Hey meiden, Bedankt voor al jullie lieve en opbeurende woorden! Dat doet goed! Mannetje en ik hebben gister een wat rotdag gehad maar nu gaat het al veel beter. Vandaag ook weer met de ferti poli gesproken om alles even door te nemen. Ze sturen nu het recept op voor de pil. Komende dinsdag (25e) verwacht ik mijn ongi dus kan dan meteen met de pil beginnen. Zo'n 2 a 3 weken de pil slikken en dan kan de eerste spuit er al weer in. Gaat best vlot, en het voelt goed dat we direct door kunnen gaan. Toch een voordeel van deze cryo poging in natuurlijk cyclus. Suus, jij morgen je eerste fm! Zet 'm op meid. Jullie cryo's moeten gewoon goed ontdooien hoor! Sooner, wat goed om te lezen dat jullie weekend zo lekker was! Jewel, joehoe.......!! Ruben bijna jarig!! Super leuk............... Hier idd een simpel slagroom-mep-taartje gekocht voor Joep. Hij vond het prachtig en heerlijk om zo te wroeten met zijn handjes en om te snoepen. Heerlijk... Lelie, hoe is het nu met je flokkie? Je mocht toch doorgaan? (of heb ik dat nu verkeerd gelezen...?) Ga m'n koppie thee pakken en the big bang theory verder blieken. Doegggg
Esser, wat fijn dat jullie meteen weer aan de slag kunnen. Moet wel zeggen dat ik nu wel op de feiten gedrukt wordt dat een cryo ook geen zekerheid biedt. Net als de rest van de MMM Jewel, JAAAHHHH Ruben al weer bijna 1 jaar. Smijttaartjes ben ik niet zo van. Gaan wij ook niet doen voor Maurits. Maar wel een mooie grote taart met een dikke 1 kaars er op! Susan, Hmmm wel vervelend die onzekerheid over je pols. Maar als het nog een tijdje pijn kan doen dan moet je daar maar op vertrouwen. De arts weet wat je beroep is dus zal wel ingeschat hebben hoe erg je pols belast wordt... toch...... Hopelijk gaat het snel beter. Hier weer een werkdagje er op zitten. Erg saai maar mijn collega waren gezellig dus toch een leuk dagje gehad. Maurits was weer een klein zwart pietje toen ik hem ophaalde. Ik snap niet goed hoe hij zo vies komt. Maar zal wel van het kruipen komen. Hoe doen jullie dat eigenlijk. Hebben jullie aparte "opvang" kleertjes? Eerst werd hij niet zo vies maar sinds hij kruipt....... Heb dit weekend maar wat shirtjes gekocht bij zeeman, mag vies worden. Maar vind het wel minder mooi staan . Nou nog even Americas next top model kijken.........
Owh.....Esser.....wat ontzettend balen dat de cryo niet goed ontdooid is! Had eigenlijk gehoopt hier vandaag beter nieuws te lezen! Maar wel fijn dat jullie meteen weer door mogen!! Oh ja...enne... concert at sea zou ik zeker heen gaan als je iets anders zoekt voor amstel live!! Is écht héél erg leuk en supergezellig. Alleen nog hopen op mooi weer, want het is natuurlijk wél buiten bij het strand/zee! En Lelie, bij jullie gaat het ook al niet van een leien dakje :x. Hopelijk voor jullie woensdag beter nieuws! Jammer dat het meteen alweer begint met tegenslagen. Ben eigenlijk wel benieuwd of het dan net zo voelt als de vorige keer toen jullie nog geen kindje hadden, of is het nu allemaal ietsjes 'luchtiger' (is dat het goede woord?) nu je al een kindje hebt? Heb dat idee voor mezelf eigenlijk wel, maar ja....dat zeg ik nu......straks misschien wel niet meer. Hoe ervaren jullie het . Jewel, nog 2 weekjes dus. Wat gaat de tijd toch ontzettend snel zeg! De vliegeraar vond ik wel een redelijk boek. Weet eigenlijk al niet eens meer goed waar ie over ging. Iets met 2 broers of 2 vrienden ofzo toch die uit elkaar groeien en elkaar later terug vinden? (misschien ook wel niet...weet het echt niet meer). Duizend schitterende zonnen nog niet gelezen. Ben hier ook nog nooit een nachtje zonder Maud geweest hoor. Hoef nog geen nachgtdiensten te doen omdat ik nog bv geef . Suus, heel veel succes morgen! Op naar een mooie echo! En wat jammer dat je nog zo'n last van je pols hebt. Hopelijk gaat het snel beter. Kleintje, hier nog geen ervaring met kruipen dus weet niet hoe snel de kleertjes slijten. Heb al wel flink wat extra maillotjes ingeslagen, want die dingen zijn écht zó door volgens mij!! Maar ja...jij trekt Maurits vast geen jurkje met Maillot aan, toch?! Hier een ziek kindje in bed liggen. Maud heeft nu al 2 dagen koorts, is hangerig, jengelig en huilerig! Ze heeft nu denk ik al net zoveel gehuild vandaag als ze de laatste 7 mnd gedaan heeft. Wist niet dat ze zoveel stemgeluid had zeg . Is wel wat anders dan het gezellige gebrabbel wat we gewend zijn. Zijn natuurlijk ook wel een beetje verwend met zo'n makkelijk kindje . Hoop wel dat ze zich morgen beter voelt. Vind het maar niks allemaal, nu de mexicaanse ook weer rondgaat .
Meiden, even kort en ego. Zit op werk, heb t druk en doe dit dus ff tussendoor. Hier wel goed nieuws. Zag er allemaal prima uit. Baarmoederslijmvlies zag er al goed uit zei ze (geen idee hoeveel mm, dacht iets van 7 mm?) en mn follikel (links deze keer) was al 16mm! Morgenmiddag word ik gebeld en dan hoor ik hoe laat ik morgenavond de Pregnyl moet zetten. Daarnaast mag ik Utrogestan gebruiken (vanwege de vroege bloedingen bij mij) en dat is dan vanaf vrijdag, 3x daags 1 bol. Volg wk dinsdag (beetje rotdag vanwege mn werk) is dan de evt tp volgens mij maar zal ik morgen wel definitief horen denk ik. Zou dan 's ochends moeten bellen of het is gelukt met ontdooien en 's middags terugplaatsing. Denk een bloedtest op vrijdag 4 febr? Lijkt iig allemaal heel erg op de poging van mn dochtertje. Toen hadden we ook een terugplaatsing op de dag dat mn man dienst had en een bloedtest toen hij in het buitenland zat. Is nu wrs dus weer zo..................... Hopelijk goed nieuws maar ja, het blijft altijd afwachten.
Suus, spannend hoor! Hoe lang zit er altijd tussen je ei en je ongi? Bij mij 10 dagen. Zit er ook aan te denken om utrogestan te vragen. Maar wel spannend hoor!
Kleintje, kennelijk is mn ei er eerder dan ik zelf altijd denk! Ik voel m ook nooit dus wat dat betreft had het idd elke dag kunnen zijn Arts zei dat het daarom ook wel wat logischer wordt dat ik al eerder begin met wat bloedverlies. Mn echte ongi breekt vaak pas echt na 28 dgn door... Vind het moeilijk hoe ik het nu moet regelen hier die dinsdag. Ik weet natuurlijk allemaal 's ochtends pas... Moet ik mensen al vrijdag in gaan lichten, als ik meer weet dus? Ga er nog eventjes over nadenken. Eerst sowieso telefoontje morgen afwachten...........
Oeiii wat spannend Suus!!!! Jeetje dat gaat als een trein bij jou!!! 16 mm al. Nu maar duimen dat het goed ontdooit!!! Ik had 2 jaar geleden de 28e de pregnyl en 11 februari, 14 dagen later, mocht ik officieel testen. Ik deed dat natuurlijk al veel eerder, de 8e al (heel licht posi). Zou toch wat zijn joh als je ook de 15e gaat baren haha
Ja Lelie, ben ook best wel trots op mijn lichaam. Zei al tegen mn mannetje dat het voor jou bijv echt niet 'leuk' is allemaal! Al die spuiten en dan nog is er geen dominante follie! Lijkt me echt super ellendig... Waardeer het bij dan wel des te meer, hoe vanzelfsprekend je het eerst ook vond. Ja als dit allemaal slaagt ben ik volgens mij 14 okt uitgerekend dus 15 okt kan dan wel!
Suus: jeetje, je gaat als een trein, 16 mm al en ws volgende week dinsdag al de tp! Spannend hoor! Esser: fijn dat je nu ook weer ineen keer door kunt gaan. Dat is idd wel het voordeel van een tp in eigen cyclus. Kleintje: dat Maurits zo vies wordt vna het kruipen op het kdv........ is bij ons niet zo, gelukkig. Moet zeggen dat het kdv waar Amber heen gaat, net nieuw is (juli 2010) en dat ze er superschoon zijn (kindertjes mogen niet op schoentjes binnen lopen, alleen sloffen en ouders moeten van die blauwe slofjes over de schoenen heen). Ik vind kleertjes van de zeeman voor meisjes vaak wel leuk (Amber heeft daar vaak broekjes vandaan). Jewel: ook wij hadden een simpel stukje slagroomtaart voor Amber om lekker mee te knoeien. Fijn dat je toch nog geslaagd bent voor broekjes voor Ruben. Duizend schitterende zonnen vond ik ook een erg leuk boek en ook de vliegeraar is een aanrader. Ik ben nu Mannen die vrouwen haten aan het lezen, erg spannend. Ik heb hem nu bijna uit en deel 2 staat ook al op de plank thuis (handig, een zusje die een boekentic heeft ) Majo: wat zielig dat Maud zo ziek is. Hopelijk knapt ze snel weer lekker op. Enneh, maillotjes zijn id zo door zodra ze gaat kruipen(ik vind die van de hema kwalitatief eigenlijk het beste). Vandaag een late dienst, heb echt totaal geen zin om wat te doen, dus hoop dat het lekker rustig blijft, heb een boek meegenomen, dus ik vermaak me wel. Vanochtend een heerlijk stuk met Amber gewandeld, werden alleen halverwege door een regenbui overvallen, gelukkig wel de regenhoes voor de wandelwagen mee, maar ik was zeiknat
Majo, inderdaad geen jurkje voor Maurits. Morgen maar oude kleren aan....... Nightelf, jeetje dat jullie van die blauwe slofjes aan moeten. Bij ons loopt iedereen met zijn modderpoten binnen. Ook daar waar de babies kruipen (daarom is Maurits ook zo vies als ik hem ophaal). Maar wel fijn als je kindje nog lekker schoon is. Werk ze vanavond! Waterlelie, hoe gaat het met de eitjes???? Esser, hoe voel je je meid? Dikke knuffel! Susan, gaat snel bij jou. Hoeveel fm denk je nodig te hebben? Ik mag volgende cyclus op dag 10 voor de eerste fm. Maar heb mijn ei altijd pas dag 17. Dus vaak naar het zh. We zijn hier alvast begonnen met smoesjes bedenken want ik ga het eerst nog niet vertellen op mijn werk. Nou mijn vrije dag zit er weer bijna op. Was lekker druk. Hele huis is iig weer gepoetst en gelukkig nog een momentje kunnen vinden wanneer het niet regende en we konden wandelen.
Kleintje, hoeven jullie geen slofjes aan? Dat vind ik wel vreemd hoor. Sophie heeft nu bij 2 kdv's gezeten en bij beiden moesten slofjes om de voeten. Leidsters lopen ook op andere schoenen (geen buitenschoenen dus). Er staat zelfs een boete op als iemand al 3x vergeten is slofjes te dragen. Straf is een taart ofzo Majo, wat zielig dat Maud zo ziek is! Hoe is het vandaag met haar? Nightelf, hoop ook dat je een rustige dienst hebt vanavond. Is t nu nog rustig? @maillots, broekjes: hier nog geen gaten in gehad van het kruipen hoor! En ze kruipt de hele dag door (denk dat t lopen daarom nog niet gaat, ze vindt het nog te leuk )... Weet dus niet hoe anderen gaten erin krijgen? @mijn cyclus: het gaat idd als een speer! Mn 1e fm is dus meteen mn laatste geweest. Was echt enorm verbaasd! Strax, hopelijk, nog terug voor een tp en dan alleen nog voor een bloedtest. Totaal niet intensief dus! Wel lief dat zowel de arts als de vpk vroegen naar Sophie! Vpk zei al dat als dit lukt het natuurlijk heel speciaal is omdat ze dan eigenlijk een 2eiige tweeling zijn
Sorry meiden, even alleen een zwaai vanuit hier. Ben erg moe. Super drukke dag en intensieve dag op het werk gehad. Nu alleen de beentjes omhoog en relaxen. Dus zwaaiiiiiiiiiiiiiiiiiii meiden! liefs
Halodieieieie!! Tjee zeg Suus!! Wat ga jij goed zeg! En dus niet vaak naar het zkh....hoe heerlijk is dát zeg! Spannende week voor jullie dus! Nightelf werk ze!! Hopelijk heb je een rustige dienst! En hier idd ook de maillots v/d Hema! @KDV: Hier lopen de kleintjes én de ouders ook gewoon met de schoenen aan. Niks geen slofjes of plastic hoezen over de schoenen. Moet zeggen dat het me wel fijn in de oren klinkt. Misschien toch maar eens in de groep gooien daar, of via de ouderraad ofzo!? @Hier: Maud voelt zich gelukkig weer wat beter. Vannacht goed geslapen....van 00.15 (wakker gemaakt voor papfles) - 9.15 uur . En mama dus ook . (hoewel ik wel 2x de wekker had gezet om even bij haar te kijken...maar goed...). Vanmorgen nog koorts en nu vanaf 13.30 uur al niet meer. Hopelijk blijft het zo. Ze is ook minder hangerig en weer wat levendiger . Eten ging weer als vanouds, alleen dat drinken...das nog wat matigjes. Maar ja....mama is ook geen grote drinker.... kan er soms na een dag achterkomen dat ik nog maar 1 kopje thee heb gehad. Oh ja...en dan nog eens iets....vanmiddag héél erge bekkenklachten....dacht ik..... SCHRIK .... ben ik ineens ongi geworden . En dat terwijl ik nog BV geef . Bah!! Dat had van mij toch écht nog wel even weg mogen blijven hoor! Maar ja...aan andere kant.... als we over een tijdje voor een 2e willen gaan moet je vaak eerst 2x ongi zijn geweest. Nou ja...dan hoef ik daar dan niet op te wachten in elk geval. Fijne avond allemaal!! Lelie....Succes morgen!! Op naar goed nieuws!!
Majo, misschien tandjes die doorkomen bij Maud? Of 'gewoon' een griep. Wat goed van je Esser, dat je je schouders er direct weer onder zet. Het is heel verdrietig en alle voorbereidingen die voor niets waren. Maar gelukkig kun je direct door en er weer een positieve draai aan geven. Suus, wat gaat dat razendsnel ineens. Pfff ook weer zo spannend. Net als voor Lelie.
Meiden, ik ben terug van de echo controle. Ik heb eindelijk een dominante flokkie van 12 (links) en de bms was weer dikker; 8 cm. De rest waren allemaal klein maar dat is ook de bedoeling dat er maar een of twee groot worden. De arts voorspelde dat ie dan as. zaterdag groot genoeg is voor de Pregnylprik Nou dan ga ik ook effies rekenen Zaterdag de 22e Pregnyl 2 weken later op 5 februari testen! ( ik test vaak eerder) Juist die dag hebben we een meeting. Ik kom of met goed of slecht nieuws Laat dit alsjeblieft goed gaan en groeien! Ik wil echt niet dat ie ophoudt en lui is! Ik ga even koffie drinken. Liefs
Lelie, wat goed! Hup follie groei en de rest (of nog 1 erbij) groei niet! Dat wordt hopelijk goed nieuws 5 febr! Krijg jij ook n bloedtest of moet je dan zelf testen thuis?
Lelie, ik hoop dat het vanaf nu zo goed blijft gaan! Grow fliekel grow! En dan gaan we uit van goed nieuws op de 5e! Wel spannend allemaal weer hoor! Suus, yeah bij jou gaat het dus ook super! Ik hoop dat de cryo goed ontdooit! Ik begin nu iig al te duimen Dus Sophie nog geen gaten in de knieën.....misschien kruipt ze heel voorzichtig? Kleintje, hmmm vervelend dat Maurits steeds zo vies thuiskomt. Zeeman heeft idd voor jongens geen leuke kleren. Ik heb er alleen wat joggingbroekjes gehaald. En die zijn inmiddels dus alweer stuk Heb je het al eens aangekaart bij het kdv trouwens? Dat ze niet helemaal schoonblijven snap ik wel maar zo erg? Majo, fijn dat het weer iets beter met Maud gaat! Het heerst wel enorm hier. Mijn nichtje was hier vorige week en die kreeg ook ineens koorts; 39,1. Ik schrok wel even maar gelukkig was hij weer gezakt nadat ze geslapen had. Ruben heeft nog nooit koorts gehad gelukkig. En bah.....dus weer ongesteld......ik snap dat het voor jou nog wel even uitblijven mocht Ik ben 2 maand nadat ik gestopt ben met de bv weer voor het eerst ongi geworden. Het blijft niet leuk maar ben toch wel blij dat ik weer een cyclus heb Nightelf, oh dus mannen haten vrouwen is ook een leuk boek, wie is de schrijver? Zal vanmiddag dan even sneupen in de bieb. Ik mag graag lezen! Kan ook helemaal in een boek opgaan. Hoe was je dienst gisteravond? Lekker rustig? Esser, fijn dat het weer wat beter gaat. Nu dus meteen door voor de verse poging. Mooi dat het dan toch vrij vlot gaat, anders moet je nog langer weer wachten. Hier vandaag weer naar het cb geweest. Moest nog terugkomen voor de prikjes. De vorige keer mocht hij ze nog niet hebben. Ik vond het weer erger dan Ruben Hij slaapt nu al wel lekker lang dus dat vind ik niet zo'n erge bijwerking van de prikjes. Ik moest ook nog steeds een verwijzing van ze hebben voor de diëtiste, zit ik achteraan sinds september vorig jaar nu moet dat dus via de huisarts, terwijl die mij doorstuurde naar het cb.........Maar nu een brief mee voor de ha. Moest er toch nog heen omdat ik de pregnyl ook nog niet heb. Pff wat een gedoe ook altijd. Volgende week weer naar de diëtiste. We zijn al een beetje bezig met bepaalde producten te introduceren, zoals kaas en ei. Kaas vindt hij super lekker, maar ei is nog niet echt favoriet. Hij krijgt maar inimieni stukjes hoor maar tot nu toe reageert hij nog nergens op! Ik denk ook dat melk of yoghurt meer problemen geven. We zullen zien, ik hoop toch wel dat hij straks alles weer kan hebben. Al zijn er genoeg alternatieven te krijgen gelukkig.
Grappig jewel, ik moet vanmiddag ook met Sophie naar het cb voor prikjes! Mocht vorige keer ook niet omdat ze toen 5 dgn koorts had... Nu is ze weer helemaal prima dus het kan makkelijk. Ga haar ook weer even wegen enzo. Vorige keer ook gedaan maar het is zo'n scharminkel! Mogen wel wat spekkies bij Wat vreemd dat je geen pregnyl hebt gekregen van t zkh! Is toch wel normaal dat je dat via hun recept krijgt? Ach als je t maar krijgt... En van t kastje naar de muur dus tav de dietiste. Schiet niet op zo...maar volg wk dus al wel die richting op! Hopelijk heeft ze nog tips? Hier nu bezig met mn kasboek van 2010, bah altijd zo'n rotklus! Heb jan en feb nu af dus nog 10 mnd te gaan. Sophie slaapt u dus het kan wel ff
Nou vanmiddag dus naar cb geweest en Sophie heeft haar prikjes gehad. Nu afwachten hoe ze erop reageert. Zal pas volg wk worden ergens. Verder nu 8685 gram en nog steeds 76 cm. Ze duikt met gewicht onder de -1 lijn en lengte stagneert ook wat nu. Maar goed, ze ziet er gewoon prima uit dus no worries! We gaan we wrs naar de kinderfysio omdat ze nog niet loopt of losstaat. Eigenlijk meer zodat we wat oefeningen meekrijgen dan, er is dus nix alarmerends aan. Ik denk dst ze nig erg onzeker is en wat bangig (van wie zou ze dat nou hebben ). We wachten gewoon af. Ook nog gebeld door de vu. Vanavond om 22.00 uur de pregnyl en dan dinsdag bellen tussen 9.30 en 10.00 uur om te checken hoe het ontdooien is gegaan. Indien goed, dan 's middags de tp... Vrijdag as begin ik met 3x daags 1 utrogestan. Zojuist opgehaald dus ik ben er klaar voor! Wel eng ergens om weer te prikken, is toch alweer 2 jr geleden... Oh Sophie huilt! Ik ga!