Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Moet ff wat kwijt.............WE HEBBEN ONZE ZOMERVAKANTIE GEBOEKT!! (nu al zin in :D) We gaan 3 wkn van 25 juni tot 16 juli naar Zuid Frankrijk op een 5 sterren camping (jaja :D). Heb er nu al zin in ;)

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Haaiii Majo. ;)

Nou Suus, heeeeerlijk! Die vakantie staat mooi gepland en pakken ze niet meer af! Wordt vast genieten! :)

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Esser, wowie!! Das nog eens goed om te horen zo'n uitslag. Meestal ga je juist van slechter uit, maar zo kan het dus ook! Daar zitten dan vast en zeker wel een paar mooie zwemmers tussen. Hopelijk als hij voor het eggie gaat dan ook zo'n 'mooie' score! Wat heet hij veranders aan zijn leefstijl eigenlijk? Misschien dat manlief er hier dan nog wat aan heeft alvast ;). (Haaaaaai terug :p)

Suus, lekker naar Zuid-Frankrijk dus. Afgelopen jaar ook geweest toch? Waar in Zuid-Frankrijk gaan jullie? Owh...héééérlijk zeg....de zóóóómer!! Maar ja...dat duurt nog wel ffies. Eerst maar eens even genieten van de sneeuw! Heeft natuurlijk ook wel z'n charmes :).

Ben met Maud niet meer naar CB geweest. Ze lag om die tijd nog zóóóó lekker te slapen dat ik het jammer vond haar wakker te maken. Wel even samen op de weegschaal gestaan en daarna alleen en volgens mij is er niet heel veel vanaf. Maar ja....onze weegschaal is niet zo nauwkeurig als die van het CB natuurlijk.

4. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Goh suus, het komt nu wel dichterbij, over een week toch?
    Laat je die week maar vreselijk verwennen. Misschien vooraf alvast een belletje in huis halen?
    Dat je boven in je bed met de bel kunt irriteren? ;)
    Oh ben zo jaloers op je Frankrijk vakantie, ik wil zo met je mee.
    Heb je nog ruimte voor 1 grote en 1 kleine koffer + bijbehorende reiziger?

De verjaardag van Joep komt er nu ook snel aan inderdaad.
    Bij de Hema hebben ze hele leuk badbeestjes, met z'n 8-en in een zakje. Daar heb ik met lint een Nijntje zakje met 2 koekjes aan vast gemaakt en een kaartje met Joepie, ik ben 1. Kris.
    Die heb ik bij de créche aan de kindjes van Kris' groep uitgedeeld.
    Ook heb ik ze voor haar feestje zondag als er ook 6 kindjes komen.
    Verder heb ik al haar eerdere speelgoed tijdelijk even naar boven verhuisd om ruimte te maken voor het nieuwe.
    Dat krijgt ze dan omstebeurten om mee te spelen, is ook wel leuk voor de visite.
    En voor haar wel zo rustig.
    Leuke verjaardagstip, Kris heeft een babyradio gekregen met korte liedjes erop. Nog veel meer gave dingen hoor, maar deze reageert ze heel erg op.
    (vooral omdat ik idioot doe als ie aanstaat trouwens ;) )
    Als ik nog meer bedenk dan zal ik het opschrijven hier.
    Enne gefeliciti met die 18 miljoen nieuwe beebietjes he;)

Hee Majo, kan me voorstellen dat je dan Maud niet uit haar bed sleurt. Het zal vast wel meevallen joh. En ze eet het er de komende tijd vast wel weer bij.

Jewel, het werkt goed joh je tip ;)
    Super idee, dat ik daar zelf niet op gekomen ben, haha.
    Nu ben ik tenminste ook 'ns een keertje attent.. maar ja voor hoe lang, haha.

Kris is vandaag naar het kdv en ik zielig alleen ziek thuis.
    Het hoesten wordt langzaam iets minder.
    Maar ik heb elke dag nog overgegeven van benauwdheid, dat moet toch echt 'ns stoppen.
    Die codeïne is bijna op... mmmm... misschien na het weekend beter?

We hebben het babybadje van Kris op de badkamervloer staan.
    Gisteren had ik 'm gevuld.
    Haar vast uitgekleed.
    Klimt ze erheen, staat ze bij de hoge rand.
    En probeert ze haar beentje er zelf overheen te slaan.
    Daar is ze nog veel te klein voor.
    Zag ze er uit als een hondje dat zijn pootje optilt om bij een boom te plassen.
    Ze deed het wel 5 keer, tot ik haar erin hielp.
    Maar ja, mama moest ook zo hard lachen en het was té grappig!!!
    Waar is je camera op zo'n moment &^^%%$ :)

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Majo, snap dat je Maud niet wakker hebt gemaakt. Zou ik ook niet doen!! Hoe is het nu met haar?

Sooner, uhm......ben je niet iemand vergeten die ook mee moet dan in de auto? ;) Als we alles een beetje gunstig inpakken, kunnen jullie vast wel mee hoor! In de vouwwagen past het makkelijk want daar hebben we 8 slaapplaatsen :D
    Kris als een hondje dus met haar 'pootje' ;) omhoog?! Hahahaha, ik herken t. Sophie doet het ook en wil overal op klimmen. Tilt dan ook haar pootje op, hahaha! Ziet er grappig uit he!!
    Trouwens, miss kan je tegen het hoesten ook antibiotica vragen? Ik kan ook altijd als een zieke zeehond hoesten en dan echt 6 wkn lang......... Hoestdrankjes, codeine etc. etc. helpt allemaal niet. Wat wel een beetje helpt, is acetylcysteine (zijn zakjes poeder). Of 1x meteen 600 mg, of 3x over de dag 200 mg (doe ik ff uit mn hoofd) en anders dus antibiotica en dan Doxycycline. 1e dag 2 pillen tegelijk innemen van 100 mg per stuk, en vervolgens elke dag 1 pil van 100 mg. Heb je een receptje nodig?? ;)

@hier: WAT EEN DAG!!! Echt te lang gewerkt, bah! En dan nog terug in de sneeuw. Ging prima en alles ziet er wel gezellig met dat wit, maar toch sneu van die beschadigde auto's. Ach ja, als het de mijne maar niet is ;)

Nou, ik ga nog ff gtst kijken en dan TVOH! :D EN mn toetje eten, jammie!!!

6. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Esser: jeetje wat een goede uitslag van de zaadtest!! Super hoor! Ik heb er niet veel verstand van, maar dit is toch een 'redelijke' hoeveelheid?

Suus: heerlijk, de vakantie al geboekt. Wij zijn druk aan het orienteren, wordt ws een kinderpark in NL of DLD.

Hier weer eens drukdrukdruk. Ben bezig met de laatste dingetjes voor Amber haar jurkje voor kerst (zelf gemaak, moet nog even knoopjes aanzetten en hem dan netjes uitstrijken). Amber wil al 2 dagen 's middags niet slapen, hooguit een uurtje en dan is ze er weer....ligt er misschien ook wel aan dat ze gisterochtend bij mn ouders tijdens het wandelen ook al een half uurtje geslapen heeft en vanochtend in de auto ook. Maar even kijken hoe het morgen gaat.....
    De crematie gisteren was erg druk, veel mensen en een mooie dienst. Ik ben altijd blij als dat weer geweest is, vind het altijd zo verschrikkelijk (ben nl een echte huilebalk met zulke dingen, ook al is het iemand die niet zo dichtbij je staat :)).

Strakjes nog even met Amber op verjaardagsvisite, lekker door de sneeuw banjeren (vriendin woont hier ongeveer een km vandaan). Manlief gaat niet mee, die heeft al 3 dagen buikgripe. Ik dacht eerst dat het door het hele gedoe met het overlijden van zn oom te maken had, maar hij heeft het nog steeds.......

Fijn weekend iedereen!!

7. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Nou Suus, dat moet ik dan maandag inderdaad maar even proberen bij de huisarts, want vandaag is het weer een stuk erger en de codeine is nu op.
    Ik word er niet goed van.
    En nu heb ik ook nog zo'n pijn tussen mijn ribben, iets niet goed geschoten ofzo.
    Dus ademhalen en natuurlijk, hoe kan het ook anders hoesten, doet hartstikke zeer.
    En morgen nog wel feestje van Kris...
    Vraag me af of er wel iemand komt met die sneeuw.

Enne, die man van mij moet dan natuurlijk heel hard werken zodat ik dat geld met Kris bij jullie op de camping op kan maken, he, dat snap je zeker wel.
    Wijntje, baguetje, wijntje, wijntje, kaasje en ga zo maar door.
    Toch?! Goed idee?

Nightelf, gelukkig die crematie inderdaad gehad. Snap wat je bedoelt, het is altijd heel naar inderdaad.
    Inmiddels banjer jij op dit moment door de sneeuw. Heb je een dik pakje voor Amber?

Nou hier ook van mij voor iedereen een fijn weekend!

8. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Sooner: vervelend dat je je nog niet beter voelt. Is denk ik idd wel verstandig om even naar de huisarts te gaan, misschien een rib gekneust door al het hoesten?
    Toevallig net nog een skipakje voor Amber gescoord, bij de Lidl voor maar 13 euro. Was eigenlijk pas vanaf maandag in de winkel, maar kreeg een tip om vooral vanavond maar heen te gaan, maar goed ook, was nog maar 1 in haar maat, dus helemaal happy.

Ga nog ff de stofzuigger door het huis trekken en dweilen en dan lekker op de bank ploffen met een boek (en na de koffie een lekker wijntje), heb er helemaal zin in :)

9. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Ben heel verdrietig. Heb net buiten gekeken en zoooooveeeeeeeel sneeuw.
    Normaal zou ik het prachtig hebben gevonden.
    Maar nu komt er niemand voor Kris' verjaardag...tenminste niet van mijn familie.
    Ik kan wel huilen. Ga ik zo ook even doen denk ik.
    Later.

10. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh nee Sooner! Dikke knuffel voor jou, je man en vooral Kris..........

11. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallowwww, Nou ik zit weer eens achter mijn pc! Weer lekker hectisch hier. Vrijdag met Maurits naar de kinderarts geweest voor zijn eczeem. En EINDELIJK zijn we op de goede plek terecht gekomen. Ze herkenden het hele verhaal zo goed! Dus na 3 uur gesprekken/onderzoekjes enz.. Hebben we een berg recepten gekregen voor verschillende soorten zalf en een heel smeer schema. We moeten hem nu 4 keer per dag insmeren :O. Maar zijn nu 2 dagen bezig en hij heeft ernog nooit zo goed uit gezien!!!! Het is waarschijnlijk dus echt atopisch eczeem, erfelijk aangelegd. En dus niks te maken met zijn voeding. Eerst geloofde ik dat niet want ik dacht het moet ergens van komen. Maar nadat ze mij de hele theorie voorgelegd hadden was ik overtuigd dat het komt door de structuur van zijn huid. Al metal... over 1,5 week hebben we weer een afspraak, maar wij zijn nu al helemaal gelukkig met onze "nieuwe" zoon.
    Ze waren overigens zo onder de indruk van de ernst van het eczeem dat ze foto's gemaakt hebben voor onderwijsdoeleinden. Toen beseften wij dat het ook wel heel erg eczeem is/was.

Verder hier lekker aan het relaxen nu Maurits rustig is. Vanmiddag een etentje (als we door de sneeuw kunnen :p) volgende week nog 3 dagen werken en dan 2 weken vakantie, en wat ben ik daar aan toe.

En een DIKKE kerst gratificatie gekregen van mijn werk!!!! JOEPIEEE kan ik weer shoppen.

NOu ik ga hier weer verder met genieten van ons gezinnetje. Binnenkort ga ik meer op jullie reageren.

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Kleintje, fijn dat je nu al zo goed verbetering ziet bij Maurits!! Je denkt altijd als eerste dat het van de voeding komt maar dat hoeft dus niet altijd. Ik denk dat het bij Ruben ook wel een beetje erfelijk is; omdat wij allebei ook er last van gehad hebben. En nu met dit koude weer speelt het ook meer op. Hopelijk komt hij er helemaal van af (weet niet of dat kan?) en gelukkig is het nu al veel beter!
    Lekker zeg, die kerstbonus!! Niet alles meteen uitgeven hè ;)

Sooner, och wat sneu zeg! Geen feest vandaag :( Hier ligt maar een heel fijn laagje sneeuw, en het heeft hier vrijdag en zaterdag helemaal niet gesneeuwd. Ik hoop dat het toch nog een leuke dag voor jullie wordt!! Gelukkig beseft Kris het zelf niet denk ik, dus dat scheelt ook wel een beetje toch? ;)

Suus, brrrr bijna de operatie al! Kijk je er erg tegenaan? Heb je nog lang in de file gestaan vrijdag?
    En alweer begonnen met de pil? Dat heb je goed bedacht :) Hopelijk blijft je ongi niet zo vaag als je stopt. Ik ga morgen de recepten naar de huisarts brengen. Dan heb ik hopelijk aan het einde van de week alles in huis. Het gaat voornamelijk om de pil. Mijn eisprong kwam deze cyclus eerder dan normaal dus dan ben ik ook eerder weer ongi. Dus begin januari en dan wil ik graag de pil al in huis hebben.

Esser, vakantie!!!!! :) En wat veel zaadjes deze keer zeg! :) Het veranderd niks aan de behandeling maar toch fijn om te horen dat het niet slechter is geworden!

Majo, hoe is het nu met Maud? Is ze al wat opgeknapt?

Confi, en hoe gaat het met Dane? Ondertemperatuur hier nog nooit gehad. Maar eigenlijk temp ik nooit dus zou het ook niet weten. Toen hij net geboren was wel maar volgens mij niet zo laag. Heb je al contact gehad met de ha?

Hoe is het met de rest? Nog leuke plannen voor de kerst?
    Wij vieren 1e k-dag bij s-ouders en 2e k-dag bij mijn ouders. Dan gaan we met z'n allen een kerstdiner maken. Wij moeten het voorgerecht maken dus ben nu druk op zoek naar lekkere voorgerechten. Nog tips?
    Verder gaat het hier goed. Ruben slaapt nog steeds super! Zo gek nu dat hij gewoon 'normaal' gaat slapen. En we hebben nu zelf ook veel meer energie doordat we zelf ook weer goed slapen. Eerst heb je dat niet door, omdat je vanaf de geboorte al geen goede nachtrust meer hebt gehad. Maar nu, heerlijk! En dan te bedenken dat de meesten van jullie dat elke nacht hebben ;) hihi

Fijne zondag nog!

13. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even alleen een zwaai. ;)
    Druk dagje vandaag. Vanochtend op de thee geweest bij buuf die ook een zoontje heeft (4 mnd ouder) via IVF. Altijd gezellig ff bijbeppen.
    Blijkt; zij gaat ook weer starten in de mmm voor een 2e!

Nu ligt Joep al weer ff te tukken en gaan we als hij wakker wordt naar de verjaardag van een vriendin van ons. Andere vrienden zijn er dan ook allemaal, dus das wel gezellig.
    Ben d'r weer vantussen!

liefs en een fijne zondag nog!

14. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Sooner: oooooh, wat vervelend dat er nu bijna niemand op Kris haar verjaardag komt door die sneeuw, ze komen nu vast wel een andere keer, toch?

Kleintje: wat super dat jullie met Maurits' eczeem nu eindelijk op de goede weg zijn. En dus ws toch geen voedselallergie, moet een hele opluchting zijn. Over atopisch eczeem kan hij toch heen groeien?(hier helaas niet gebeurt bij mezelf...)
    Fin he, zo'n kerstgratificatie. Hier eind van de maand ok lekker mn 13e maand, altijd fijn :)

Jewel: jullie dus ook lekker druk met kerst. WIj vieren het 1e k-dag bij mijn ouders en 2e k-dag moet ik werken en zouden we met de hele familie van mn man (incl neven, nichten, ooms en tantes, dus ongeveer 35 man) uit eten gaan, maar dat is afgezegd ivm het overlijden van een van zijn ooms. Nu gaan we bij zijn ouders wat eten 's avonds.
    Leuk dat jullie samen het kerstdiner gaan maken. Heb je al iets bedacht als voorgerecht? Misschien gewoon als voorgerecht allerlei kleine hapjes (bv zalmrolletjes, blini's, kleine bladerdeeghapjes etc...) of een lekker soepje.

Suus: je operatie komt nu wel erg dichtbij. Groot gelijk dat je volledige narcose hebt gekozen, ik heb nl met een voetoperatie zo'n verdovingsblok in mn knie gehad en dat was absoluut geen pretje. Bleek het blok ook nog niet goed te zitten, dus alsnog onder narcose.......

Esser: veel plezier vanmiddag!

Hoe is het met de rest?

Amber is weer wakker, ga haar dus maar uit bed halen.

15. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

Hoe is het hier? Genieten jullie ook zo lekker van het weer?

@Sooner, dikke knuffel meid, daar sta je niet zo op te wachten he?

Na veel wikken en wegen hebben we afgelopen zaterdag een mooie duowagen gekocht, namelijk de Firstwheels Twin City! Wat een mooie wagen :) Hij lijkt op de Bugaboo :) Dus veel gaan we niet achteruit behalve dat hij breder is haha..

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Meiden!!

Aardig rustig hier gewwest afgelopen dagen!! Iedereen al druk voor de feestdagen? Of (buik)griep? Want dat gaat overal enorm rond volgens mij!

Sooner, is er nog iemand geweest op Kris haar feestje? Of hebben ze het allemaal af laten weten? De sneeuw is wel leuk, maar dan even wat minder natuurlijk! En wat grappig....Maud heeft op het KDV ook al meerdere keren van die badbeestjes gehad van de Hema met koekjes, snoepjes of rozijntjes en een ballon erbij als er weer een kindje 1 geworden was. Zijn idd érg leuk, vooral die schildpad die je op kunt draaien....ze kijkt dan met 2 énorm grote verbaasde kijkers naar dat spartelende beesie in het water ;).

Nightelf, wat ben jij toch een creabea zeg! Jij draait ook nergens je handen voor om volgens mij....de práchtigste taarten en nu ook nog eens een kerstjurkje. Knap hoor! Ben wel benieuwd naar het jurkje...ga je 'm nog spammen hier?!

Kleintje, Wauw zeg!! Éindelijk dan eens ;echt goed nieuws over Maurits eczeem!! HOERA!! Wat ontzettend fijn dat het nu eindelijk opknapt! En je krijgt er vast en zeker een heel ander kind voor terug! En dan volgende week dus lekker 2 weken vakantie. En je gaat lekker shoppen dan begrijp ik? Komt vást en zekers goed met een gratificatie en ook nog eens een uitverkoop die begonnen is :).

Jewel, wat fijn dat Ruben nog steeds zo goed doorslaapt zeg! Héééérlijk.... kan me er nog niet heel veel bij voorstellen, maar mag op zich volgens mij niet klagen hoor met een dochter die van 19 uur tot 9.15 uur slaapt en dan alleen maar rond 00.00 uur en 5.00 uur wakker wordt. Oh ja...en wat betreft een voorgerecht....ik heb wel 2 lekkere....(moet je wel van zalm houden)....en anders weet ik nog wel wat...tsja...zóveel eigenlijk wel. Das hier meestal het probleem....er zijn zóóóóveel lekkere recepten dat ik éigenlijk nooit kan kiezen. Maar deze 2 zijn écht héérlijk (vinden wij).

Hier gaar het gelukkig weer goed allemaal. Maud is weer opgeknapt na toch een week flink ziek geweest te zijn. Had 2 virussen 'te pakken' volgens de HA. Buikgriep én ook nog eens verkouden en énorm aan het hoesten. Kwam echt uit haar tenen! Nu ook ventolin pufjes gekregen tijdelijk, maar gebruik dat maar af en toe. 't Is bijna over nu. Zelf heb ik de buikgriep afgelopen wknd overgenomen, maar das inmiddels ook weer over. (gelukkig, want wat was ik beroerd zeg!). Met Maud vandaag bij kinderarts geweest voor de hartruis. Zij dacht met 99% zekerheid te kunnen zeggen dat ze er w.s. overheen zal groeien. Wel voor de zekerheid (die ene % dan zeker?) over een half jaar terugkomen voor controle. Als ze het dan nog hoort, dan wordt er een echo-hart gemaakt. Maar goed gaan er eerst maar even vanuit dat het dus allemaal goed is :). Ze werd ook nog gewogen daar en was nu precies 7000 gram. 2 wkn geleden bij Cb 7270 gram. Dus w.s. door griep toch wat afgevallen. (en dan eet/drinkt ze nu inmiddels alweer enkele dagen goed....dus w.s. vorige week toch wat lichter geweest). Maar....weegschalen verschillen natuurlijk ook nog weleens van elkaar...

Verder begint ze nu sinds gisteren dan éindelijk haar fruithapje en groentehapje lekker te vinden. Was écht een drama afgelopen dagen. (toen ze zo ziek was hebben we het ook even niet gegeven). Het was echt kríjsen als we al met het bakje of lepeltje aankwamen....en zo ineens gisteren zit Madame met grote ogen en een open mondje te wachten tot het lepeltje naar binnen gaat ;). Wist niet wat me overkwam :D. Het werd ineens leuk om het haar te geven :). En ook snapte ze vandaag ineens wat ze met een stukje soepstengel moest. Zóóó schattig om haar met de soepstengel in haar vuistje te zien zitten sabbelen. Alleen toen we de camera en fototoestel erbij pakten besloot Mw. het maar weer te laten voor wat het was :p.

Oké.....'k zal de recepten nog even voor je opzoeken Jewel....

Slaap lekker allemaal strakjes!! (of misschien nu al).

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Voor Jewel: (en anderen die het misschien lekker lijkt ;))

Zalmfilet in wijnroomsaus en courgettetagliatelle

Voor 4 personen:

Ingredienten:
    2 courgettes
    2 eetl. Boter
    2 sjalotjes, gesnipperd
    150 gr. Kastanjechampignons, in plakjes
    200 ml Chardonnay
    200 ml visbouillon van tablet of visfond
    400 g. zalmfilet, ontdooid
    Zout en peper
    125 ml. Crème fraiche
    Verse dille of kervel
    Zilverfolie
    Voorbereiden:
    Snijd of schaaf de courgette in de lengte in dunne plakken en nijd de plakken weer in smalle repen.

Bereiden:
    Verwarm de boter in een grote koekenpan of hapjespan en fruit de sjalotjes op laag vuur lichtbruin. Voeg de champignonplakjes toe en bak op hoog vuur al omscheppend bruin. Giet de wijn en bouillon bij de champignons n laat tot de helft inkoken. Bestrooi de zalmfilets met zout en peper en leg ze in de bouillon. Laat de zalm tegen de kook aan in de saus in ca 10 min. Garen. Schep de filets voorzichtig uit de pan en houd ze afgedekt onder folie even warm. Roer de crème fraiche door de saus en laat nog eens op hoge stand een paar minuten inkoken tot de saus wat dikker wordt. Breng op smaak met zout en peper en leg de zalmfilets weer terug in de saus. Zet op lage stand en doe het deksel op de pan. Blancheer ondertussen de courgettelinten in een halve minuut in kokend water en laat ze uitlekken in een vergiet. Verdeel de courgettelinten over 4 borden en leg er een stuk zalm op. Schep er een lepel van de roomsaus over en bestrooi rijkelijk met dille of kervel.

Bereidingstijd: ca. 30 min.

Wijadvies: De Chardonnay.

Ik kan het andere recept zo gauw even niet vinden.....:p. EET SMAKELIJK :)!

18. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Tjaaaaa ik begin hier een beetje weg te echo-en:D;)
    Ik heb het druk. Ik heb 2 dagen...jaja, buikgriepje gehad. Lekkere smurrie elke keer eruit:) Ik ben zo'n 2 kilo minder:) Maargoed, wel heeeel goed voor mijn Kerstjurk:D
    Ik denk aan jullie en ik lees ook mee hoor!

Ik wens jullie een hele fijne gezellige Kerst toe en natuurlijk een geweldig, gelukkig, gezond en liefdevol 2011!!! En een positief nieuw jaar voor ons:D Vol beebjes en gekrijs:D

Ik hou van jullie:)...ik moet gaan....ik hou jullie wel in de gaten hoor...mijn omaatje heeft internet;)

Liefs van lelie

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ook ff een kort teken van leven van mij zodat jullie weten dat ik niet ingesneeuwd ben ;) Heb t zoooooooooo mega druk in de praktijk. Ben inmiddels zo ver dat ik (sommige) patienten figuurlijk de nek kan omdraaien. Jou natuurlijk niet Lelie :D Gelukkig laatste dag werken en dan heb ik 'vakantie' tot 10 januari. Echt vakantie is het natuurlijk niet want ik zit vanaf vrijdag met die stomme pols. :( Vandaag nog ff doorbijten en dan rond 5-en (dan is de administratie ook wel klaar denk ik) is het finito voor mij! Ik ben ook zoooooooo moe van al die dgn keihard werken (had afgelopen 2 dgn maar 20 min pauze waarin ik snel moest eten, tijd om te drinken nam/had ik niet en deed dan ook nog mn administratie. Lag elke avond en nacht uitgeteld op de bank cq. in bed. En ja, ons sexleven is dus ook bevroren.............. maar goed, t is niet anders!

Nou ik moet alweer beginnen met mn patient. Ik begin meteen al met een zeikerd.............:(

20. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Doeiiiiii lieffies!!!!!!!!!!!!!!!!! taxi kan ieder moment komen:D

Suus,

sterkte met werken straks!!!!!

Deel Deze Pagina