Hey hey dames, Ik kom allen even snel voorbij zwaaien. Vandaag nog een druk dagje voor de boeg met veel op pad voor 't werk. Werk nu nog eventjes vanuit thuis, en breng Joep ook wat later weg naar het kdv als normaal. Nog alleen vandaag en 't is weer weekend; heerlijk!! Doegggggggggg
Och chips..............ja suus! Had maandag een sms terug gehad. (helemaal vergeten.............solly!) Ging weer wat beter met d'r. Veel liefde en steun om haar heen dus dat doet haar goed. Ze vond de sms erg lief, en fijn dat ze de groetjes en vele knuffels van ons allemaal kreeg!
Bright, pff lijkt mij ook pittig hoor dat je alles nu alleen moet doen! Hoe gaat het op het werk? Zit je al een beetje weer in het ritme? Nightelf, wat een leuke uitnodiging zeg! En wat is Amber alweer veranderd! Echt een schatje! Haha dus jullie kat ook met een boog om Amber heen....ze krijgen ook wat te verduren hè, zo'n grijpgraag monstertje de hele dag achter ze aan Suus, onder narcose klinkt beter maar daar kun je ook nog flink last van hebben toch? En nu je deze operatie doet komt de cryo tp in feb idd beter uit. Gelukkig waren Sophie haar longen schoon. Ik las laatst ergens dat als ze verkouden zijn het lichaam bezig is om een virus te bestrijden. Dus hoevaker ze verkouden zijn, des te beter is hun weerstand op oudere leeftijd. Ruben is nu ook al een tijdje verkouden. Wel sneu maar dan denk ik maar aan het bovenstaande Helaas werd Ruben weer vaker wakker vannacht maar we leggen hem nu dan bij ons. Helemaal niet pedagogisch verantwoord maar wij willen ook wel eens slapen Vanochtend om 4.30 toen vriendlief er af moest heb ik hem weer in z'n eigen bed gelegd, en hij heeft nog heerlijk tot 8.00 geslapen. Helaas moest ik er om 6.45 weer uit omdat ik weer op mijn nichtje moet passen. Nog lekker gebubbeld met z'n 2en? Majo, heerlijk hè het moederschap! Een dag is soms idd te kort ja. Ruben heeft welgeteld 1 keer na z'n geboorte doorgeslapen. En dat was een heerlijke nacht We zijn er wel achtergekomen dat hij kma heeft en daardoor slecht sliep. Toen ging het dus beter maar toen had last van eczeem en werd hij wakker van de jeuk. Nu lijkt het daarmee beter te zijn maar helemaal doorslapen nog niet. Naja 1 keer eruit snachts is beter dan 10 keer Kleintje, en...helpt de zalf al een beetje voor Maurits? Bij Ruben zag je na een dag al verschil. Hier toch weer wat nieuwe eczeem plekjes...ik heb geen idee waar het van komt Morgen moet ik weer naar het cb dus zal ik daar ook nog eens vragen. Esser, werkze vandaag! Gelukkig gaat het weer redelijk met Sooner. Hopelijk komt ze hier snel weer wat schrijven. Mijn nichtje is hier vandaag ook weer. Ze zit nu in de 'zelluf doen' fase en wil persé haar bordje pap zelf opeten. Duurt verrekte lang nu maar gelukkig kon ik haar soms afleiden en snel een hap in haar mond stoppen En ik wacht nog steeds op het telefoontje van de fietsenhandelaar. Daar hadden we het fietsstoeltje besteld omdat hij er niet meer was in de kleur. Duurt nu al meer dan een week. Ik wil zo graag even een klein eindje met Ruben fietsen op mijn nieuwe fiets, kijken hoe hij het vind En ik wacht nog op de slof laarsjes die ik besteld heb bij a@pie,* edit; ze zijn net bezorgd* dit zijn ze:
Haiii dames, @Majo, nou wilde daar eigenlijk meeschrijven, maar ben niet zo vaak online, en hou het hier al moeilijk bij. Dus ik laat het gewoon bij deze topic Voorlopig gaat het prima en heb 28 okt. mijn 20 weken echo. Echt spannend!! @Bright, bedankt! Gaat nog goed, behalve stuit. Maar dat is wat ik blijf houden. Alleen op werk heb ik er veel last van, thuis kan ik lekker mijn eigen gang gaan.. dus geniet er nog volop van. Enne, nog een vraagje aan de rest, ik was laatst bij het cons. bureau met mijn dochter. Er werd aangegeven dat ze niet heel veel was aangekomen en gegroeid. Hoef me gelukkig nog geen zorgen te maken.. maar ze is nu dus 71 cm en weegt 8100 gram.. is dat heel weinig?? Ze is nu precies 11 maanden.
Enise, Sophie was ook met exact bij het cb en was 72 cm en 8135 gram. Zelfde dus als jouw kleine meid... Het gaat erom dat ze de lijn volgt, ook al ligt haar lijn er onder (of erboven). Sophie ligt er dus onder maar volgt m wel. Als dat ook geldt voor jouw kleine meid, hoef je je zeker geen zorgen te maken hoor! Jewel, 1 nacht maar doorgeslapen sinds zn geboorte!!!! Tjonge, en ik zat al te piepen toen we er 2 nachten uit moesten............. En ook al is het pedagogisch niet verantwoord om je kleintje in bed te nemen, je wil idd ook slapen. Aan een oververmoeide papa en/of mama heeft Ruben ook nix!! Succes met je nichtje vandaag!
Hahha Suus, wij zijn nu niet meer anders gewend. Als je gewend bent aan doorslapen dan zijn gebroken nachten veel pittiger lijkt mij. Ach ja we gaan er van uit dat hij voor z'n 18e vast wel eens door gaat slapen Enise, volgens mij valt het best wel mee met je meisje. Zoals Suus ook zegt als ze haar eigen lijntje maar volgt. En ze groeien nu ook zo snel niet meer zoals in het begin. En 28 okt de 20 weken echo al! Wat gaat het weer snel zeg! Ons wel even laten weten hoe het ging hè?
Ohh gelukkig dan maar.. zal me zeker geen zorgen maken, maar probeer wel wat meer te letten op haar voeding. Dat moet gewoon goed gaan Ik geef haar avond eten nu namelijk in de middag, dat gaat nu iets beter. In de avond uren is ze gewoon moe en heeft ze geen zin om te eten.. Jewel, ik zal zeker laten weten hoe het is gegaan
Zo wij zijn al weer een tijdje terug van de kinderboerderij Emma vond het fantastisch! En lachen dat ze deed hihi Er waren zo veel kippen, hanen, varkens, konijnen, cavia's, ezels, schapen, geiten.....zelfs pauwen (kan soms een beetje bang van ze worden) enge beesten haha Ze ligt nu nokkie boven in haar bedje Enise, je hoeft je zeker geen zorgen te maken. De anderen zeiden dat ook. Emma had ook een periode dat ze nauwelijks aankwam! Vond het zo gek maar zo lang ze de lijn volgen is er niks aan de hand. En trouwens, je meisje weegt genoeg hoor!!! Emma was bij 11 maanden 8356 gram en was 76 cm lang. Don't worry! Wauw nog 2 weekjes en dan de echo!!!! jewel, gave laarzen!!!! Die houden zeker de voetjes van Ruben heerlijk warm. Ik heb voor Emma lichtroze Uggs....ook errug gaaf! nightelf, erg leuke uitnodigingskaart! En leuk dat je van elke maand zo'n soort foto hebt gemaakt. Zo kan je het verschil goed zien. Ik ga rennen! De was is klaar
Lelie, ik heb die mini Ugg's voor Sophie!! Niet die roze maar die licht beige kleur. Lekker warm Emma dus heeeeeeerlijk genoten van alle diertjes! (ik vind pauwen ook nix )
Bright, ja idd , we zijn hier al met fruitpap begonnen iets voordat ze 5 maand werden om de reden dat ze aanraden gluten te introduceren tijdens de bv, zo later minder kans op hart en vaatziekten, diabetes en coeliakie, en omdat ik niet wist hoe de bv ging lopen eenmaal dat ik terug aan het werk ben en het ook handig uitkomt dat ik nu maar 2 flesjes moet voorzien voor overdag Nu kan ik nl prima volgen, ik kolf per dag ongeveer 650 cc en ze drinken rond de 640cc Susan, jep idd fulltime, best druk en even wennen maar we vinden onze draai En ze slapen de laatste dagen vrij goed door, ik wek ze rond 21.30 à 22u voor een bv en dan moet ik ze vaak wakker maken voor de bv om 6u30 juist Delphine is soms wat onrustig 's nachts zodat ik so 's een uur bezig ben met tutje in haar mond te steken... Hihi leuk samen bad in! En ze is ZOoooo KNAP je dochter WAW Ok moet door Tot later
@Enise: Spannend weer weg, de 28e de 20 wkn echo!! @Suus: Echt...wát een dotje zeg!! En die tandjes.... . Handig idd even dat lijstje...thanx! Moeten we 'm wel even af en toe 'tevoorschijn toveren' anders kunnen we 'm niet meer vinden . @Jewel: Tjee....wel 1 nacht doorgeslapen ....hier ook nog niet zo heel veel (denk 4 nachten in totaal), maar ja....wij zijn nog maar op de helft van jou. Leuk trouwens die laarsjes!! @Calani: Zo....idd fulltime dus... tjee... heftig! Maar ze laten je dus aardig slapen de dametjes! Gelukkig maar! En kolven gaat dus ook goed op je werk ! @Hier: De Maudspam volgt nog.... ben niet thuis maar bij moeder en stiefvader in huis. M'n stiefvader is 4 wkn geleden aan z'n hart geopereerd en vandaag belde m'n moeder dat zíj nu in het zkh ligt. Was door buurjongen bewusteloos in tuin gevonden . Ambu en alles erbij.... W.s. epileptisch insult gehad door stress. Heeft ze 4 jr geleden ook eens gehad. Met Maud dus naar hen gegaan ivm nog zwak zijn van m'n stiefvader, slapen dus hier. Morgen dus maar eens even naar zkh in Heerenveen om te kijken hoe het met m'n moe is. W.s. mag ze wel over 2 dgn weer naar huis. Wordt wat de komende weken....denk dat ik geregeld even naar Friesland moet voor de oude lui.... Beetje jammer alleen dat ik zelf door die verrekte BI ook nog niet veel kan (lees: veel/zware boodschappen/stofzuigen en de tuin enzo). Nou ja...we regelen wel wat.... 'K ga nu slapen...tjee...alwéér zo laat... (ik leer het nóóit geloof ik....)
Enise, een nichtje van mij woog evenveel op die leeftijd, geen zorgen maken dus! Vast wel goed dat je die ene mlt wat vervroegd hebt! En jeetje idd, die zw gaat nogal vooruit, alweer 17w! Jewel, nog maar 1 nacht kunnen doorslapen, jeetje, dacht dat nu beter ging sinds je weet dat hij KMA heeft En wat een leuke schoentjes! Majo, hard aan het genieten vd moederschap, ZALIG hee, vind ik ook het zijn zo n wondertjes! Fijne werkdag iedereen! Xxxx
Hey meiden, ik heb jullie weer gevonden, ik kreeg al geen mailtjes meer..vond dat zo raar...maar jullie hebben gewoon een nieuw topic geopend en Esser had me er nog wel op gewezen...hoezo blond!! Nou ja ik ga dit weekend even alles bijlezen, heb nu niet zoveel tijd..wel even snel een vraag.. De borstvoeding loopt nu een beetje minder, waarschijnlijk omdat ik Amy 2 a 3keer per week naar mijn moeder moet brengen ivm werk. Nu wil ik even een paar daagjes na elke voeding gaan kolven, om meer productie te krijgen. Maar ik vind het zo'n gedoe om de kolf elke keer na gebruik te sterriliseren. Hoe doen jullie dat, spoelen jullie hem gewoon om en sterriliseer je hem dan 1x per dag of 1x per week of zoiets uit of echt na elk gebruik?? liefs pat O ja, en per wanneer mogen we hier aan de fruithap?? Ik wil een stukje fruit doen gemeng met borstvoeding... Amy is als je rekent vanaf haar geboorte zondag 16 weken en als je rekent vanaf de uitgerekende datum(zo rekenen ze in het oei ik groei boek) was ze gisteren 17 weken, en zaterdag dus 4 maanden.
Pat, ik steriliseerde de kolf niet elke keer hoor. Als ik ook eens mijn productie een boost wou geven dan spoelde ik hem goed met heet water af en vaak aan het eind van de dag in een sopje of steriliseren. Fruit- ben ik van mening- hoef je pas te geven als ze 6 maand is. Eerder hoeft niet. Behalve op medisch advies. Ze hoeft de eerste 6 maand eigenlijk alleen maar melk. Voor de darmpjes is het ook beter omdat ze dan beter gerijpt zijn. Je moet het natuurlijk zelf weten jij bent haar moeder Maar ze heeft het niet nodig iig. Ze kan nog prima op jou melk groeien Calani, pittig zeg fulltime werken. Gelukkig slapen de meiden wel goed snachts. Gek dat het bij jullie soms zo anders is met voedingsadviezen. Maar jullie meiden doen het ook hartstikke goed dus het zal wel niet veel uitmaken Vind het trouwens nog steeds knap van je dat je nog bv geeft! Mag je zeker supertrots op zijn!! Het slapen van Ruben is ook beter gegaan sinds we aan de pepti zitten maar toen kwam het eczeem dus daar werd hij toen weer wakker van. Nu is het vaak maar 1 keer per nacht dus dat is nog te doen Majo, wat schrikken van je moeder zeg! Hoe gaat het nu met haar? En dan ook nog je stiefvader die nog niet helemaal hersteld is...pittig nu voor jou hoor. Denk je nog wel een beetje om jezelf? Suus, wat is Sophie toch een plaatje!! En wat veranderd ze toch elke keer, het wordt nu echt al een dreumesje. Hoe gaat het nu met haar? Hier zonet naar het cb geweest. Ik moest naar de arts toe en had wat vragen over Ruben z'n eczeem maar nu was de arts er niet. En ze zouden een verwijzing geven i.v.m de dietist voor de verzekering maar omdat de arts er niet was......pfff. En de assistente was er ook niet helemaal bij, want toen ik een nieuwe afspraak zou maken zei ze dat we met 9 maand weer moesten komen. Dat is over 2 weken zei ik. De bedoeling is toch weer met 11 maand? Dit was het 9 maand bezoek?! Oh ja is misschien beter zei ze ?? Pff muts. Hij is idd nog niet precies 9 maand maar hij zat er altijd wat voor met de afspraken. Nou ja hij is nu 73 cm en 9940 gram. Hij is 180 gram in 1,5 maand gegroeid, dus niet meer zo snel als eerst Hij zit nu op de 1+ lijn en volgt mooi zijn eigen lijntje.
Mayo: klopt idd dat ik in het zkh in Emmen werk. Ze doen daar idd sinds een tijdje transport IVF icm Groningen, scheelt een hele hoop reistijd voor mensen hier uit de regio. Amber krijgt voor haar verjaardag idd ook een lekker taartje voor haar zelf om in te graaien, ben zo benieuwd hoe ze erop gaat reageren......... Ik heb idd ook nog een oma, maar die is nog niet zo oud als de jouwe, hoor. De mijne is nog 'maar' 75 Beterschap voor je moeder! Jewel: Ruben is idd niet zo veel gegroeit. Mooi dat ie iig zn eigen lijntje volgt. Wat een leuke laarsjes. Ik heb hele leuke paarse leren laarsjes gekocht, maar Amber trekt ze constant uit Suus: spannend dat er nu toch in je pols gesneden gaat worden, hoplijk blijft het nu dan ook weg (was een ganglion, toch?). Wat een leuke foto's van Sophie. Pat: ik steriliseerde de kolf ook niet na elk gebruik. Gewoon goed afwassen met heet water en aan het eind van de dag steriliseren is voldoende. Het is wel verstandig om hem in een theedoek in de koelkast te bewaren, heb je minder kans op bacteriegroei (volgend de lactatiekundige die ik gesproken heb). Bright: wat vervelend dat je alweer alleen bent.... Calani: ik vind het echt knap hoor, dat je fulltime erkt. Ik moet er zelf eerlijk gezegd niet aan denken........ Esser: fijn dat je wat van Sooner gehoord hebt en gelukkig gaat het weer wat beter met haar. Enise: 28 oktober alweer de 20 weken echo, wat gaat het snel zeg. Dat jullie meid een keertje niet zo goed gegroeid is, is helemaal niet erg hoor, zolang ze haar lijntje maar een beetje volgt. Ze is wel licht vgl met Amber (maar dat is denk ik ook 1 van de zwaarsten van de meisjes hier, terwijl ze nu net op het gemiddelde zit volgens de groeicurve), ze was met 11 maanden precies 73 cm en ongeveer 9500 gram. Lelie: alvast van harte gefeliciteerd met Emma haar verjaardag!!!!!! Maak er een fijne dag van en hopelijk geniet Emma van alle aandacht, cadeautjes en taart. Morgen ben ik nl aan het werk en weet niet of ik tijd heb om hier even te buurten. Vanochtend nog weer heerlijk gezwommen met Amber. Ze is momenteel alleen in 'aapjes'-fase en wil het liefst de hele tijd om mn nek hangen en niet op haar rug of buik zwemmen. Gaat vanzelf wel weer over (hoop ik).