo'n commissie. Ik werk ook voor de overheid, dus heb ook voor zo'n commissie gezeten en zit er nu ook zelf weleens in. Gelukkig is het wel zo dat de commissie uiteindelijk niet alleen beslist. Althans bij ons is dat niet zo.

    Majo: Nog een week tot je gesprek toch? En gelukkig weer beter en lekker bezig met de Sint voorbereidingen. Hier alleen nog 2 gedichten maken en dan ook helemaal klaar, maar wij vieren het pas 9 december.

    OnsW; Jij gaat zeker snel, als jij de punctie al hebt heb ik mijn 1e Fm nog niet eens gehad haha sluit eens achteraan joh! (grapje hoor!)

    Loesie: Hoe is het met jou? Voel je je al wat beter meid?

    Gister was ik op kraamvisite, oh wat was dat beebje ongelooflijk klein, hij was even zwaar als Sara toen ze geboren werd, maar ik kan het gewoon niet meer terughalen dat ze zo klein is geweest, zo raar. Zo bijzonder. Daarna thuis de Puregon gezet, was weer even wennen maar ging prima, nog een week tot de 1e FM dus mag van mij snel omgaan!

    Verder zwaai naar de meiden onderin!
     
  4. pat

    pat Fanatiek lid

    26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Spannend hier!!!!

    Kleintje je zult het wel niet meer lezen, maar toch nog heel erg veel succes!! Spannend hoor, nu ga ik elke keer natuurlijk eventjes inloggen om te kijken of er al nieuws is..

    Hier gisterenavond de slijmprop verloren...zegt natuurlijk nog helemaal niets, maar daar wordt het wel ineens heel erg spannend door zeg.. nu komt het wel erg dichtbij ;)

    Loesie ik pb je zo nog eventjes...ik neem aan dat je mijn buddy wel wilt zijn?? Ik heb alleen jou telefoonnummer geloof ik.
     
  5. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    PAT!!! Natuurlijk wil ik jouw buddy zijn!!!!!
    Helemaal met slijmpropverlorennieuws!!!! Spannend!!!!
    Ben wel een weekendje weg dit weekend (vanmiddag vertrekken) maar heb wel WIFI, dus komt goed! Ga er vanuit dat je nie dit weekend al gaat bevallen toch:D!

    KLEINTJE!!!!! Denk aan je!!!!! SMAKKKERDESMAK!!!

    Lelietje, gezellig aan de wordfeud! Je wist door mijn naam precies wie ik was denk ik of nie?!

    Knuffel voor alle verdrietige meisjes...Die teleurstelling zouden ze af moeten schaffen! Nergens goed voor!!!

    Traantje, hulde voor J.enna!!!! Wat waggelt ze schattig!

    Zora, de puregon er alweer in! Ik hoop dat het mooie dingen brengt!

    Het gaat hier weer ietsjes beter, de benauwdheid is er nog wel, maar stukken minder gelukkig!

    Jessy, ik herken het een beetje. S.iem is op zich heel makkelijk met aankleden enz, gewoon wat in de hand proppen en dan vindt hij het vaak prima. We zijn vrij streng met dingen waar hij niet aan mag zitten. Dan houden we ook net zolang vol en proberen hem met speelgoed van hem af te leiden. Soms gaat dit heel snel en soms wordt hij boos en wil hij zich aan je optrekken.
    Maar als hij boos is dan zetten we hem op de grond en zeggen: als je gaat mopperen, dan ga je op de grond.
    Eerst schreeuwde hij alleen nog maar harder, maar nu heeft hij (vaak) al wel door dat dat ook geen zin heeft en stopt hij met huilen.
    Als hij zich zeer heeft gedaan doen we dat natuurlijk niet he:D

    Majo, fijn dat jij ook weer opgeknapt bent!

    Onsw, fijn dat je weer zo snel kan beginnen!

    Esser, hoe is het met je mooie koningskoppel!?

    Ingrid, mannetje vandaag naar het ziekenhuis? Dat heb ik even gemist!

    Suus, knuf op je bezorgdheid! Ik snap het wel hoor!!! Maar het komt vast allemaal goed! En anders gewoon bellen!

    Knuf voor de meiden die ik niet genoemd heb, ik ga nog even wat spulletjes inpakken!!!

    Liefs!
     
  6. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Oh ik herken sommige "opstandige" dingen zo.
    S begint dit nu ook echt te doen.
    En vind dat ook soms moeilijk.
    Als ik wat boos reageer begint hij direct te huilen;)
    Ik zeg dan ook tegen hem als hij boos word dat mama dat niet leuk vind.
    Afleiden probeer ik ook maar weet niet of het altijd de beste oplossing is;)
    Best moeilijk dus idd:p
     
  7. Esser

    Esser Fanatiek lid

    29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even alleen n zwaai! Mijn ouders komen zo n bakkie doen en vanmiddag komen mijn schoonouders. Doegggg!!!!
    Liefs
     
  8. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Pat de slijmprop verloren oeh dan word het toch wel wat spannend:D

    Traantje wat zielig dat J nog ziek is:(
    Doe jij wel rustig aan?


    Suus en ook jij rustig aan doen heh!

    Zora hoe gaat het spuiten?
    Ben benieuwd naar je fm dan.
    Hopelijk een mooi aantal follikeltjes.


    Hahaha mijn pu is afwachten heh;)
    Loesie hoe voel jij je?

    Esser hoe is het met jullie prinsesje?
    Alles goed?

    Jewel wat super dat de bv zo goed loopt.
     
  9. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Esser; Zwaai terug!!!!

    @ opvoedkwestie: Tsja blijft toch lastig en iedereen moet doen wat het beste lijkt alle kindjes zijn verschillend. Ik leid Sara liever even af dan dat ze een driftbui krijgt, ze is nog zo klein ze kunnen de dingen nog niet relativeren en begrijpen zoals wij dat doen. Verder is nee bij ons wel nee. Maar we zeggen dat op een rustige toon en proberen niet boos te worden en te schreeuwen. Of inderdaad wat Loesie zegt, gewoon op de grond en even negeren helpt vaak ook goed hier.
     
  10. mammma2

    mammma2 VIP lid

    13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Heb even kleintje gesmst en kreeg dit terug:

    Heeft om 12.00 uur voor de tweede keer gel gekregen maar nog geen vorderingen tov 7 uur vanmorgen. Al wel flinke krampen maar nog niet echt weeën. Ze denkt zelf pas dat kleine man morgen pas komt...
     
  11. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Kwam even kijken of er al kleintjenieuws was. Suus, super dat je even gesmst hebt. Hoop voor haar dat de kleine man er snel is.

    Traantje, heb je pb ontvangen maar nog geen tijd gehad, sorry. En die lieve woorden heb je verdient. Vind het echt knap hoe je er mee omgaat!

    Rest, nog niet terug gelezen. Sorry, kom vanavond wel even reageren. Ben toch alleen thuis, mannetje moet morgen werken en gaat overnachten. Dat is hij er morgen niet zo laat weer. Is geloof ik de eerste x sinds O.laf dat ik 's nachts alleen ben. Hou er ook niet zo van, ben niet zo'n held.
     
  12. Ingrid1979

    Ingrid1979 Bekend lid

    3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Meiden... ik ben weer aantal dagen ws afwezig. Mijn man ging goed vooruit (loessie: hij is opgenomen geweest via 112 in ziekenhuis, ontstoken darm)... tot gisterenavond. Hij kreeg weer last van zijn buik! Vanmorgen dus controle geweest. De arts weet het ook niet... denkt aan een flinke buikgriep of een bacterie... dat wordt nu in ontlasting onderzocht!!! Volgende week weer terug komen. Mocht er de komende dagen verandering in komen, dat hij MEER last gaat krijgen dan moeten we via de polikliniek eerder komen en buiten die tijden, naar de EHBO en dan zal mijn man opgenomen worden...

    Hopelijk kan ik S.yra's eerste Sinterklaas lekker met mijn gezinnetje bij elkaar vieren!!! Duim duim duim!
     
  13. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Ingrid, jeetje zeg, da's ook wat. Laten ze het idd maar goed onderzoeken, je wilt nu toch wel een x weten wat er aan de hand is. Dikke knuffel voor jullie!

    Loesie, zwaai! Hoe is het? Wat heb je trouwens een muzikaal mannetje. Zag zo'n leuk filmpje op fb.
     
  14. Nightelf79

    Nightelf79 Fanatiek lid

    31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Was even benieuwd naar nieuws van Kleintje, maar dus nog geen vorderingen, helaas. Hopelijk zet het snel door en hebben jullie eindelijk jullie kleine man in je armen!

    Hier voelde ik me vanochtend ineens heel wat beter, ook maar gewoon naar mn werk gegaan en is gelukkig ook goed gegaan. Net met manlief onze nieuwe slaapkamer ingericht en nu kunnen we ook eindelijk met de babykamer aan de slag :)
     
  15. Elin26

    Elin26 Fanatiek lid

    3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Sooo, wat rustig hier! Stilte voor de storm?;)

    Nightelf, fijn dat je weer beter bent. Weet je al hoe je de babykamer wilt?

    Suus, hoe is het met jou? Had vandaag zo'n gevoel dat er iets met je was. Waarom weet ik eigenlijk niet. En nu zag ik ook nog op fb dat je de kerstboom al op hebt gezet, een voorteken?;)

    Majo, zwaai!!

    Hier, vanmorgen nog naar het zh geweest. Dacht dat ze mij gingen inplannen voor de ivf. Maar heb alleen te horen gekregen wanneer ik met de pil mag starten, kan ook pas 2 jan. bellen ivm de sluiting. En dan is het nog de vraag wanneer ik kan komen omdat ze nog niet weten wanneer ze open gaan op de nieuwe locatie. Wordt dus waarschijnlijk wel eind januari, begin februari. Valt mij eigenlijk wel een beetje tegen, had gehoopt eerder te kunnen starten. Maar eerst maar even mijn ongi afwachten. Mss komt het wel eerder en kan ik toch nog eerder starten.
     
  16. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Elin, zwaai terug!! Jammer dat je nog niet heel veel meer weet nu.

    Ingrid, wat een dikke tegenvaller zeg! Pas maar goed op je mannetje en tijdig aan de bel trekken hoor als er iets is! Heeft ie nu inmiddels dan wel iets van pijnmedicatie/ontstekingsremmers oid gekregen? Of nog steeds helemaal niets? Laat 'm maar lekker rustig aan doen!

    Nightelf, gelukkig ook weer opgeknapt. Is echt een venijnig maar gelukkig kort durend virusje dat hier rondgaat. Slaapkamer dus klaar! Leuk leuk. Nu op naar de babykamer :)

    Jessy, jammer dat je je nu zo moe voelt door de zwschap net nu S. af en toe even niet goed luistert.... herken er niet heel veel van bij M. is over algemeen een erg rustig meisje. Heeft natuurlijk af en toe wel haar buien...weet wel dat ze op die leeftijd wel vaak dingen bleef herhalen die ze niet mocht. Schijnen op die leeftijd nee ook nog niet goed te begrijpen?! Maar consequent zijn en volhouden werd beloond doordat ze na een tijdje niet meer naar die dingen omkeek (bijv. dvd speler, dvd's, waxinelichthouder op tafel). Maar dan idd wel zo'n 100x gezegd dat dat niet mag. Proberen wel altijd rustog te blijven praten, gaan zelf door de knieën op ooghoogte. En áls ze al een keer huilt om 'niks', negeren we het of vragen rustig of ze even wil luisteren. Tsja....soms blijft het toch even 'zoeken'.

    Loessie, veel plezier dit weekend :).

    Pat, zie vw voor de dagen die ik werk komende week! Kun je er rekening mee houden voor als je gaat bevallen, hahaha!!

    Suus, hoe ist? Schiet bij jou nu ook mooi op zeg!!

    Zora, de eerste puregon is dus weer een feit...op naar de eerste FM.
     
  17. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Ingrid, zwaai!!

    Kleieieieieieintje.....hopelijk duurt het niet te lang meer?! Ben zó nieuwsgierig!! Je was de eerste aan wie ik dacht vanmorgen om 6 uur toen m'n wekker ging, hahaha!

    Traantje, kan me alleen maar bij de rest aansluiten :). Vindt het ook top hoe je ermee omgaat. Het is knap lastig als je niks kan / mag!! Aftellen....
     
  18. mammma2

    mammma2 VIP lid

    13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, heb kleintje nog sms'je gestuurd rond avondeten maar nog steeds geen antwoord... Dus of druk aan t puffen of aan t bijkomen/bijslapen?

    Jessy, vervelend van S!! Sophie is over t algemeen heel lief en luistert prima. Soms niet maar idd consequent blijven is t belangrijkst. En duidelijk zijn trouwens ook. Dan is t voor die kids ook voorspelbaar.

    Nightelf, wat fijn van je goede dag!! Hopelijk heb je er meerdere :) En leuk om nu aan de beebkamer te beginnen!

    Elin, hè wat balen dat er geen duidelijkheid is!! Als die beslissing eenmaal genomen is, wil je idd gewoon meteen door.

    Majo, lees op vw dat jij Pat gaat bijstaan?? :p

    En hier alles prima hoor!! Rustig aan t aftellen... Vandaag geen bijzondere dingen. Ben pas rond 4-en in actie gekomen met dingen doen (boodschappen en helaas bezoek aan schoonmoeder --> ging prima overigens). Vanavond nog wasje gedraaid, beddengoed verschoond en kerstboom opgetuigd; just in case!! ;)
    Maarre, ga gewoon m'n ks datum halen hoor!! :D
     
  19. mammma2

    mammma2 VIP lid

    13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Buddynieuws Kleintje:

    Gisteren om 23:30 na een zeer heftige bevalling zijn we ouders geworden van ons zoontje Reinout. Het gaat goed met ons. Gr. Kleintje

    Kleintje, man en Maurits, gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine man!!
     
  20. pat

    pat Fanatiek lid

    26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Ook hier maar eventjes...
    Kleintje, man en mau Van Harte Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!!
     

Deel Deze Pagina